Z20LER, Z20LEL en Z20LET met meer dan 250 pk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LER, Z20LEL en Z20LET met meer dan 250 pk

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234555
    NelisZ20LER
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2011

      Ik heb een vraag:

      Ik zie hier veel mensen met 280 pk, 300 pk, of zelfs meer uit een 2.0 ecotec turbo motor. Dit met een andere turbo Z20LEH of garret GT28 denk ik. Hebben jullie ook andere zuigers, drijfstangen, drijfstangbouten en lagers gemonteerd?
      Rijden deze mensen nu nog met originele internals of is alles aangepast en gewogen?

      Ik zit er zelf aan te denken om tzt een Z20LEH turbo te monteren en voor zo’n 280 – 300 pk te gaan. Ik zal dan natuurlijk ook een grotere intercooler moeten monteren.
      Maar adviezeren jullie ook andere zuigers enz.?

      Wie rijden hier al geruime tijd met originele internals en 280 pk of nog meer?

      Ik heb zelf een Z20LER met:

      – Chiptuning
      – Voorkat vervanger
      – directe luchtinlaat
      – grotere aanvoer buis (naar luchtfilter)
      – RVS inlaatbuis met dumpvalve
      – BOSCH bougies

      Ik hoor het graag.

      #17842265
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Ik rij met 280pk sinds nov 2010. Daarvoor 260pk vanaf juni 2010. Alle internals nog OEM.

        Als ik voorbij de 300pk wil hang ik r wel een leh blok in, gelijk van t gezeik af.

        Een LER is trouwens gelijk aan een LET qua blokopbouw. Ook geen zuigerbodemkoeling e.d.

        #17842266
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          M’n OPC had stock internals en alleen bolt-on’s en EDS tuning = 298 pk en 405 nm.
          Motor was natuurlijk wel redelijk vers (auto toen nieuw gekocht en verkocht met 35000 km)
          Voorbij dat vermogen is het idd wel slim om ook iets aan het draaiend gedeelte te doen.
          Carillo rods en JE pistons bv , ik weet niet of er goeie aftermarket krukassen leverbaar
          zijn voor deze motoren (forged of beter billet).

          #17842267
          NelisZ20LER
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2011

            Mijn motor zit nu bijna op een ton.

            Dan is wel de ‘rek’ er uit natuurlijk.

            Die OPC was dat een G of een H? De H heeft een sterker blok namelijk.

            #17842268
            zetos
              Lid sinds:
              4 January 2009

              Was een G let waar nog maar weinig let aan was haha

              Die van mij heeft bijna 125000km gelopen en is stage 3 gebouwd moet alleen me map nog aanpassen.

              Als je LEH turbo , LEH injectoren en een grootere ic en zorg voor een goed uitlaat systeem dan haal je de 280+ met leh lmm en leh nokken ga je over de 300 pk heen 308 ofzo kan je dan halen maar dat is echt de max.

              Groetjes

              #17842269
              Baas J.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2008

                Alleen de Z20LEH heeft een sterker blok, de LEL en LER niet.

                Nokkenassen van de LET/LER/LEL/LEH zijn trouwens identiek. Die hoef je niet uit te wisselen.

                Dan zou ik liever de inlaat van een LEH hebben, want die is wel beter. (Geoptimaliseerd).

                #17842270
                belgium turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 June 2010

                  Als ik dat hier allemaal lees dan zou ik toch liever een komplete LEH motor inbouwen.

                  #17842271
                  OPCdriver
                    Lid sinds:
                    1 August 2009

                    [rquote=1897497&tid=145005&author=belgium turbo]Als ik dat hier allemaal lees dan zou ik toch liever een komplete LEH motor inbouwen.[/rquote]

                    En een H OPC met M32 en Quaife sper eraan vast:P.

                    #17842272
                    zetos
                      Lid sinds:
                      4 January 2009

                      [rquote=1897547&tid=145005&author=OPCdriver][rquote=1897497&tid=145005&author=belgium turbo]Als ik dat hier allemaal lees dan zou ik toch liever een komplete LEH motor inbouwen.[/rquote]

                      En een H OPC met M32 en Quaife sper eraan vast:P.[/rquote] met launch control en A.L.S. ghe ghe :P

                      #17842273
                      NelisZ20LER
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 March 2011

                        Met stock internals is tot 330 pk goed mogelijk bij normaal gebruik, begrijp ik. :cool:

                        #17842274
                        turbosix
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 November 2010

                          mijn koppeling begaf het al snel met 235pk, had minder dan een ton gereden,
                          z20lel (volgens mij bijna gelijk aan een LER op de software na)
                          de oudere LETs hebben volgens mij sterkere 5 bakken.

                          er zitten nu LEH/diesel platen, vliegwiel, lager en drukgroep op mijn m32 6 bak.

                          #17842275
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            Yep das ook nog een keer t plan, LEH koppeling, drukgroep en lager + m32 en LSD sper :D

                            Ik zou zeker niet tot 330 durven met een LET! Wel met een LEH blok!

                            #17842276
                            DEEF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 May 2007

                              330pk met een LET is russisch roulet :P
                              290 is echt max!

