Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bokken, Stoten en Schokken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2011 om 10:01 #17234663
Bese forumleden,
Mijn B corsa x12xe heef kuuren, Een tijdje geleden ging plots het motormanagement lampje (mml) af en toe branden. Dus ik denk :hmmz wat kan er aan de hand zijn?
De auto begint af en toe te bokken en te stoten en houdt ontzettend in bij 2000 rpm. Vooral als het mml aan is.
Op een gegeven moment begin ik wat uitlaatgas te ruiken okeej dus ik gegeken zit er een scheur in mijn uitlaatspruitstuk. :o Ik deze laten vervangen aangezien de bouten zo mega vast geroest zitten.
-offtopic ( 140 euries voor 2de hands spruitstuk + pakking en erop laten zetten niet duur dacht ik zo ) :wors keijzer
Nu brand mn mml nog steeds af en toe en de laatste tijd steeds langer. Als het koud is bijna niet maar wordt het buiten warmer dan 10 graden dan continue.
Ik mn gasklephuis schoongemaakt deze was echt smerig. Dit loste jammergenoeg de problemen niet op.
Ff naar een maat van mij om uit te laten lezen en komt code luchtmassameter naar voren.
Volgende stap: stukje rijden met stekker los van lmm en motor lijkt wel in noodloop te rijden. trekt wel op maar toch niet helemaal lekker.
Daarna met stekker lambda los rijden en totaal geen verschil.Wat kan er aan de hand zijn? lmm smerig?
Kan ik mn luchtmassameter schoonmaken? zo ja hoe? ik heb iets gelezen van in de wasmachine doen? lijkt met niet echt zo handig maar misschien werkt t wel. Hoe kun je testen of 1 van beide deze daadwerkelijk kapot is?
Hopelijk weet iemand wat er aan de hand is.
24 maart 2011 om 10:58 #17843670Wasmachine? lol! :P Dat lijkt me niet geniaal voor de wasmachine.
Hooguit een afwasmachine (voor de vaat dus)Maargoed, wat veel handiger is, is even uitlezen. Volgens mij moet dat op een X12XE kunnen, dus gewoon even de paperclip methode toepassen en de codes hier melden.
24 maart 2011 om 16:20 #17843671Die lmm gaat vaak stuk. Schoonmaken wordt hem denk ik ook niet. Je maakt eerder dat dunne dingetje stuk dan dat je hem schoonmaakt.
Maar volgens mij zijn die dingen nog vrij goedkoop nieuw te krijgen.
Was dat de enige foutcode wat ie dan aangaf?
Check ook je waardes is van je lambdasensor en de tempsensor. die moeten ook goed mee werken.25 maart 2011 om 06:09 #17843672Dit was de enige fout die ik kan uitlezen.
Gister ff de lambdasonde schoongemaakt met een wattenstaafje en wat contactspray. Is volgens mij iets beter.
Het mml gaat nog steeds af en toe aan maar zeker niet meer continue. Dus ik denk dat deze het heeft begeven:angel
Hoe kan ik checken of al deze sensoren werken? Ik heb alleen een multimeter. Wat zou ik moeten meten? Kan ik wel iets meten met alleen stationair? Wat houdt de paperclipmethode in?
Fearless hoeveel kost volgens jou een nieuwe lmm? ik kan ze op internet vinden voor ongeveer €200:o
25 maart 2011 om 07:05 #17843673[rquote=1899444&tid=145142&author=kruishill]Dit was de enige fout die ik kan uitlezen.
Gister ff de lambdasonde schoongemaakt met een wattenstaafje en wat contactspray. Is volgens mij iets beter.
Het mml gaat nog steeds af en toe aan maar zeker niet meer continue. Dus ik denk dat deze het heeft begeven:angel
Hoe kan ik checken of al deze sensoren werken? Ik heb alleen een multimeter. Wat zou ik moeten meten? Kan ik wel iets meten met alleen stationair? Wat houdt de paperclipmethode in?
Fearless hoeveel kost volgens jou een nieuwe lmm? ik kan ze op internet vinden voor ongeveer €200:o
[/rquote]
Paperclip methode is met een paperclip twee contactcjes van het diagnose stopcontact verbinden.
Weet zo uit m’n hoofd niet welke, maar dat is wel te vinden hier op het forum.Als je dat doet, en dan de auto op contact zet, begint het motormanagement lampje te knipperen.
Op die manier wil hij je nummertjes vertellen, en die nummertjes corresponderen met foutcodes.Er zijn dan wel mensen die je kunnen vertellen wat die codes betekenen. Ik heb hier een boekje waar het meeste wel in staat iig.
Edit: Meer info: http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=1&t=7541
Nieuwe LMM kan je beter van de sloop halen. Werkt ook prima, en desnoods spreek je daar af dat als het niet werkt, je het terug kan brengen.
25 maart 2011 om 10:29 #17843674Ik heb gekeken op het forum en hier kwam uit dat ik pin 5 en 6 van de OBD door moest verbinden.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060
( beetje naar onder scrollen )Maar bij mijn corsa wordt pin 6 niet gebruikt. :wtf Er zit geen ijzeren aansluiting in de obd stekker zelf.
Wat nu?
1 april 2011 om 14:04 #17843675het mml brandt inmiddels niet meer na het vervangen van de lmm. :D
Maar toch rijdt de auto nog niet echt prettig misschien egr?
Daarnaast tikken de kleppen ook nog eens ontzettend.
wat is hier aan te doen?
2 april 2011 om 21:23 #17843676Weet je zeker dat het de kleppen zijn, kan ook de kettingspanner zijn van de distri ketting.
deze gaan vaker kapot (meestal bij weinig onderhoud of verkeerde olie).
als de ketting geleiders kapot zijn loopt zoon motor ook niet fijn omdat de ketting slap staat, dan kan de timing iets verdraaien, waardoor ie bokkig kan gaan lopen.
Willem
4 april 2011 om 10:39 #17843677thnx voor de reactie willem:thumbup.
dit ga ik een checken van het weekend.
19 april 2011 om 19:49 #17843678Is het niet zo dat de motor constant moet stotteren wanneer de ketting is versprongen ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.