tc verwijder c25xe

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235050
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      weet iemand hier hoe je het beste de tc (traction controle) unit kan verwijden van o.a. de c25xe inlaat?

      kan ik de hele unit (klep) ertussenuit laten of moet er nog draden worden doorverbonden oid?

      de motor komt in een 4×4 16v calibra te hangen en deze heeft verder de aansluitingen ervoor zoiezo niet.
      ook wil ik het blok zo cleam mogelijk houden voor de show (des te meer aandacht krijgt de turbo :P )

      #17847911
      rpjverhoev
        Lid sinds:
        13 March 2006

        Hey,

        De traction control is toch electronisch geregeld door het uitschakelen van de brandstof injectoren?

        Dus op dit moment weet ik niet goed welk onderdeel je bedoeld?

        Kun je misschien een foto meesturen en aan wijzen wat je bedoelt?

        Mvg Rene

        [rquote=1905035&tid=145638&author=drakos]weet iemand hier hoe je het beste de tc (traction controle) unit kan verwijden van o.a. de c25xe inlaat?

        kan ik de hele unit (klep) ertussenuit laten of moet er nog draden worden doorverbonden oid?

        de motor komt in een 4×4 16v calibra te hangen en deze heeft verder de aansluitingen ervoor zoiezo niet.
        ook wil ik het blok zo cleam mogelijk houden voor de show (des te meer aandacht krijgt de turbo :P )[/rquote]

        #17847912
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          ik bedoel de klep die tussen het spruitstuk en de gasklep inzit (bij een calibra v6 inlaat)
          (dit is tog de tc klep? :hmmz )

          zal e.v. morge ff foto’tje schieten als het nog nodig is.

          #17847913
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            TC werkt bij de C25XE doormiddel van deze klep inderdaad. onderbreken door ontsteking of brandstof gebeurt bij de nieuwere motoren,

            klep hoef je niet te verwijderen, alleen moet je de TC computer verwijderen.

            Willem

            #17847914
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Ik zou die klep ten alle tijde verwijderen als je TC niet werkend heb. Het verstoord de luchtstroom, en wat heeft het voor zin om die klep daar te hebben als je geen TC hebt ?? Niets dus. Ben hier zelf ook mee bezig, is prima op te lossen.

              #17847915
              drakos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 December 2010

                dus kan hem er gewoon er tussenuit halen, gasklephuis licht aanpassen en de draden gewoon weghalen uit de boom begrijp ik?

                krijg ik dan geen motorstoringen oid? (weet niet of de tc ook via de ecu loopt?)

                thanx voor de reacties ieder geval

                #17847916
                ANJO TOL
                  Lid sinds:
                  22 December 2008

                  De T.C is een veiligheids voorziening ! waarom deze weghalen als de diameter inwendig, van de t.c groter is, dan van het gasklephuis ?
                  De T.C is uitschakelbaar bovendien !

                  #17847917
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Ja en ? een Astra GSI C20XE zijn met en zonder TC geleverd. Die zonder is het laatste model geweest (dus met TC oudere type) die zonder zijn onveiliger ?
                    Een wagen is zo veilig als je zelf rijdt. Ik heb ‘t ook niet op me V6 (gelukkig) en heb het in die jaren geen moment gemist.

                    Dat wat ‘ie groter is, is maar een fractie, feit blijft dat er een asje + de dikte van de klep in de luchtstroom blijft zitten.. Ook Courteny ondeschrijf dat als dit er niet zit een voordeel is. Heb met deze mannen daar een aardig tijdje over zitten praten. Mag aannemen dat zei weten waar ze ‘t over hebben.

                    #17847918
                    Gupy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2006

                      Dacht zelfs dat Courtany de vlinder uit de TC gebruikt voor hun gasklep mod naar 68mm.
                      Maar idd als je het niet gebruikt fijn weglaten.

                      #17847919
                      ANJO TOL
                        Lid sinds:
                        22 December 2008

                        De gasklep van een Calibra V6 is 64 mm ! dan hoef jeje niet druk te maken over een T.C klep van 68 mm lijkt me !

                        Ben bezig om gasklephuis te vergroten, zit nu op 65.75 mm, de gasklep moet nog gedraaid worden ! onder 5 graden scheef in de klauw (alu) 2 mm dik

                        De (vlinder) van de T.C zou die ook kunnen gebruiken ! weet nog niet dat die ruimte der in zit .. er zit een buisje en een kanaal in gasklephuis ! deze moet niet worden weggedraaid ! daar de gasklep daar net afsluit ! zal van de week dat bekijken als dat gaat !!

                        #17847920
                        Jerremy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 October 2004

                          het gaat om de tc KLEP zelf die in dat huis zit. Als die niet gebruikt wordt (als TC niet werkende is) heeft deze een horizontale positie IN dat huis (net als je gasklep bij volgas) deze zit in de stroom van de aangezogen lucht naar de cilinders toe. De dikte van de klep, het asje..

                          Deze componenten die erin zitten zijn een obstakel, die een werveling geven, ofwel de lucht stroom beinvloeden. Dus als je TC niet werkend hebt, waarom die klep daar dan ?? Je kan ook een vervangings deel maken van alu bijv. met dezelfde doorvoer maat als die van het tc huis, want je die dikte wel nodig, anders kom je niet uit met de inlaatslang o.a. Dat is waar het hier om ging, en wat de topic starter poogde beantwoord te krijgen.

                          #17847921
                          Gupy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 June 2006

                            [rquote=1906551&tid=145638&author=ANJO TOL]De gasklep van een Calibra V6 is 64 mm ! dan hoef jeje niet druk te maken over een T.C klep van 68 mm lijkt me !

                            Ben bezig om gasklephuis te vergroten, zit nu op 65.75 mm, de gasklep moet nog gedraaid worden ! onder 5 graden scheef in de klauw (alu) 2 mm dik

                            De (vlinder) van de T.C zou die ook kunnen gebruiken ! weet nog niet dat die ruimte der in zit .. er zit een buisje en een kanaal in gasklephuis ! deze moet niet worden weggedraaid ! daar de gasklep daar net afsluit ! zal van de week dat bekijken als dat gaat !!

                            Tot 68 mm is te doen met voorverwarming bij een Vectra B1 gasklep. Hierna moet de verwarming er aan geloven.

                            Heb zelfs 73 mm gezien, maar dan moet je toch meer veranderen.

                            Pierburg kan idd geen losse vlinders leveren, heb wel eens gehoord van een BMW vlinder die 70mm is.

                            [/rquote]

                            #17847922
                            drakos
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 December 2010

                              de luchtslang e.d. wordt tog allemaal custom, kan de gasklep dus rechtstreeks tegen de inlaat aanplaatsen.

                              maar de mensen die hem niet hebben aangesloten krijgen geen motorstoringen o.i.d. door? (dit was de oorspronkelijke vraag :P )

                              oh ja, de reden dat ik hem niet aansluit is dat de motor in een calibra uit 92 komt te liggen en deze geen voorbereiding heeft en verder wat jerremy ook al zei;
                              de wagen is zo veilig als je hem zelf rijd.
                              rij in het normale verkeer zelden te hard en haast met optrekken heb ik ook nooit. waarom dan al die moeite doen om iets in te bouwen wat je niet gebruikt en op het circuit zelfs uit zet?

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.