motor uitval in 3e versnelling C30NE

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD motor uitval in 3e versnelling C30NE

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234816
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      De Monza A1.5 waar we een C30NE hebben gezet heeft een beetje kuren in zijn 3e versnelling.

      Situatie:

      Trek op in zijn 1 tot 3500 toeren, ga naar de 2 ook tot 3500 toeren, vervolgens in zijn 3 en dan valt ie uit bij het opkomen van de koppeling. Koppeling in, starten (tijdens rollen) en dan komt ie weer tot leven alsof er niks aan de hand is.

      Even mijn idee:

      LHM defect?
      Computer storing?

      Wat zou het meer kunnen zijn? Stationair heeft ie nergens last van.

      #17845256
      rinus de boer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        Handbak? Automaat?

        #17845257
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          [rquote=1901400&tid=145339&author=rinus de boer]Handbak? Automaat?[/rquote]

          Eeh, oh ja wel handig om te melden. Is een handmatige 5 bak (240).

          #17845258
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            zijn de LMM en de Computer ook van een C30NE ?:hmmz

            #17845259
            peter777
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2011

              [rquote=1901441&tid=145339&author=MonzaRon]zijn de LMM en de Computer ook van een C30NE ?:hmmz[/rquote]

              Nee, de kabelboom van de 2.5 E (oude blok) en de computer (GM# 90136930) en LHM van een 3 liter (heb het nummer zo niet bij de hand). Injectoren van de C30NE gebruikt. Het loopt als een trein, alleen heel af en toe dan kapt ie er tijdens het rijden volledig mee. Geen gefruttel oid, gewoon in eens helemaal uit. Koppeling in, starten, en hij gaat weer. Moet naar mijn idee iets met de brandstof/injectoren/aansturing zijn.

              #17845260
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                ik zou gaan voor een geschikte c30ne computer én LMM,
                anders blijf je waarschijnlijk problemen houden ;)

                ga er vanuit dat de comp de benzinetoevoer en lucht [lmm]regelt,
                en die zou op dit moment wel eens niet zuiver staan.:(

                #17845261
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  het is al vaker benoemd naar peter777 toe….

                  geen rommel van 2 systemen door elkaar gooien.

                  dat is vroeg of laat, vragen om problemen.

                  sterkte er mee

                  #17845262
                  peter777
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    [rquote=1901975&tid=145339&author=Ghanz]het is al vaker benoemd naar peter777 toe….

                    geen rommel van 2 systemen door elkaar gooien.

                    dat is vroeg of laat, vragen om problemen.

                    sterkte er mee[/rquote]

                    Het is allemaal gewoon standaard L-jetronic spul met matching numbers voor de LHM en de Computer. Enige afwijkende zijn de C30NE injectoren en dat kan prima zonder de voorschakel weerstanden. Anyways, oorzaak gevonden: verstopt benzine filtertje. Enige slang die niet vervangen was (van tank naar pomp) bleek geen benzine leiding te zijn, en deze loste langzaam op. Gevolg: verstopt filter. Vervangen door nieuwe a 4 euri en het loopt weer als een trein! :afro

                    nog even een plaatje bij het praatje

                    #17845263
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      toch weer mooi dat het euvel weer verholpen is, en het dus niet aan een mogelijke mengelmoes van 2 systemen ligt.

                      :thumbup

                      #17845264
                      bananenbennie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 November 2010

                        En daar was de storing weer! :o Vanmiddag bij 140 op de snelweg viel de power in eens weg, en de toerenteller gaf niks meer aan terwijl hij nog in zijn 5 stond. De rest van het digidash werkte allemaal nog wel en gaf juiste waardes aan.

                        Mijn amateur conclusie:

                        Ontsteking. Bobine of versterker (zit de volledige ontsteking van 2.5 E in). Als de bobine niks geeft dan zal de toerenteller ook niks aangeven lijkt me. Iemand anders nog suggesties?

