Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › enorm veel witte rook
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2011 om 18:45 #17234717
komt enorm veel witte rook die stinkt naar olie uit mijn zaf rijden en optreken doet hij normaal iemand idee denk turbo of oliekering
25 maart 2011 om 18:48 #17844272koppakking :hmmz
25 maart 2011 om 21:45 #17844273krijgt niet te warm en rook stinky naar olie deed het achter dat ik mijn rechte uitlaat lijn gestoken heb vanmidag
25 maart 2011 om 22:25 #17844274Denk inderdaad de Turbo keerring.
Kwaaltje en dan gaat ie lichtblauw of zelfs wit roken en stinken uit de uitlaat.
Willem
25 maart 2011 om 22:32 #17844275Begrijp ik het nou goed dat je dat hebt na het inbouwen van een andere uitlaat, en alleen bij stilstaan? Dat zou een uitlaat coating kunnen zijn die even moet verbranden. Ik dacht zelf eens dat mijn auto in de fik stond, zoveel rook kwam er van af.
26 maart 2011 om 08:07 #17844276Check gewoon even de luchtslang die tussen de turbo en intercooler
zit op olie , een beetje is normaal maar als het er echt uitloopt alsof
je aan het aftappen bent wordt het tijd voor een andere turbo , met
de bekende oilrestrictor en cool pakket niet te vergeten.27 maart 2011 om 20:05 #17844277bedankt heb andere uitlaat gestoken maar na mijn katalysator zat een sensor die zit er nu niet meer op kan deze er mee te maken hebben
.27 maart 2011 om 20:07 #17844278heb zo 50km gereden omdat ik ni anders kon maar de zaf rijdt perfect
28 maart 2011 om 06:53 #17844279Je rijdt dus zonder 2e lambdasensor?
En je krijgt geen waarschuwing/storingslamp?
Zou ‘m toch weer terugplaatsen ondanks dat ie niet
zo heel veel doet.
Heeft niets met je rook te maken lijkt mij.28 maart 2011 om 16:36 #178442802e sensor is ter controle van de werking van de katalysator… Doet wel degelijk iets en als je hem niet wilt gebruiken zul je hem in de software uit moeten laten schakelen. Goede tuner zal dit voor je kunnen doen.
Witte rook is normaal gesproken koelvloeistof die je aan het verbranden bent. Olie rookt blauw en brandstof zwart. Hou dus vooral je koelvoeistofpeil in de gaten en voel eens aan de radiateurslangen of deze niet erg hard worden als de motor loopt.
29 maart 2011 om 20:26 #17844281heb inderdaad geen storingslampje had wel voor dat de uitlaat erop zat als ik boven de5500toeren kwam in vierde een driehoekje met sleutel wat ik wel raar vind heb andere intercooler 82 graden thermostaat en altijd tekent hij 90 graden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.