Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › bak omega x20xev in c coupe ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2011 om 15:27 #17234490
hoi
ik wil mijn c kadett coupe om gaan bouwen naar c20xe
en nu heb ik nog een omega b station x20xev staan die in onderdelen weg gaat . zou deze 5bak hie rvan kunnen gebruiken ????
zou wel fijn fijn dan hoef ik ni extra een bak te kopenmvg mike
20 maart 2011 om 15:50 #17841517Die bak past wel achter je blok, alleen je moet wel je hele tunnel vermaken want zon bak is een stuk dikker/groter.
Je zou ff moeten zoeken opt forum, zijn meer topics over geweest. Die omega bak is een r25 bak als ik het goed heb.
20 maart 2011 om 17:06 #17841518Succes, heb er nu ook 1 achter mijn c20xe in mijn c coupe. Blok hangt er nu in, wel wat scheef en schuin maar ik ga eerst rijden en dan van de winter er weer lekker aan sleutelen.
Groeten LAU.
20 maart 2011 om 18:19 #17841519is wel hydralische koppeling zo’n omega…
20 maart 2011 om 19:04 #17841520ja dat wist ik is zoon een hydrolische koppeling een probleem dan????
is dat moeilijjk om te maken in een c ???20 maart 2011 om 19:10 #17841521Nee is nie moeilijk, je hebt dan een R28 bak
20 maart 2011 om 20:01 #17841522Je mag hem bij mij wel om komen ruilen tegen eentje met een mechanische koppeling. Ligt hier toevallig nog eentje in de schuur.:)
20 maart 2011 om 21:39 #17841523wat is dan beter mech of hydro koppeling??
wat moet ik hie rvoor aan passen aan de c kadett??? behalve d etunnel20 maart 2011 om 22:39 #17841524met mechanisch bedoel ik kabelkoppeling net als de c-kadett origineel heeft..;)
21 maart 2011 om 08:21 #17841525Dat snap ik maar mijn vraag was wat ik dan bij het pedaal moet veranderen bij de c
wat heb ik dan voor aan aandrijf as nodig ????
bvd mike
21 maart 2011 om 09:04 #17841526Als je hydraulische koppeling wil moet je een koppelingscilinder (vergelijkbaar met hoofdremcilinder) aan je pedaal bouwen en leidingen aanleggen.
21 maart 2011 om 12:37 #17841527kan ik die gewoon van de omega gebruiken????
heeft iemand dit al eerder gedaan bij een c kadett???21 maart 2011 om 17:32 #17841528kabelkoppeling kun je zo gebruiken, de kadett heeft ook een kabel.
cardanas is lastiger. Omega heeft zo’n rubberen donut erin zitten en heeft geen schuifstuk.:(
21 maart 2011 om 17:44 #17841529en een van een c kadett/manta/ofzo iets gebruiken???is dat niet mogelijk
moet dat hele oldtimer gebeuren nog leren is namelijk me eerstenormaal alleen kadettgsi/astragsi/vectra2000 gewend:P:P
21 maart 2011 om 18:53 #17841530Manta 18S bak past er zo tegenaan en is de makkelijkste optie, aandrijfas en koppelingskabel probleem heb je dan niet. Is alleen lastig te vinden en reken maar op een fikse aanschafprijs, 400 euro is niks aparts tegenwoordig.:(
21 maart 2011 om 19:32 #17841531ja dat wist ik dat ha dik al ergens gelezen
maar denk dat ik eerst eens die omega bak ga proberen:P
lijkt me dan wel apart zo een hydrokoppeling in een ckadett:P
miss een stomme vraag maar zou je dan ni van een omega aandrijf as en een van een kadett een as kunnen maken??
dmv snijden en lassen ??
ik moet er nog aan beginnen heb de coupe tijdje terug uit een weiland gered waar hij stond weg te roesten:P:P
dus hij hoeft dit jaar toch niet af hehe21 maart 2011 om 20:44 #17841532Het probleem is dat de as een beetje van lengte moet kunnen veranderen. Als de auto in en uitveert wordt de as uitgerekt of juist ingeduwd. Dat wordt opgevangen door een schuifstuk te plaatsen. Bij de kadett zit het schuifstuk in de bak geschoven. Een Omega heeft geen schuifstuk nodig want de as zit op een vaste afstand tot de bak, daar hoeft geen lengteverschil opgevangen te worden. Ik denk dat als je een omega deeel aan de kadett as maakt je wel een passende as hebt maar dat het rubber erg snel kapot zal gaan door de trek en duwkrachten. Je zult er een schuifstuk tussenmoeten maken denk ik zo.
21 maart 2011 om 20:54 #17841533maar kun je zo maar 2 assen aan me kaar maken????
21 maart 2011 om 21:01 #17841534kan wel, enkel is het dan wel aan te raden het spulletje uit te laten balanceren.
21 maart 2011 om 21:06 #17841535en waar kan ik dat laten doen ??? wat voor een soort bedrijf??
21 maart 2011 om 21:08 #17841536bijv bij TechnoTrans in Hoogezand, maar zal wel op meer plekken kunnen, ff googlen;)
21 maart 2011 om 21:10 #17841537hoe zou ik dat schuifstuk moeten maken dan???
21 maart 2011 om 21:17 #17841538tja… beetje creativiteit is hier wel vereist:D Heb het al eens gezien met een schuifstuk van een bmw, maar zelf iets hiervoor bedenken kan ook
21 maart 2011 om 21:19 #17841539dan moet ik hier eens goed voor gaan zitten eerst hem maar eens uit een trekken :P:P
21 maart 2011 om 21:21 #17841540Het probleem is dat de as een beetje van lengte moet kunnen veranderen. Als de auto in en uitveert wordt de as uitgerekt of juist ingeduwd. Dat wordt opgevangen door een schuifstuk te plaatsen. Bij de kadett zit het schuifstuk in de bak geschoven. Een Omega heeft geen schuifstuk nodig want de as zit op een vaste afstand tot de bak, daar hoeft geen lengteverschil opgevangen te worden. Ik denk dat als je een omega deeel aan de kadett as maakt je wel een passende as hebt maar dat het rubber erg snel kapot zal gaan door de trek en duwkrachten. Je zult er een schuifstuk tussenmoeten maken denk ik zo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.