Draagarm vervangen Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Draagarm vervangen Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233995
    LTB13
      Lid sinds:
      12 February 2011

      Vanwege kapotte rubbers moet ik mijn voorste draagarmen vervangen. Het leek makkelijk, maar zoals meestal met auto’s is er altijd wel iets wat tegenwerkt.
      De 2 bouten in het chassis zijn verwijderd en de moer bij het wiel ook. Ook de stabstang zit los.
      Je zou denken: oude draagarm eruit, nieuwe erin. Maar hij werkt niet mee; het achterste bevestigingspunt wil niet loskomen, waarschijnlijk omdat de druk van de veerpoot er nog op staat.

      Is er een truck om dit wel gedaan te krijgen? Moet ik de hele veerpoot er soms ook uit zien te halen.
      Ik hoop dat iemand mij even kan helpen, de auto moet toch eens af nu :-S

      Lennart

      #17832965
      syl-astra
        Lid sinds:
        3 October 2007

        je moet wel even de voorpoot los maken van de draag arm
        dan pak je de draag arm er zo onderweg als je de bouten er uit hebt
        anders even een beetje helpen met een band ijzer

        ik heb het een paar weken geleden ook nog gedaan
        2 uur werk gewoon thuis op de stoep
        met onderdelen halen er bij:P

        #17832966
        Astra_DLS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2008

          Ook foto’s gemaakt?? Das altijd handig :p

          #17832967
          LTB13
            Lid sinds:
            12 February 2011

            De draagarm is gelukt, dank voor de hulp. Zoals in veel gevallen: je moet het even weten.

            Maar aan de andere kant kom ik op een nieuw probleem; ik krijg de remschijf er niet vanaf. Wiel, remklauw en lokatie boutje verwijderd, dat kan het niet zijn. Bij de andere kant ging de schijf met een tikje van de naaf af, maar deze weigert. Wat nu te doen?
            Ik denk zelf aan heetstoken zodat hij uitzet, maar of dat heel slim is weet ik nog niet, zijn er betere opties??

            #17832968
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              Hardere klap?

              #17832969
              LTB13
                Lid sinds:
                12 February 2011

                Hoe hard? Ik heb al met een vuistje lopen rammen, dat er een stuk van de schijf afbrak….

                #17832970
                koenelsenaar
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2010

                  waar woon je?

                  #17832971
                  LTB13
                    Lid sinds:
                    12 February 2011

                    Beverwijk!

                    #17832972
                    LTB13
                      Lid sinds:
                      12 February 2011

                      Een dagje weken in de DW40 doet wonderen. Nu moet ik alleen nog de moer van de fuseekogel zien los te krijgen. Ligt het aan mij of is dit een inch-maat?? (11/16)

                      #17832973
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        eff een vraag warom de remschijfen enr af bij draag arm wisselen ?????of moet je deze ook vervangen ??? zo ja vermeld dat dan er bij dit staat een beetje raar voor ons die dit vaker doen.

                        zo nee dan is het je een hoop werk op de hals halen voor nop . zelfs de rem klauw alles laten zitten
                        fusse kogel los stabilisattor los en de 2 bevestigings punten wat al gezegd is in ongunstige omstandig heden 2 uur met ophalen draag armen er bij .als ik de draag armen hier heb met lucht gereed schap in minder als 1 uur beide vervangen hoor.

                        en alle bouten en moeren zijn metrisch zou wel een 15mm bij kunnen zitten??bovenkant fusee,, maar gewoon 13mm is m 8 mm 17 is voor de m 10 en 19 voor de dikke m 12 hoor .

                        Bert Hoofddorp

                        #17832974
                        LTB13
                          Lid sinds:
                          12 February 2011

                          Sorry,

                          voor de duidelijkheid: ik moest zowel de remschijven vervangen als de draagarmen.

                          De rechter fusee heb ik los weten te krijgen, die kant zit weer in elkaar. Aan de linkerkant krijg ik die moer niet los. Sleutel 17 krijg ik er niet overheen en 18 is effe te ruim. Inchmaat 11/16 komt overeen met 17,45 zodoende dat ik op een inchmaat gokte.
                          Ik kijk wel of ik een inchsleutel kan scoren, je moet toch iets.

                          #17832975
                          syl-astra
                            Lid sinds:
                            3 October 2007

                            normaal is het sleutel 18 voor die moer
                            zeker al door iemandander een beetje naar de kloten geholpen:P

                            #17832976
                            Famempeters
                              Lid sinds:
                              8 March 2008

                              je kan ook een nieuw fusee kogeltje op halen,, kijk is ff of er al een vervanger in zit die zitten met 3 boutjes door de draag arm heen en niet geklonken ,als je deze 3 er uit haalt krijg je ook wat meer ruimte en dan de ??kl-te 18 mm moer los slijpen ik neem aan dat aan de nieuwe draag armpjes kogels zitten ..

                              verder is het inder daad met zo,n schijf wd 40 en een paar rake klappen ,ik zet meestel dragend een as steun onder de schijf onder het deel van de naaf zeg maar en geef een paar echte rake klappen zodat de boel schrikt en spuiten he .

                              succes Bert

                              kom je er verder niet uit of heb je is wat je bent welkom is 15 min rijden .

                              #17832977
                              LTB13
                                Lid sinds:
                                12 February 2011

                                Zo,

                                het is gelukt. Leuk detail is trouwens dat de APK-instantie, beter bekend als kwikfit, mij verkeerd heeft voorgelicht, om niet te zeggen dat ze hebben gepoogd mij op te lichten.
                                Mijn remschijven zouden te dun zijn, maar ze zeiden niets over de remblokken; een remvoering was vrij dun, bij 1 blok ontbrak deze gewoon!! Ik twijfel of de schijven zelf te dun waren, maar helaas heb ik deze al afgevoerd.

                                Ook zou mijn uitlaatspruitstuk te gescheurd zijn. “nee meneer, het kan niet de pakking zijn, dit geluid wijst duidelijk op het spruitstuk…..
                                Mooi dus dat de pakking tussen het spruitstuk en de voorpijp gewoon helemaal weg is :-S

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.