Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › gas installatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2011 om 18:49 #17233897
Even een Vraag
Had van de week geinfomeerd voor een gas installatie voor in mijn senator.
Kreeg vandaag een telefoontje wat het zou moeten kosten.
Kreeg zo wat een hart stil stand, 2150 € (incl inbouw + garatie en btw)
Gaat om een gas installatie voor injectie (ivm backfire)
en met een 80 liter tank.
Z’n die krengen zo duur ? of willen ze hier een slaatje uit slaan ?Wie kan mij hier antwoord op geven ?
Want zoals men weet gaat het lekker met de benzine prijzen.Ik heb een senator 3.0i uit 85′
Gr. Fred
8 maart 2011 om 19:09 #17831778AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij het laten doen, mag je rekening houden met 1300 of hoger,
afhankelijk welk type g3 erin gebouwd wordt,
hier in mn buurt zit er 1 die vraagt voor een g3 rond de 1300Het is dan wel een g3 systeem [oost-europa] die niet gecertificeert is voor europa,
op papier krijg je dan geen g3 bijgeschreven, wel lpg uiteraard.maar das dan ook nie interessant, dat papier gedoe,
lpg g3 inbouwen voor een leuke prijs wel :thumbupg3 is beter afgesteld, en rijdt dus zuiniger,
maar je hebt er wel zo’n draden/slangen partij bij onder de motorkap :(met een g2 ligt het verbuik hoger, maar ziet het er een beetje schoner uit onder de kap :D
maar de keus ligt bij jou, waarom kies jij voor een g3 en niet
voor de standaard lpg installatie, die de meesten als keuze nemen,
een veiligheidsklep erbij tussen, en gaan me die………:D8 maart 2011 om 19:21 #17831779G3 ? De auto is wegenbelastingvrij !
8 maart 2011 om 20:35 #17831780Een beetje installatie kost al gauw 2000 EURO hoor. Dus zo raar is die prijs niet.
Groet, Rik
8 maart 2011 om 21:32 #17831781gewoon even in de senator stappen en naar herenveen rijden naar Arie Schouten en daar even praten.
ben er met mijn senator 3.0 van 1985 ook heen geweest en kan voor 1400 euro een complete normale gasinstalatie ingebouwd en rdw afgemeld krijgen.
maar hij bouwt tegenwoordig ook gasdamp injectie systeemen (nieuw type gassysteem en beter dan normale G3 instalatie) in voor een zeer scherpe prijs (volgens mij iets minder dan 1900 euro voor een senator 3.0).
voordeel van gasdamp injectie is dat hij geen vermogens verlies heeft en bijna net zo zuinig is als op benzine dus reken maar 1op 9 ongeveer en met normaal gas 1 op 6 ongeveer dus die gasinjectie is snel terug verdient. :worsik zelf ben nu ook bezig met mijn senator op gasdamp injectie te zetten. :wors:thumbup
groeten.
8 maart 2011 om 21:48 #17831782Was voor mijn lpg installatie voor in de rekord station 675 kwijt. dat was incl plattere ringtank, kantelplaat voor het kenteken en mengstuk voor op de gasklep ipv lmm.
Bij lpg-onderdelenshop.nl
Ben wel ff bezig geweest met inbouwen, maar dat was omdat ik het weer speciaal moest hebben (is achteraf ook weinig van de lpg inbouw te zien)
8 maart 2011 om 22:15 #17831783AnoniemLid sinds:
1 January 1970is gasdampinjectie hetzelfde als een LSI systeem?
Zie mijn andere topics over gasinjectie.
8 maart 2011 om 22:33 #17831784ik heb een g3 installatie laten inbouwen bij die van mij
ik was 1250€ kwijt
netjes afgemeld bij de rdw
2 jaar garantie op het systeem
dit gebeurde in rijssen8 maart 2011 om 23:01 #17831785[rquote=1886773&tid=144166&author=toppertheo]gewoon even in de senator stappen en naar herenveen rijden naar Arie Schouten en daar even praten.
ben er met mijn senator 3.0 van 1985 ook heen geweest en kan voor 1400 euro een complete normale gasinstalatie ingebouwd en rdw afgemeld krijgen.
maar hij bouwt tegenwoordig ook gasdamp injectie systeemen (nieuw type gassysteem en beter dan normale G3 instalatie) in voor een zeer scherpe prijs (volgens mij iets minder dan 1900 euro voor een senator 3.0).
voordeel van gasdamp injectie is dat hij geen vermogens verlies heeft en bijna net zo zuinig is als op benzine dus reken maar 1op 9 ongeveer en met normaal gas 1 op 6 ongeveer dus die gasinjectie is snel terug verdient. :worsik zelf ben nu ook bezig met mijn senator op gasdamp injectie te zetten. :wors:thumbup
groeten.[/rquote]
Bedankt, hij staat morgen op mijn lijstje die ik ga bellen.
