Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Opels roestbakken!?? BMW ook!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2011 om 20:06 #17234967
Men zegt dat Opels zo hard roesten en eerlijk is eerlijk, ze roesten ook. Mijn Omega van 1998 is echter nog zeer netjes, zeer weinig roest. Mijn Kadett van 1991 heeft wat laswerk achter de rug, maar is verder strak!
Een collega van me had zijn Megane cabrio van 1996 (ook een auto met roest) ingeruild voor een BMW 316i van 2001.
Schrok ervan toen ik die auto zag: Roest onder achterlichten, wielranden, onderkant deur en de roest kwam al achter de plastic kappen van dorpels weg. En heb daar niet lang voor hoeven te zoeken, viel direct op.:o
Valt me toch tegen voor een BMW van dat bouwjaar, helemaal als ik ‘m naast mijn Omega van 1998 zie…..
30 maart 2011 om 21:16 #17846851Ach, elk ijzer roest. Vroeg of laat.
Opel en roestkwalen is mi echt wel verleden tijd, het is al heel veel verbeterd…
31 maart 2011 om 05:41 #17846852AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou, ik zie nog genoeg Vectra B’s met roestige achterschermen!
En ik hoorde ook dat de H’s nog wel eens roesten, maar of dat waar is weet ik niet31 maart 2011 om 07:25 #17846853Mijn G wil ook op één plek…. Maar dat ga ik aanpakken :)
31 maart 2011 om 08:21 #17846854alles roest zonder onderhoud of schoonmaak.
Erwin
31 maart 2011 om 11:51 #17846855Mijn Astra van 1999 heeft 1 plekje, van 1 cm voor de rest niks en dat plekje komt door een schaaf wondje aan de lak.
31 maart 2011 om 12:13 #17846856[rquote=1903913&tid=145541&author=DarkNL08]Mijn G wil ook op één plek…. Maar dat ga ik aanpakken :)[/rquote]
Mijne begint ook onder de vulopening, maar de rest is nog bikkeltjehard. Mijn Kadettje heeft binnenkort wel wat TLC nodig, maar jah, mag het na 32 jaar! Ik heb eigenlijk weinig roestervaringen met Opels, klinkt gek, maar de enige rotterij die ik heb meegemaakt is met mijn eerste A Corsa, die ging bij de voorbalk en onder de koplampen goed tekeer, en daar zijn beide veerschotels achter vervangen, de rest hield/houdt zich zeer netjes. Ook mijn ouders hadden nooit geen problemen met roest, terwijl we Rekords, Ascona’s, een E Kadett en een A Vectra gehad hebben, allemaal auto’s die best willen roesten maar bij ons bleven ze allemaal hard, stonden allemaal buiten, geen overdreven poetserij. Gewoon geluk of toch bewijs dat het allemaal wel mee valt denk ik.
Ik zie om me heen best wel Astra F’s die roesten maar ook behoorlijk veel (en ook van de 1e lichting 1991/1992) die gewoon roestvrij zijn.
Dus jah, dan denk ik, is het wel zo erg gesteld??
Meeste rotterij treedt pas op na een jaar of 15 bij Opel, uitzonderingen daargelaten, zijn merken waar het beroerder mee gesteld is.
Renault, Nissan, Ford, BMW, VW (terwijl die het met de golf II toch wel voor elkaar leken te hebben) en al die dikke E-Klasses, willen best een portie rotten hoor.
31 maart 2011 om 14:11 #17846857AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn 1e Astra was echt gaar, gat in de dorpel, achterschermen doorgeroest & lekbakjes waren ook ver heen.
De 2e, de rode Astra heeft een paar plekjes, maar dat valt mee.
De grijze Astra heeft 2, hele kleintjes, dus dat moet ik nog eens opschuren en behandelen.2 april 2011 om 07:24 #17846858[rquote=1903715&tid=145541&author=johan1981]Men zegt dat Opels zo hard roesten en eerlijk is eerlijk, ze roesten ook. Mijn Omega van 1998 is echter nog zeer netjes, zeer weinig roest. Mijn Kadett van 1991 heeft wat laswerk achter de rug, maar is verder strak!
Een collega van me had zijn Megane cabrio van 1996 (ook een auto met roest) ingeruild voor een BMW 316i van 2001.
Schrok ervan toen ik die auto zag: Roest onder achterlichten, wielranden, onderkant deur en de roest kwam al achter de plastic kappen van dorpels weg. En heb daar niet lang voor hoeven te zoeken, viel direct op.:o
Valt me toch tegen voor een BMW van dat bouwjaar, helemaal als ik ‘m naast mijn Omega van 1998 zie…..[/rquote]
BMW’s zeker tot en met de E46 / E39 series zijn Grotere roesthokken dan de opels van 1994 t/m 2005.
Drama.
heb je al tussen de gleuf van de achterbumper door gekeken in de hoeken van de auto, daar zijn ze meestal zelfs door (gatenkaas).
Ook bodemplaten zijn erg slecht bij BMW, en wielranden, Veerschotels, Bumperophanging, binnenschermen.
go on and on
en dan hebben we nog Mercedes Benz, dat rot nog steeds onder je kont vandaan!!!!
Zelfs nieuwe Benzen!!!
We hebben 13 nieuwe vito’s Max 3 jaar oud. Allemaal wel plekkies tot zelfs gaten.
onze sprinters van 2008 Bijde al voorzien van nieuwe voorschermen en deuren
S400 CDI van de baas, Effe Bumpert vervangen auto was toen 4.5 jaar oud, gewoon roestbruin achter de Bumper…
Willem
2 april 2011 om 07:29 #17846859mijn astra f gsi van 93 nog knetter hard geen grammetje roest :P:P en ook nog nooit gelast….:D:D
2 april 2011 om 12:52 #17846860Ligt het niet aan het feit dat alles gerycycled moet worden??
Gaat de kwaliteit daarvan niet achteruit?.
2 april 2011 om 12:59 #17846861AnoniemLid sinds:
1 January 1970De Vito van m’n Pa ( 2004 ) roest ook overal.. verwacht ik toch niet van een MB..
2 april 2011 om 17:06 #17846862Nou ja mijn vectra uit 1999 wil ook best wel lekker roesten.
Hij begint nu bij mijn linker wiel rand achter te roesten.
Had al eerder een plek bij mijn bestuurders deur laten behandelen.
Bij het weg schuren kwam er een gat ter grote van een 10 cent muntje.Het is denk ik geluk hebben, en hoe de evt. de vorige eigenaar er mee om gegaan is.
7 april 2011 om 20:05 #17846863Klopt, heb meer laswerk aan m’n 1997 Vec gehad dan aan mijn 1984 Kadett. (nu kan dat laatste ook mazzel zijn):)
Veel roest aan de Vec kwam echt van binnenuit. Ook de wielkastranden liggen erin als een soort felsnaad, daar gaat de kit toch scheuren en begint de elende.
Ook de hele achterkant (station) heb ik zowat vervangen, maar dat was zeer slecht schade herstel geweest. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.