Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › oliedrukprobleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2011 om 12:52 #17234750
heb juist een c20xe in een kadett gelegd dus wou eerst is testen of hij oliedruk had.
Dus ik heb van de plus van de batterij een lampje aan gesloten op de oliedruk sensor en daarna de starter laten rond gaan , normaal moet het lampje dan toch doven ? Kan dit lang duren na eerste keer terug starten ?
dit blijft namelijk brandenhoop dat iemand iets kan opklaren
26 maart 2011 om 13:24 #17844553Oliefilter en pomp vol olie gedaan?
26 maart 2011 om 13:54 #17844554[rquote=1900375&tid=145247&author=*Jurgen*]Oliefilter en pomp vol olie gedaan?[/rquote]
Had ik ook niet gedaan na vervangen, maar misschien gaat dit niet altijd goed, dat zou kunnen….
26 maart 2011 om 16:08 #17844555[rquote=1900375&tid=145247&author=*Jurgen*]Oliefilter en pomp vol olie gedaan?[/rquote]
oliefilter opgevuld , hoe vul je je oliepomp op ?26 maart 2011 om 16:53 #17844556Misschien zit je oliedrukregelaar vast?
26 maart 2011 om 16:56 #17844557AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb je t lampje wel goed aangesloten
dacht dat er een aansluiting zat voor t lampje
en 1 voor een metertjeals je die 2 verwisseld zal je lampje niet uitgaan
weet niet cker of alle sensoren dubbel uitgevoerd zijn???
maar standaard op mijn xe zat wel;)26 maart 2011 om 18:03 #17844558Volgens mij zit die voor een metertje er niet standaard op. In elk geval moet het zo’n klein rond zwart stekkertje zijn met klik-lipje eraan en meestal een groen rubber balgje voor vocht afdichting..
En hier moet hij in:
26 maart 2011 om 18:27 #17844559[rquote=1900528&tid=145247&author=Vinci]Volgens mij zit die voor een metertje er niet standaard op. In elk geval moet het zo’n klein rond zwart stekkertje zijn met klik-lipje eraan en meestal een groen rubber balgje voor vocht afdichting..
En hier moet hij in:
[/rquote]
jep daar is hij op aangesloten. oliedrukregelaar is da ding met die veer ? die heb ik er uit gehad proper gemaakt en trg gemonteerd26 maart 2011 om 19:48 #17844560Jep, ding met die veer… Origineel van metaal, maar er zijn nylon exemplaren van zijn die minder snel vast blijven zitten…
http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Oil_Pump/Oil_Pump.htm
Maar kost wel 60 pond…..
26 maart 2011 om 19:52 #17844561[rquote=1900603&tid=145247&author=Vinci]Jep, ding met die veer… Origineel van metaal, maar er zijn nylon exemplaren van zijn die minder snel vast blijven zitten…
http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Oil_Pump/Oil_Pump.htm
Maar kost wel 60 pond…..
http://www.sbdev.co.uk/Price_List/Price%20list.pdf%5B/rquote%5D
deze heb ik er uitgehaald en proper gemaakt ,gleed er in zonder probleem , dus lijkt mij raar dat ie blijft hangen ?
26 maart 2011 om 20:01 #17844562Ja, heb mijne ook wel eens los gehad op mijn oude pomp (heb nu een XEV pomp) en kon het me ook niet voorstellen dat dat vast kan gaan zitten…. toch schijnt het te kunnen…..
26 maart 2011 om 20:18 #17844563Mijne zat MUURVAST (X16XE) (met rijden bleef het lampje flikkeren. aanwezige oliedruk tussen de 0,5 en 1bar).
Plunjer was er ook niet uit te krijgen.
heb de bout eruit gehaald, veer eruit gehaald, bout terug gestopt, gestart, keertje flink gasgegeven, en gelijk weer uit, toen zat de plunjer tegen de bout aan en kon ik m eruit halen.
Mijn plunjer was helemaal blauw van dat ie ooit een keer goed heet geweest is, en zaten wel aardig klemsporen op.
heb m verwisseld met die van mijn oude 1.4 8kleppert, en werkt weer perfect.
zie op de tekening dat ie van alle 4cilinder ohc en DOHC motoren gelijk is.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.