En alle bedankt voor de infomatie.Fred
8 maart 2011 om 23:02 #17831786AnoniemLid sinds:
1 January 1970succes ermee, fred ;)
9 maart 2011 om 10:47 #17831787Probeer anders: http://www.autogas-hesse.nl/hesse-nl-info.htm
Wel in het hoge noorden aan de Duitse grens.
9 maart 2011 om 13:13 #17831788weet niet of je handig bent ,anders inderdaad zelf installtie kopen en zelf inbouwen
omkeuren bij rdw kost paar tientjes
en installtie nieuw 675 dacht ik10 maart 2011 om 21:23 #17831789Freestyler, wat moet je bij en station met en kantelkentekenplaat.je kan de slang toch niet an de achterklep aansluiten ?
Gr. Peter12 maart 2011 om 13:41 #17831790[rquote=1888449&tid=144166&author=dqp-sammy]Freestyler, wat moet je bij en station met en kantelkentekenplaat.je kan de slang toch niet an de achterklep aansluiten ?
Gr. Peter[/rquote]Gaat best goed Peter ;)
Zit een strakke klep op, met een senator achterbumper :angel
11 april 2011 om 08:26 #17831791[rquote=1886860&tid=144166&author=Uniek]ik heb een g3 installatie laten inbouwen bij die van mij
ik was 1250€ kwijt
netjes afgemeld bij de rdw
2 jaar garantie op het systeem
dit gebeurde in rijssen[/rquote]Ik overweeg het ook voor mijn auto, maar ik weet niet of dat allemaal zo lekker loopt met een C30SE (24klepper)
11 april 2011 om 08:32 #17831792AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1911315&tid=144166&author=Jigsaw][rquote=1886860&tid=144166&author=Uniek]ik heb een g3 installatie laten inbouwen bij die van mij
ik was 1250€ kwijt
netjes afgemeld bij de rdw
2 jaar garantie op het systeem
dit gebeurde in rijssen[/rquote]Ik overweeg het ook voor mijn auto, maar ik weet niet of dat allemaal zo lekker loopt met een C30SE (24klepper)[/rquote]
heb jij de c30se er al in liggen ? :hmmz11 april 2011 om 08:38 #17831793nog niet, die gaat er wel inkomen, ben dus al een beetje vooruit aan het denken :)
11 april 2011 om 20:35 #17831794Bij mij zit er ook gas in en met de achterliggende gedachte dat er straks ook de 24v in gaat.
Heb toen wel al verteld dat ik er straks deze in zou gaan bouwen en was geen probleem om dit even om te bouwen.
Ik heb het vorig jaar bij HPO laten inbouwen voor 1600 euries, heb toen een leenauto gekregen voor die paar dagen !
Maar hij zat eerst ook ergens in de Achterhoek maar ik kan ik nu niet meer terug vinden.Rebel ik zou hem even bellen voor de prijs en of die bij jou ook nog in de buurt zit. ;)
11 april 2011 om 20:36 #17831795AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1911333&tid=144166&author=Jigsaw]nog niet, die gaat er wel inkomen, ben dus al een beetje vooruit aan het denken :)[/rquote]
hier ook, maar eerst het blokkie erin ;)11 april 2011 om 20:50 #17831796AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1911977&tid=144166&author=noci]Bij mij zit er ook gas in en met de achterliggende gedachte dat er straks ook de 24v in gaat.
Heb toen wel al verteld dat ik er straks deze in zou gaan bouwen en was geen probleem om dit even om te bouwen.
Ik heb het vorig jaar bij HPO laten inbouwen voor 1600 euries, heb toen een leenauto gekregen voor die paar dagen !
Maar hij zat eerst ook ergens in de Achterhoek maar ik kan ik nu niet meer terug vinden.Rebel ik zou hem even bellen voor de prijs en of die bij jou ook nog in de buurt zit. ;)
[/rquote] Die HPO in Middebeers is zekers een goede,
kennis rijdt al ruim 20.000km zonder probs [MB] op lpgwas toen meegereden daarheen, deze man heeft goede kennis van lpg-zaken, ook op gebied van Big Opels :thumbup
11 april 2011 om 21:30 #17831797Heb er ook fijne ervaringen mee 1 keer terug geweest voor afstellen daarna loopt die als een zonnetje.
Helaas is nu mij spruitsuk pakking lek dus nu loopt die niet meer zo lekker op gas maar straks met de 24V erin een keer brengen voor afstellen en dan zal die ook wel weer goed lopen ( daar ga ik wel vanuit ) ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.