Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › stotterd heel licht bij 4500 toeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2011 om 21:20 #17234690
hallo allemaal .
vandaag kwam ik terug van de winkel en wilde mijn tigra helemaal niet meer vooruit ik voelde de bui al hangen dus rustig naar huis gereden .
en daar het benzine filter gedemonteerd en zat helemaal vol troep alle leidingen leeg laten lopen en toen een nieuw filter gemonteerd en toen gestart al 10 keer beter .
maar toch niet helemaal zoals het hoorde .ik even naar de winkel injector cleaner gehaald.
en nu 100 km mee gereden en hij rijd nu echt heel mooi beter als eerst .maar nu als ik hem door trap naar de 4500 toeren merk ik een lichte inhouding.
ik verwacht dat dit komt door de slechte benzine die ik waarschijnlijk getankt heeft.
en verwacht dat dit na een paar tankbeurten weg is .of heeft iemand anders andere vermoedes/ervaringen .
heb verder geen mml lampje die gaat branden of dergelijken loopt eigenlijk heel erg fijn .
alleen heb ik wel gemerkt als de accu een dagje los is geweest en ik hem wil starten .
dat die dan start en als ik dan gas geef weer uitvalt , en als ik hem dan weer start is er niks aan de hand .het gaat hier om een x14xe motor met 180000 op de teller .
was binnekort wel al van plan om mijn gasklep ,stappen motor en egr schoon te maken .
en voor de egr een blindplaat te monteren .Gr ,
Pascal
24 maart 2011 om 21:24 #17844027heb je airco? en staat deze aan?
dit zou ook een reden kunnen zijn dat ie inhoud
24 maart 2011 om 21:25 #17844028nee ik heb geen airco helaas :P .
24 maart 2011 om 21:29 #17844029ow als mijn airco aan staat dan houdt hij ook in rond de 4500 touren.
dan zou ik het verder niet durven zeggen.
wachten op een reactie van een ander24 maart 2011 om 21:38 #17844030hoelang zitten de bougies er in? wat voor luchtfilter gebruik je en hoelang ligt deze er in?
Stappenmotor en gasklep kan je altijd schoonmaken, dit kan nooit kwaad en is altijd prima.
EGR afdoppen? Sja je kan het doen, maar als je geen problemen hebt zou ik het lekker laten. Je zit er wel een paar uurtjes bij als je hem los wil halen om hem dicht te zetten (luchtinlaat, schutbord, koelvloeistofvat en leidingen zitten in de weg, en de nodige slangen.
Wel zou je er eventueel bij kunnen als je de gasklep demonteert voor het schoonmaken … (keuzes keuzes :) )
24 maart 2011 om 22:06 #17844031bougies zitten er nu 12 0000 km in .
luchtfilter een origineel paneel filter ongeveer 6000 km
bij de volgende grote beurt was ik van plan om extra mee te nemen :
over 3000 km
natuurlijk alles wat bij een grote beurt
maar verder ff de gasklep stappen motor schoon maken .
en als ik toch al zover ben dop ik de egr maar gelijk af .
want hoor dat er veel mensen er last van krijgen bij de 2 ton .
dus dan is mijn mening voorkomen is beter dan dubbel werk toch ?
of heb ik het verkeerd .verder is alles bijna nieuw .
24 maart 2011 om 22:19 #17844032[rquote=1899329&tid=145174&author=pluuske]bougies zitten er nu 12 0000 km in .
luchtfilter een origineel paneel filter ongeveer 6000 km
bij de volgende grote beurt was ik van plan om extra mee te nemen :
over 3000 km
natuurlijk alles wat bij een grote beurt
maar verder ff de gasklep stappen motor schoon maken .
en als ik toch al zover ben dop ik de egr maar gelijk af .
want hoor dat er veel mensen er last van krijgen bij de 2 ton .
dus dan is mijn mening voorkomen is beter dan dubbel werk toch ?
of heb ik het verkeerd .verder is alles bijna nieuw .[/rquote]
Als je de gasklep van het blok hebt voor schoonmaak, is het maar een paar dingen los halen en je bent bij de EGR, dus je kan dat zeker doen. Mocht je zo ver gaan is mijn advies om ook direct de pakkingen tussen de lucht inlaten mee te nemen, deze willen met regelmaat scheuren door uitdroging.
