Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Z18XE op LPG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2011 om 10:54 #17234011
Hallo,
ik zit er sterk over te denken mijn Corsa C Z18XE uit 2001 met iets meer dan 100.000 km naar LPG om te bouwen.
In ieder geval G3, maar nog niet zeker welk systeem.Heeft iemand ervaring met de combinatie van Z18XE en LPG, treden er dan specieke problemen op bv of zaken waar ik op moet letten (zoals bv een oliedruppelsysteem voor de kleppen).
Enige ervaringen zijn zeer welkom.. want beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald
Alvast bedankt,
The Duke11 maart 2011 om 11:22 #17833233AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb een necam coltec g3 op zon motor
In een b vectra
Ben daar best tevreden over
Zonder klapsmeer systeem
Heeft nu zo n 220000 km gedraaid11 maart 2011 om 19:37 #17833234Bedankt voor je antwoord!
Lijkt dus wel te moeten kunnen met dit type motor..Gewoon uit nieuwsgierigheid, nam het brandstofverbruik veel toe na overgeschakeld te zijn op LPG ?
Gr,
The Duke11 maart 2011 om 19:50 #17833235AnoniemLid sinds:
1 January 1970geen idee
de lpg zat in de auto toen ik hem kocht
op gas draaid die ongeveer 1:10
niet heel spectaculairheb enkel het gas verdeelhuis eens gereviseerd
had wat probleempjes met op gas lopenmaar dat was een reparatie van ik dacht 13 euro
en een dag werk;)20 maart 2011 om 22:33 #17833236Gaat echt prima, deze motoren draaien zonder mechanische wijzigingen zomaar dik 300.000km weg zonder mechanische problemen op LPG
Willem
22 maart 2011 om 19:47 #17833237Gaat echt prima, deze motoren draaien zonder mechanische wijzigingen zomaar dik 300.000km weg zonder mechanische problemen op LPG
Willem
Dat geeft de burger moed :)
Heb Vialle LPI (vloeibare LPG injectie, dus geen extra onderhoudspunten en geen onderbreking van koelsysteem voor een verdamper etc.) besteld.
Nog een weekje of 2 (ongeduldig) wachten en dan is het eindelijk zo ver.
Zal wel iets beter bevallen om een euro per liter minder te betalen dan nu :cool:Gr,
The Duke24 maart 2011 om 07:49 #17833238Ik heb een Z18XE Astra Coupé op LPG. Verbruik is niet zo hoog (1 op 10 normaal, lange snelwegritten 1 op 14). Motor heeft wel flink te lijden gehad van het LPG. Heb na 1,5 ton de motor al moeten reviseren, de vorige eigenaar heeft ‘m flink afgetrapt. Op benzine had dit zeker niet gebeurt, het is puur door de schrale verbranding en warmte-ontwikkeling.
MVG, RISL24 maart 2011 om 18:11 #17833239[rquote=1898808&tid=144314&author=RISL]Ik heb een Z18XE Astra Coupé op LPG. Verbruik is niet zo hoog (1 op 10 normaal, lange snelwegritten 1 op 14). Motor heeft wel flink te lijden gehad van het LPG. Heb na 1,5 ton de motor al moeten reviseren, de vorige eigenaar heeft ‘m flink afgetrapt. Op benzine had dit zeker niet gebeurt, het is puur door de schrale verbranding en warmte-ontwikkeling.
MVG, RISL [/rquote]Of verzaken van onderhoud aan de LPG installatie. (vorige eigenaar / of garage van de vorige eigenaar / vaak te weinig kennis van LPG installaties)
Je hebt echt een van de Weinigen Z18XE motoren waarbij het niet goed is gegaan op LPG.
Ik heb er hier ook 2 in onderhoud, waarvan er 1 zeker goed vlot bereden word…
Willem
13 april 2011 om 13:26 #17833240Nou..
Vandaag Corsaatje opgehaald bij AllRound LPG in Hekelingen (Spijkenisse).
Voorlopig niks dan goeds. Ze hebben het netjes ingebouwd voor zover ik het tot nu toe heb bekeken en het rijdt echt perfect.
Het is een Vialle LPI systeem (enige met vloeibare LPG injectie) en je merkt letterlijk niks qua verschil op benzine. Geen andere gasrespons, geen vermogensverlies (moet ik nog nameten voor bewijs, maar voel niks), geen extra onderhoudspunten etc..Hopelijk vele jaren plezier van..
Gr,
The Duke13 april 2011 om 13:30 #17833241Wat zijn de kosten voor de installatie & inbouw?
13 april 2011 om 23:04 #17833242Je hebt een PM
29 december 2011 om 10:54 #17833243@wim-v6 wrote:
Gaat echt prima, deze motoren draaien zonder mechanische wijzigingen zomaar dik 300.000km weg zonder mechanische problemen op LPG
Willem
:thumb
ben straks onderweg naar een Astra ZX18E.
Gisteren gekeken bij een ZX18ER maar dankzij dit forum en een duitsforum op tijd niet gekocht.29 december 2011 om 11:10 #17833244@wim-v6 wrote:
Gaat echt prima, deze motoren draaien zonder mechanische wijzigingen zomaar dik 300.000km weg zonder mechanische problemen op LPG
Willem
Absoluut, de Vectra B2 van mijn ouders heeft de drie ton bijna gehaald, zonder problemen en zonder revisie, alle kilometers op gas. Gaat goed.
29 december 2011 om 11:32 #17833245Beetje offtopic misschien, maar wel in de lijn van dit topic…
Zat net op internet te speuren uit nieuwsgierigheid, maar is dit een redelijke prijs voor een g3 installatie?
http://link.marktplaats.nl/274588696″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor €1610,- incl 3 jaar garantie is het voor mijn eigen auto bijna nog een optie om 3 jaar langer te blijven rijden in de huidige auto (die bij mij al 70.000km probleemloos heeft gereden en momenteel 140.000 op de teller heeft staan).
29 december 2011 om 17:06 #17833246Voor €1610,- incl 3 jaar garantie
Vooral zo lang garantie is mooi, verder ligt het er aan welk merk en type je inbouwt, wat een redelijke prijs is.
Ik wilde persé een Vialle LPI (vloeibare gasinjectie), omdat deze geen vermogensverlies heeft (in tegenstelling tot alle andere types) onderhoudsvrij is, goed bekend staat en Nederlandsfabrikaat is en alleen daar weet ik prijzen van.
Reken wel op 23 à 25% meer verbruik in de praktijk ten opzichte van benzine bij gelijke rijstijl (omdat er nu eenmaal minder energetische waarde in LPG zit)
Gr,
The Duke29 december 2011 om 19:53 #17833247LPI systeem is volgens de garage waar ik me auto’s in onderhoud heb ook een degelijk systeem idd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.