Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Hoe kachelhuis B ascona met C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2011 om 15:15 #17234835
Wij zijn bezig met een ascona waar een C20XE in moet komen met de ontsteking op de orginele plek.
weet iemand hoe je die kachelhuis moet aanpassen ?
liefste met foto’s als uitleg28 maart 2011 om 15:32 #17845516kachelhuis opnieuw maken, zodat je een ruimte krijgt onder je paravan..
voor foto’s zie mijn topic. Asconac20let!gr mats en voor foto’s of verdere vragen even u2u, kan ik je wat dingentjes doorsturen!
28 maart 2011 om 16:46 #17845517kan je dit ook toe passen in een c kadett coupe met 16v ???
28 maart 2011 om 16:49 #17845518Nee, in een kadett hou je niks over. Wat ze wel is doen is een polo kachel op de plaats van de accu zetten.
C20xe met dis gaat weer wel. Ontsteking verplaatsen naar de voorkant kan ook.28 maart 2011 om 21:23 #17845519AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1901652&tid=145361&author=CoupeetjeJr]Wij zijn bezig met een ascona waar een C20XE in moet komen met de ontsteking op de orginele plek.
weet iemand hoe je die kachelhuis moet aanpassen ?
liefste met foto’s als uitleg[/rquote]je kunt het kachel huis delen
en dan wel zo dat je dat deel waar de radiator in hangt
over de kopgaatdan komt de radiator dus onder n andere hoek
zo heb ik dat al eens gedaan in 98
mischien dat kadettsr wel ff n plaatje wil postten van de motorruimte van nu zijn 400r
heb er zelf ook nog wel foto,s van enkel is het kachel huis gedeelte wat te donker
op de foto,s;)28 maart 2011 om 21:36 #17845520zal morgen even fotootje schieten van het kachelhuis in de motorruimte
29 maart 2011 om 06:00 #17845521Ik ben benieuwd:D
30 maart 2011 om 20:32 #17845522[rquote=1901652&tid=145361&author=CoupeetjeJr]Wij zijn bezig met een ascona waar een C20XE in moet komen met de ontsteking op de orginele plek.
weet iemand hoe je die kachelhuis moet aanpassen ?
liefste met foto’s als uitleg[/rquote]Misschien heb je hier wat aan. Zo heb ik het gedaan bij mijn Ascona met c20XE.
Citaat uit mijn Topic:
:) Ook maar ‘even’ het kachelhuis verbouwd. De kachelradiateur aansluitingen zaten toch niet zo lekker in de originele positie (vanwege de stroomverdeler hoefde het niet, want die komt er niet meer op).Het hele kachelhuis uit elkaar gezaagd. De lucht klep verwijderd en het hele kachelhuis omgedraaid (bovenkant was onderkant). Nieuwe opening gemaakt voor de ventilator en een schotje intern geplaatst. Alle lucht moet nu altijd via de kachelradiateur. De warm/koud regeling moet dadelijk via een kachelkraan (wel-/geen circulatie over de kachelradiateur). De ventilator is hierdoor wel 78mm naar de bijrijderskant verplaatst.
Ik heb daarna een kachelkraan van een Toyota Starlet/Corolla van de sloop gehaald. Deze aangesloten op de bestaande staaldraad voor kachelbediening. Werkt prima!
30 maart 2011 om 20:56 #17845523Ingebouwd en aangesloten kan het er dan zo uitzien:
Volgens mij heb ik zelfs de verwarmingsslangen van zo’n Toyota gebruikt (kwam best mooi uit met de voorgevormde bochten).
2 april 2011 om 19:01 #17845524AnoniemLid sinds:
1 January 1970kachelhuis
wat ik had gedaan ziet er bijna net zo uit
ook het rechtse deel over dekop gegooit
enkel heb ik ook de klep die er origineel inzit
weer gebruikt
enkel het asje waar die klep aanvast zit ook op de kop gemonteerdzodat de hevel wel weer boven op het kachel huis kwam;);)
en dus ook geen losse kachel kraan gebruikt;)
28 mei 2013 om 19:59 #17845525heb je daar misschien foto’s van?
bijvoorbaad dank -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.