Hoeveel branduren of na hoeveel KM moet een koplamp meegaan

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoeveel branduren of na hoeveel KM moet een koplamp meegaan

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234556
    Bally
      Lid sinds:
      27 January 2011

      Zonet zou ik wegrijden en merkte mijn vrouw dat het licht aan de passagiers kant het niet doet. De KM stand is nog 4955, auto april vorig jaar gekocht dus nog onder een jaar.

      Zal morgen wel naar de Dealer moeten want lampje kan niet zelf vervangen worden.

      Doch echter blijf ik me afvragen, of er een minimaal aantal branduren zijn, want eigenlijk vind ik het wel aan de lage kant.

      #17842300
      thijs1
        Lid sinds:
        16 November 2010

        Zal hooguit 100 uur zijn denk ik zo in het slechtste geval dat die heeft gebrand bij die km stand.
        Vind ik ook erg weinig.

        #17842301
        papahkilo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2010

          Weest blij,
          met een Ford Focus fase 1 red je geen 5000 km met een koplamp.

          #17842302
          papahkilo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2010

            Weest blij,
            met een Ford Focus fase 1 red je geen 5000 km met een koplamp.

            Sorry, één keer is genoeg.

            #17842303
            Bally
              Lid sinds:
              27 January 2011

              Hi Thijs,

              Bedankt voor je antwoord. Ik vind het ook erg weinig, maar heb zelf geen inzicht in wat normaal voor de Opel Corsa Edition III lampen moet zijn, staat nergens in het manual wat je ongeveer moet verwachten.


              @papahkilo
              , daarom kocht ik bewust een Opel Corsa, maar nu blijkt gaan de lampen echt niet lang mee.

              #17842304
              Erwin1987
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2009

                is 4955 bij jou meer als 5000 dan?

                Erwin

                #17842305
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  De levensduur van een lamp wordt ook aanzienlijk minder als je de verlichting eerst aanzet voordat je de auto start. Dat gaat een tijdje goed, maar fijn is het niet.

                  Het ligt ook aan het merk lampjes.
                  Heb op het werk Osram lampen en Hella. Hella zou je denken, das wel goed spul. Longlife staat er zelfs op de doosjes.

                  Osram gaat langer mee heb ik in de gaten.

                  Dynamospanning ook even checken, een dynamo die te veel laad kan ook er voor zorgen dat de lampen sneller door zijn.

                  #17842306
                  Bally
                    Lid sinds:
                    27 January 2011

                    [rquote=1897018&tid=145006&author=Fearless]De levensduur van een lamp wordt ook aanzienlijk minder als je de verlichting eerst aanzet voordat je de auto start.
                    [/rquote]Vanmorgen de auto naar de Dealer gebracht en 15 minuten later, had nauwelijks mijn thee op waren de lampen al vervangen.

                    Ik heb ze gevraagd om gelijk beide lampen te vervangen, want de kans is groter dat binnenkort de lamp aan de bestuurderskant ook zou kunnen uitvallen.

                    Ik vroeg ook hoe lang een lamp eigenlijk moet meegaan, maar ook daar konden ze me geen goed antwoord geven.

                    Ten aanzien van jouw tip Fearless om de verlichting niet aan te hebben bij het starten van de auto, daar was hij het ook mee eens.

                    Dat zal ik vanaf nu wel doen, aangezien ik volgens de nieuwe rijden methode rij, dus verlichting altijd aan, heb je er dan geen omkijken naar.

                    Ik denk dat ik van die methode maar zal afstappen en overdag zonder licht zal rijden en als ik verlichting nodig heb deze pas aan te zetten als de auto al gestart is.

                    Ik ben alleen vergeten te vragen welk merk lamp ze er in gestopt hebben, op de factuur staat er alleen Lamp H7 55 Watt.

                    Factuurtje valt gelukkig mee, slechts 29,87, alleen de lampen zijn dus in rekening gebracht.

                    Het enigste probleem met deze type auto’s is dat de bestuurder niet zelf de lampen kan vervangen, als je ‘s avonds al op de [snel]weg, etc. bent en een lamp valt uit, mag je niet verder rijden, dus zo snel mogelijk van de [snel]weg af en dan Assistance Plus bellen.

                    Ik snap wel dat men op de productie kosten wil besparen, maar het is niet echt goed dat de bestuurder niet zelf de lampen kan vervangen, zou gemakkelijker moeten zijn.

                    Verlichting is echt wel een noodzaak en zou simpeler te vervangen moeten zijn, net als sproeier vloeistof bijvullen

                    #17842307
                    DarkNL08
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2010

                      Waarom mag en/of kan je dit niet zelf vervangen?

                      #17842308
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Weet niet wat voor wagen het is maar 30 euro is netjes geld

                        #17842309
                        robke1988
                          Lid sinds:
                          31 December 2010

                          Netjes? prijzig genoeg vinden ik!

                          #17842310
                          Famempeters
                            Lid sinds:
                            8 March 2008

                            wees blij dat je geen xeon lampje heb laten wisselen lamp orgineel kost 155€ bij de vod ex btw en ex montage .ik was met de Omega 237€ armer 1 lampje wisselen ook omdat het niet zelf te doen is ???????????