                        #17845265
                        noci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 March 2010

                          Klopt wat je zegt als de bobine uitvalt werkt je toerenteller ook niet meer (dat is volgens mij de groene draad op de bobine)

                          #17845266
                          peter777
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2011

                            [rquote=1911234&tid=145339&author=noci]Klopt wat je zegt als de bobine uitvalt werkt je toerenteller ook niet meer (dat is volgens mij de groene draad op de bobine)
                            [/rquote]

                            Klopt, op de groene draad zit een aftakking richting schutbord, dus dat zal de toerenteller zijn :) . Op het gebied van ontsteking niet veel kaas gegeten, maar ik kan de kabel van de bobine naar de rotor uitsluiten als oorzaak? En bestaat er zoiets als een haperende bobine? Voordat ik weer allerlei onnodige domme aankopen ga doen qua nieuw materiaal :)

                            #17845267
                            rinus de boer
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              Bobine is en blijft electronica. Dat kan soms haperen. Maar het kan ook een slechte kabel zijn, slechte massa of een te hoge overgangsweerstand ergens. Dat wordt meten. En maar hopen, dat het fenomeen optreedt tijdens het meten. Ga niet in het wild onderdelen vervangen, maar begin bij het begin en zo verder, todat je alles gehad hebt.

                              #17845268
                              peter777
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 January 2011

                                Na onderzoek geconstateerd dat de dynamo kabel naar de accu half los zat. Kan dit de problemen veroorzaken? Na vastzetten nog geen uitval gehad. *afkloppen*

                                #17845269
                                rinus de boer
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2004

                                  Die mogelijkheid zit er goed in. Half losse (of half vaste :D) kabels veroorzaken problemen (overgangsweerstanden, enz.).

                                  #17845270
                                  astraminator
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 August 2004

                                    [rquote=1902031&tid=145339&author=peter777]

                                    Het is allemaal gewoon standaard L-jetronic spul met matching numbers voor de LHM en de Computer. Enige afwijkende zijn de C30NE injectoren en dat kan prima zonder de voorschakel weerstanden. Anyways, oorzaak gevonden: verstopt benzine filtertje. Enige slang die niet vervangen was (van tank naar pomp) bleek geen benzine leiding te zijn, en deze loste langzaam op. Gevolg: verstopt filter. Vervangen door nieuwe a 4 euri en het loopt weer als een trein! :afro

                                    nog even een plaatje bij het praatje[/rquote]

                                    Als dit jouw benzine filter is, dan kan dat ook best de oorzaak van de problemen zijn. Normaal heb je onderstaand filter bij een injectie.

                                    Aangezien de elektrische pomp een veel hogere opbrangst heeft dan wat dat doorzichtig filtertje kan verwerken krijg je problemen met de brandstof toevoer. Zeker als het filtertje ooknog dicht gaat zitten door rommel in de brandstof.

                                    Ik zou dus dat filtertje eruit gooien en een goed geschikt filter plaatsen. Bijvoorbeeld Bosch nummer 90169150 of 90501397.

                                    #17845271
                                    peter777
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 January 2011

                                      [rquote=1911707&tid=145339&author=ckad][rquote=1902031&tid=145339&author=peter777]

                                      Het is allemaal gewoon standaard L-jetronic spul met matching numbers voor de LHM en de Computer. Enige afwijkende zijn de C30NE injectoren en dat kan prima zonder de voorschakel weerstanden. Anyways, oorzaak gevonden: verstopt benzine filtertje. Enige slang die niet vervangen was (van tank naar pomp) bleek geen benzine leiding te zijn, en deze loste langzaam op. Gevolg: verstopt filter. Vervangen door nieuwe a 4 euri en het loopt weer als een trein! :afro

                                      nog even een plaatje bij het praatje[/rquote]

                                      Als dit jouw benzine filter is, dan kan dat ook best de oorzaak van de problemen zijn. Normaal heb je onderstaand filter bij een injectie.

                                      Aangezien de elektrische pomp een veel hogere opbrangst heeft dan wat dat doorzichtig filtertje kan verwerken krijg je problemen met de brandstof toevoer. Zeker als het filtertje ooknog dicht gaat zitten door rommel in de brandstof.

                                      Ik zou dus dat filtertje eruit gooien en een goed geschikt filter plaatsen. Bijvoorbeeld Bosch nummer 90169150 of 90501397. [/rquote]

                                      Dat filter zit er ook tussen :) Deze is vervangen en als extra is er een transparant filter tussen de pomp en het grote filter ingezet om te checken of de tank wel echt schoon was. Transparante is inmiddels vervangen voor een 3 keer dikker exemplaar. Deze is tot nu toe nog steeds schoon. :afro

                                      #17845272
                                      peter777
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 January 2011

                                        Om dit topicje even af te ronden en het voor anderen met zulke storingen ook handig kan zijn:

                                        de hall gever was defect. Ontsteking volledig vervangen (die pen die het blok in gaat), en de bobine + electronische onstekings module waren al vervangen. vandaag +-160km gereden en geen problemen meer. Voor de zekerheid een extra massa aangelegd tussen blok en chassis.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.