                              #17842277
                              NelisZ20LER
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 March 2011

                                [rquote=1898369&tid=145005&author=DEEF]330pk met een LET is russisch roulet :P
                                290 is echt max![/rquote]

                                Ik wou voor 280 pk gaan met een Z20LER, dit is volgens mij gewoon het zelfde blok.

                                #17842278
                                Baas J.
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2008

                                  280 is oke

                                  #17842279
                                  NelisZ20LER
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 March 2011

                                    Kom ik er vandaag achter dat M-tech de software niet heeft voor de OPC turbo op mijn motor?!

                                    Ik dacht dat dit wel het geval was.

                                    #17842280
                                    Baas J.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2008

                                      je moet helemaal niet bij mtech zijn gast…

                                      #17842281
                                      DEEF
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 May 2007

                                        :P gaan het nog eens uitleggen :P

                                        #17842282
                                        NelisZ20LER
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 March 2011

                                          bij wie dan wel?

                                          #17842283
                                          Baas J.
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2008

                                            Vmax (mijn favoriet), Klasen, EDS of die schijnbaar die gast in Kuinre (gehoord van anderen hier). Mtech is eigenlijk hetzelfde als je auto gewoon naar de sloop brengen. ;)

                                            Vmax is donderdag van 1030 tot 1430 bezig geweest terwijl we van te voren een vaste prijs hadden afgesproken voor zeg 2 runs. Ze zijn uiteindelijk 4 uur bezig geweest met weet ik veel hoeveel configs. Ik raakte het zelfs zelf uiteindelijk beu omdat het zolang duurde :P Kan alleen maar klasse zeggen en m’n auto rijdt echt heerlijk nu.

                                            #17842284
                                            NelisZ20LER
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 March 2011

                                              [rquote=1899997&tid=145005&author=Baas J.]Vmax (mijn favoriet), Klasen, EDS of die schijnbaar die gast in Kuinre (gehoord van anderen hier). Mtech is eigenlijk hetzelfde als je auto gewoon naar de sloop brengen. ;)

                                              Vmax is donderdag van 1030 tot 1430 bezig geweest terwijl we van te voren een vaste prijs hadden afgesproken voor zeg 2 runs. Ze zijn uiteindelijk 4 uur bezig geweest met weet ik veel hoeveel configs. Ik raakte het zelfs zelf uiteindelijk beu omdat het zolang duurde :P Kan alleen maar klasse zeggen en m’n auto rijdt echt heerlijk nu.[/rquote]

                                              EDS ken ik wel, maar dat is in Duitsland. Kan die V-max dan wel een mapping schrijven voor mijn Astra als deze voorzien is van een H OPC turbo, grotere injectoren en een grotere intercooler?

                                              Op maat is natuurlijk het beste.

                                              Heb je een internet adres? Ik kom veel tegen als ik op V-max zoek, maar geen Opel tuner.

                                              Wat is er zo slecht aan M-tech dan?

                                              #17842285
                                              OPCdriver
                                                Lid sinds:
                                                1 August 2009

                                                Voor die laatste vraag hoef je alleen even de zoekfunctie te gebruiken.

                                                #17842286
                                                Baas J.
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2008

                                                  Ik rij met z20leh injectoren, luchtmassameter, uitlaat en turbo + fmic en andere aanpassingen. Ik rij dus eigenlijk met een LEH setup, maar nog wel LET (dus LER) blok. Om op je vraag terug te komen, ja die software hebben ze ;)
                                                  Vmax schrijft een programma dat alleen voor jouw unieke auto is. Mtech overschrijft je OEM programma met een generiek programma zonder naar de fysieke en motorische staat in ogenschouw te nemen. Dat kan dus rare resultaten geven en naar je werkelijke vermogen blijft het gissen.

                                                  http://www.vmax.de/ als je m mailt noem je mijn naam maar (Jordy) scheelt misschien iets in de prijs :P

                                                  #17842287
                                                  Baas J.
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2008

                                                    Wat foto´s..

                                                    #17842288
                                                    NelisZ20LER
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      20 March 2011

                                                      Tof, bedankt voor de foto’s en info!

                                                      Heb hier even op het forum gezocht en vooral gelezen, ben weer wat wijzer geworden!

                                                      Bij V-max zie ik alleen niet de benodigde componenten op de site staan. Zijn daar misschien wel leverbaar?

                                                      Met die componenten bedoel ik: LEH turbo en grotere injectoren. Intercooler koop ik zelf los en sluit deze zelf ook aan (scheelt veel geld). De rest wil ik zelf ook monteren natuurlijk. De software is alleen een probleem omdat ik dat niet zelf kan.

                                                      Bij Klasen zag ik dat alles wel op de site stond tegen redelijke prijzen. De bank koste geloof ik € 100 p/u. Deze firma is voor mij gelijk ook het dichtste bij. Scheelt maar 30 km ongeveer, maar toch!

                                                      Ik wil wel alles bij dezelfde tuner bestellen, dit omdat dat misschien wat korting opleverd.

                                                      Nog even over M-tech: Ik heb hier zelf nog geen slechte ervaringen mee. Alleen vond ik dat hij wat meer had mogen helpen met mijn huidige storing (bobine brug).

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.