                            dus wel en een osram lamp Xeon kost bij de automateriaal handel 65€inkl btw .

                            en het is best zelf te doen ff stroomloos zetten en vooral de lamjes niet aan raken is nog erger dan de normale lampjes .

                            #17842311
                            OrangeArrow
                              Lid sinds:
                              18 February 2007

                              30 euro voor 2 lampen is voor niks bij een D, is best een kut werk… Vooral die kap terug monteren…

                              #17842312
                              McKaamos
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 December 2009

                                [rquote=1897292&tid=145006&author=DarkNL08]Waarom mag en/of kan je dit niet zelf vervangen?[/rquote]
                                Omdat het op zo’n manier weggebouwd zit dat je er niet bij kan.
                                De nieuwere Opels hebben alles onder de kap zo dichtgebouwd zitten dat je eerst van alles weg moet halen voordat je bij de koplamp kan.

                                Ben je een beetje technisch aangelegd, dan kom je er wel bij natuurlijk, maar het blijft krap. Er tussen kijken is ook een probleem, en als je niet exact weet hoe de lamp gedraaid moet worden en waar je hem precies moet prikken is het echt monikenwerk.

                                Zowel m’n pa (Astra G) als m’n grootouders (Agila) hebben er last van.

                                Pa gaat er meestal mee naar de garage (want sja, 30 euro voor wat lampjes en inbouw valt heel erg mee) en m’n grootouders laten het doen door m’n oom. Die weet exact hoe het zit.
                                Daarbij schijnt die Agila echt lampen te vreten als ontbijt, lunch en diner, en volgens de dealer is het een probleem wat bij veel Agila’s van dat jaartal is.

                                Ik had al zoiets van, druk er dan Xenon in. De ballast units vangen eventuele problemen wel op (voltage range van 8 tot 32volt op sommige modellen), maar dat was geen optie ivm bouwjaar (2007 en later) en extra eisen voor de APK. Ze hadden het er niet voor over om in één keer een grote klap geld uit te geven om de auto Xenon geschikt te maken (waar ik me ook wel wat bij kan voorstellen, met die paar kilometers per jaar die ze rijden)

                                Eigenlijk zou je gewoon backup verlichting moeten hebben in auto’s waar je moeilijk in de koplamp kan prutsen.
                                Ik zou doodleuk overschakelen op mistverlichting.

                                Edit:
                                Anyway, mocht het een optie zijn (als je auto veel lampen opblaast), laat dan lekker een aftermarket Xenonsetje inbouwen. Zet er dan alsjeblieft wel projectorlens koplamp units in, spiegelende units met Xenon zijn zwaar klote voor je tegenliggers.
                                Als het bouwjaar van je auto 2007 of later is, monteer dan ook automatische hoogte regeling en koplamp sproeiers. Dat is dan namelijk verplicht.

                                Voordeel van Xenon is (als je een beetje fatsoenlijke koopt that is) dat de ballast unit eventuele spanningsproblemen opvangt waardoor de lampen altijd optimaal gevoed worden.

                                Voor sommige mensen is de term “ballast unit” enigzinds verwarrend, maar dat is het transformator doosje wat je nodig hebt voor Xenon lampen. Die dingen lopen op 25.000 volt en slechts enkele miliamperes (0,0014 Ampere, 25000volt/35watt), en hebben daarbij een elektronisch geregelde startprocedure.
                                Het lijkt wel een beetje op een TL Buis starter+transformator in één doosje.

                                #17842313
                                Stornie
                                  Lid sinds:
                                  8 November 2009

                                  Het is niet heel makkelijk en een beetje gepriegel, maar ik heb toch echt zelf mijn lampjes vervangen.
                                  Ik heb AFL-units, dus het geheel beweegt ook nog eens lekker mee.

                                  Aan de rechterzijde van de auto was het luchtfilterhuis heel makkelijk even te verwijderen en aan de linkerzijde van de auto zat wel het zekeringhuis in de weg. Na ongeveer 45 minuten is het me uiteindelijk toch gelukt.
                                  Daarna nog even naar de dealer geweest om de lampen af te laten stellen, en het was weer voor elkaar. Weer € 30, – verdiend ;)

                                  #17842314
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    [rquote=1897403&tid=145006&author=robke1988]Netjes? prijzig genoeg vinden ik![/rquote]

                                    Goeie losse h7 lampjes kosten je snel 10 euro.

                                    Wil je goedkoper? Dan krijg je f*ck lampjes die geen fatsoenlijke lichtopbrengst hebben of een verkeerd lichtbeeld.

                                    Plus dat het inbouwen bij de nieuwere wagens soms erg lastig is. Voor een leek niet te doen, en als monteur heb er je er soms nog best moeite mee.
                                    Je wil niet weten hoe sommige lampen zijn weg gebouwd, het is niet meer als vroeger dat je zeeën aan ruimte had en dat je om je motor heen kon fietsen.

                                    Dan is dat tientje geen weggegooid geld.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.