bij het schoonmaken van de gasklep wees er van bewust dat ook daar een aantal pakkingen zitten die je niet kan terug plaatsen na het los gehaald te hebben. Mochten deze pakkingen gescheurd zijn, of poreus zijn ‘kunnen’ ze soort gelijke klachten geven als je nu ondervind (Let op: ‘het kan maar kan ook prima wat anders zijn)
Ik weet niet of je een ‘poetser’ bent qua autos, maar als je alles los hebt borstel de lucht inlaat direct op met een roest borstel en hij lijkt weer als nieuw, smeer/spuit de leidingen in met een ‘wetlook/banden’ spray, smeer het uit/poets het op en monteer alle rubberen leidingen/kabels weer terug. Alles lijkt als nieuw en zal zeker in het oog vallen mocht je de auto in verloop van tijd verkopen.
24 maart 2011 om 22:37 #17844033oke dat klinkt allemaal goed :) .
ik ben zowizo iemand die nooit een pakking 2 keer gebruikt ook al zit die nog aan mekaar .
dan haal ik gewoon even een aantal nieuwe.je bedoelt even de inlaat flowen ? als ik die eraf heb ? .
want egt aanslag komt daar niet in toch ?
hou wel van een glimmende auto :agent
en dat van die banden spray is een handige tip ga ik eens proberen .
dan ga binnekort eens pakkingen verzamelen en materiaal en dan ga ik eens aan de slag .
die blind plaat pakkingen kun je die krijgen bij de dealer of moet ik die even zelf maken ?alvast bedankt voor jullie reacties hier heb ik wat aan
24 maart 2011 om 22:46 #17844034[rquote=1899370&tid=145174&author=pluuske]
je bedoelt even de inlaat flowen ? als ik die eraf heb ? .
[/rquote]Nee gewoon de buiten kant bewerken met een roest borstel, gaat glimmen als nieuw (puur voor het oog en niets meer)
Binnenkant kan je misschien schoonspuiten met een busje remreiniger, en als je dan toch bezig bent pak dan ook direct je versnellingsbak en andere in het zicht zijnde delen :angel
24 maart 2011 om 22:51 #17844035hahah zal ik doen want de buiten kant is nu rood egt spuug lelijk .
en dan had ik gelijk nog een vraag mischien dat ik het inlaat spruitstuk wilde flowen .
maar als de injectoren in het spruitstuk zitten werkt dat natuurlijk niet .24 maart 2011 om 22:55 #17844036[rquote=1899387&tid=145174&author=pluuske]hahah zal ik doen want de buiten kant is nu rood egt spuug lelijk .
en dan had ik gelijk nog een vraag mischien dat ik het inlaat spruitstuk wilde flowen .
maar als de injectoren in het spruitstuk zitten werkt dat natuurlijk niet .[/rquote]
Ik heb me daar nooit in verdiept, wel vraag ik me of of het het geld wel waard is qua kosten en het kleine beetje (ik denk verwaarloosbare) vermogen en het beetje extra verbruik (keuzes keuzes ;) )
25 maart 2011 om 08:05 #17844037haha ja inderdaad ik denk dat ik het zo allemaal gewoon ga fixen zonder poes pas .
kan je mijn mischien vertellen welke pakkingen ik allemaal nodig heb buiten de 2 voor het inlaat spruit en de egr blindplaat.
want dan kan ik die alvast halen dan kan ik in een moeite door sleutelen .25 maart 2011 om 12:08 #17844038[rquote=1899475&tid=145174&author=pluuske]haha ja inderdaad ik denk dat ik het zo allemaal gewoon ga fixen zonder poes pas .
kan je mijn mischien vertellen welke pakkingen ik allemaal nodig heb buiten de 2 voor het inlaat spruit en de egr blindplaat.
want dan kan ik die alvast halen dan kan ik in een moeite door sleutelen .[/rquote]Beste kan je daar voor even naar een opel garage gaan om deze op te halen. Een goede en behulpzame magazijn chef laat je met een plaatje zien wat je los moet halen en welke pakkingen je dan moet vervangen (en dus bij hem moet kopen)
Ik geloof dat bij het gaskleppen huis 2 of 3 pakkingen zaten (weet niet meer zeker, is al 2 jaar terug voor mij)
25 maart 2011 om 18:56 #17844039oke ga ik doen bedankt voor de informatie :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.