Benzinelucht in de auto bij remmen/stilstaan

Forumindex Forums Modellen Kadett Benzinelucht in de auto bij remmen/stilstaan

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234125
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Beste mensen,

      Wanneer ik moet remmen voor een stoplicht, en ik kom tot stilstand komt er ineens een benzine lucht in de auto.
      De ventilator staat dan aan, dus het moet dan vanuit de motorruimte komen.

      Waar zou dit aan kunnen liggen?

      Groeten,
      Kevin

      #17834476
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        een keertje gaan checken op eventuele benzinelekken

        #17834477
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Gevaarlijk! Zou dit even goed nakijken en desnoods preventief nieuwe benzine leidingen er in hangen.

          Ik heb zelf vrachtwagen remleiding (koper, 8mm) in mijn auto zitten, werkt uitstekend!

          #17834478
          Rottentweetie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2010

            Over welke benzineleidingen hebben we het dan? Ik zie namelijk een hoop leidingen, maar geen idee welke ik moet hebben..
            Ik merk aan mijn brandstof verbruik echter geen veranderingen..

            #17834479
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              De leidingen die lekken!:P

              Kan ook zijn dat hij extreem rijk loopt, dat stinkt ook naar benzine… Maar dan moet hij ook rot lopen bij stationair…

              #17834480
              Rottentweetie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2010

                Ow ok..daar zou het dan ook idd aan kunnen liggen.. Want ik vind de laatste tijd dat het stationair ook wat hoger is dan voorheen…

                Voor dit probleem moet ik dan zeker de carb controleren? Zo ja, waar dan? Sproeier of iets dergelijks?

                #17834481
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?

                  #17834482
                  Rottentweetie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 November 2010

                    [rquote=1890619&tid=144458&author=Vinci]Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?[/rquote]

                    Klopt idd. OHC blokkie. Het is niet echt heel veel hoger, maar wel hoger dan voorheen…

                    #17834483
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Ken dat blok nauwelijks, is volgens mij een echte ouderwetse met niet al te veel management. Maar er is wel een ECU volgens mij. Heeft hij een handchoke?

                      #17834484
                      Rottentweetie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 November 2010

                        Hij heeft idd nog een handchoke… Echt ouderwets :p

                        #17834485
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Dan is het niet een temp. sensor probleem. :P

                          Je kan wel eens even checken of die misschien blijft hangen of zo. Neem aan dat als je hem uittrekt je stationair omhoog gaat?

                          #17834486
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Misschien zit het ontluchtings slangetje van de tank niet goed?

                            #17834487
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Er staat in de P.J. Olving vraagbaak van de E Kadett een heel apart hoofdstuk voor de 13NB motor. Ik kan daar foto’s van maken en posten, maar zo’n boek bevat nog veel meer goede info en kost weinig, dus ik zou aanraden er eentje aan te schaffen. Op pagina 216 begint het.

                              Op die opvolgende pagina’s staan testjes voor een lucht circuitje op de inlaat met een vertragings klep en een klep die aan de choke zit die electrisch bediend wordt met een schakelaar op je koppelingspedaal. De bedoeling hiervan zoals beschreven is dat de toeren van de motor met het afremmen op de motor tijdelijk hoog worden gehouden om onvolledig verbrande benzine in de uitlaat te voorkomen en zo de uitstoot te verbeteren. Zo kreeg deze motor de zgn. S6 norm toegewezen.

                              Die testjes houden in dat je met een vacuum pompje dat lucht trajectje iets vacuum trekt met een onderdruk van 400 millibar. Zo kun je controleren of na een X aantal seconden de toeren veranderen of die vertragingsklep open gaat.

                              Lijkt me iets om wel even te controleren, jou probleem klinkt als iets wat hier mee te maken heeft.

                              Misschien zijn die onderdelen wel dusdanig betaalbaar dat je ze preventief kunt vervangen zonder de testjes….

                              #17834488
                              Rottentweetie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 November 2010

                                Ik heb het benzinelucht probleem gevonden.
                                Het probleem zit hem bij de carburateur. Deze lekt namelijk benzine. En op een beetje rare plek. Als ik een aantal keren de het gashendeltje heen en weer druk, druppelt er een druppeltje benzine aan de chokehendel kant.

                                Zie hieronder de foto’s:

                                Het slangetje met het schroefje, daar kwam eerst benzine uitzetten als ik het gashendeltje heen en weer deed. Dus daar heb ik een schroefje ingedraait. Of is dit niet de bedoeling? Waar is dit slangetje eigenlijk voor?
                                Vervolgens ben ik verder gaan kijken, en toen ik dus het gashendeltje in de motor een aantal keer heen en weer deed, kwam er een druppeltje vanuit de moer die je hier midden op de foto ziet zitten. (Onder de choke) Hoe kan dit? En wat kan ik hier aan doen? Waar dient deze moer voor?

                                #17834489
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Ken die constructie van dit carb. niet uit mijn hoofd, maar meestal is dit een lekkende flotter.

                                  Heb je hem al eens open gemaakt om eens te reinigen. Doet ook wonderen met de prestaties.

                                  Die flotter moet goed drijven, zo niet dan komt het benzinepeil te hoog en kan het her en der ‘overlopen’. Zie het maar net als een stortbak van een WC…

                                  #17834490
                                  Rottentweetie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2010

                                    Ja precies ja…
                                    Ik gaat er binnekort is even naar kijken! Misschien dat dit het idd dan wel is.

                                    #17834491
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Haal gelijk even een zooitje nieuwe pakkingen in huis. Soms zijn die flotters van messing en kun je ze prima dicht solderen, maar vaker nog zijn ze van kunststof en moet je ook daar een nieuwe voor hebben…

                                      #17834492
                                      opelkadetje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 December 2004

                                        de benzine leidingen gaan toch wel regelmatig lek bij kadett (mijn ervaring) kun je beter in 1 x alles vervangen.

                                        mijn ervaring is dat hij bij het achterwiel lek gaat net na het filter.
                                        lek geraakt bij de pomp achterkant auto. (niet alle kadetjes hebben dit de gsi heeft inwendige pomp zo nog wel wat)
                                        en als je je achterbank omhoog tilt heb je een zwarte dop zeg maar van zo’n 10 cm doorsnee.
                                        als je die eraf haalt heb je de bovenkant van je tank te pakken.
                                        die leiding die vanaf daar naar beneden loopt wil ook wel eens door zijn.
                                        en dan vanaf je voorwiel naar het blok toe.
                                        eigelijk je hele leidingwerk dus lol…. zijn altijd stukjes en al heb je het 1 gerepareerd dan begint de ander weer dus je kan beter gewoon alles in 1 x vervangen.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.