Forumindex › Forums › Modellen › Manta › koelings probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2011 om 15:55 #17233881
mijn auto koeld niet genoeg ! ik heb de radiateur vervangen en de koelvloeistof . de thermostaat werkt gewoon en het koelwater circuleerd ook . ik heb ook de radiateur dop vervangen . en dat helpt niks nu zei een kennis van mij dat het aan mijn waterpomp kan liggen omdat de schoepen versleten zijn kan dat ?????? ik heb het idee dat hij niet genoeg druk heeft in het koel systeem .
8 maart 2011 om 16:07 #17831560Doet je benzinemeter ook raar of kookt hij echt over?
Indien het eerste even je spanningsstabilisator van je dashboard wisselen.8 maart 2011 om 16:41 #17831561Precies. hoe merk je dat ie te warm wordt?
Aan de meter? of komt de vloeistof er aan alle kanten uit knallen?
En hoe snel gebeurt dit? is dit alleen als je stilstaat? of ook als je rijdt?
beetje meer info please! ;)Als je waterpomp niet goed genoeg meer rondpompt gaat ie zeker warm worden.
Hoe lang geleden is deze vervangen? Weet je dat?8 maart 2011 om 16:52 #17831562nou als ik met koude motor weg rijd is ie volgens de meter wel snel op bedrijfs temp ongeveer 3 km hij loopt dan op tot vlak voor het rode gebied als ik de kachel uit heb . als de kachel warme lucht blaastloopt de meter op tot drie kwart . gelukkig kookt ie niet want ik houd de meter goed in de gaten . wanneer de pomp is vervangen weet ik niet .
8 maart 2011 om 17:02 #17831563je had pas al problemen met je spanningsblokje.. toch?
meet het water eens na 3 minuten stationair lopen.. volgens mij is het nooit al zo warm dan.8 maart 2011 om 17:09 #17831564Dus je gaat van de temperatuur meter uit. En die deed het altijd goed? geen rare fluctuaties in de dashmetertjes?
Als je die vertrouwd, zeg ik ook waterpomp bekijken/vervangen. Zijn geloof ik niet zo duur voor deze autos.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/zoeken-op-voertuig/?pid=4&menucode=28&partcode=12
Voor de 1.8 ;)8 maart 2011 om 17:10 #17831565ohja.. hij verbruikt overigens geen koelvloeistof??
8 maart 2011 om 17:29 #17831566nee hij ver of gebruikt geen koel vloeistof ! ik heb idd problemen gehad met de spannings stabalisator en dat was dat de benzine meter na 300 km al niks meer aan gaf en de temp meter kwam niet of nauwelijks uit het blauwe vlakje
8 maart 2011 om 20:07 #17831567ik zal morgen weer het blokje vervangen door een net gesoldeerde en dan zal het goed moeten zijn hoop ik !
8 maart 2011 om 22:53 #17831568Termostaat gaat niet open.
Na 3km rijden moet deze open gaan.Dat kunnen meerdere dingen zijn.
Lucht in je koelsysteem.
Vervuiling van je koeling(denk het niet)
Ergens wordt de warmtestroom onderbroken.
Slijtage aan de koelvinnen van de pomp,t zou kunnen.
Denk van niet.
Haal die termostaat eruit,en je motor zal niet meer zo warm worden.
Kan niet anders9 maart 2011 om 11:38 #178315691# als je het interieur kacheltje aanzet op stand heet, wordt deze dan net zo snel heet als de meter doet vermoeden?
2# voel eens aan de dikke slang van het blok naar bovenkant radiateur, is deze koud, warm of heet? knijp er eens in, voel je water of lucht?
9 maart 2011 om 12:56 #178315701# als je het interieur kacheltje aanzet op stand heet, wordt deze dan net zo snel heet als de meter doet vermoeden?
2# voel eens aan de dikke slang van het blok naar bovenkant radiateur, is deze koud, warm of heet? knijp er eens in, voel je water of lucht?
9 maart 2011 om 17:52 #17831571nee de kachel is niet zo snel warm als dat de meter aan geeft ! ik heb een nieuwe temp sensor gemonteerd en ik heb een nieuwe thermostaat besteld . ik heb de oude eruit gehaald wand ik heb de bovenste slang gevoeld en die is lauw/warm ! ik ga zo even een pannetjeop het vuur zetten hahahaha ff de oude thermostaat checken .
9 maart 2011 om 19:42 #17831572Ik heb laatst ook mijn thermostaatje vervangen, twas eentje van 87 graden. Klopt het dan dat ie net onder driekwart van de meter blijft steken?
Ik had het idee dat die in het midden van de meter of net iets boven de helft uit moest komen.
9 maart 2011 om 19:58 #17831573bij mij was het altijd zo dat ie tegen drie kwart aan zat en dan liep ie terug naar de helft ! ik heb de oude thermostaat gecheckt maar die gaat pas open als het water kookt dus das niet goed ! morgen ff de nieuwe ophalen en dan inbouwen en hopenlijk is het probleen dan weg
9 maart 2011 om 23:22 #17831574Wat je ook nog kan doen is je systeem spoelen met azijn.
Om de vuiligheid/aanslag eruit te krijgen10 maart 2011 om 08:20 #17831575[rquote=1887307&tid=144146&author=rpjverhoev]1# als je het interieur kacheltje aanzet op stand heet, wordt deze dan net zo snel heet als de meter doet vermoeden?
2# voel eens aan de dikke slang van het blok naar bovenkant radiateur, is deze koud, warm of heet? knijp er eens in, voel je water of lucht?[/rquote]
[rquote=1887307&tid=144146&author=ikdenman]nee de kachel is niet zo snel warm als dat de meter aan geeft ! ik heb een nieuwe temp sensor gemonteerd en ik heb een nieuwe thermostaat besteld . ik heb de oude eruit gehaald wand ik heb de bovenste slang gevoeld en die is lauw/warm ! ik ga zo even een pannetjeop het vuur zetten hahahaha ff de oude thermostaat checken .[/rquote]
De temperatuur die de kachel aangeeft is de actuele temperatuur van de motor, als je thermostaat vast zit in de gesloten positie zal de motor erg snel op tempatuur zijn en zelfs overkoken, als de thermostaat vast zit in de open positie zal de motor erg lang de tijd nodig hebben om op bedrijfs temperatuur te komen
Wat verder invloed heeft op de kachel temperatuur is de vulling van koelvloeistof, zit er teveel lucht in het systeem dan kan de warmte niet naar de kachel(en dus ook thermostaat) afgevoerd worden en zal de motor erg snel warm worden en de kachel koud blijven.
10 maart 2011 om 14:39 #17831576ik heb de thermostaat vervangen maar de meter bleef in het rode staan . ik naar een garage toe en ik heb daar met een externe temp meter de temp gecontroleerd , en dat was prima ! nu heb ik de spannings stabalisator vervangen door een gesoldeerde en die heb ik na gemeten dus die is goed . maar nu geeft de temp meter wel goed aan en nu geeft de benzine meter een kwart aan terwijl ik er 20 liter benzine in heb gegooit , als jullie het snappen dan snap ik het ook hahahahaha
10 maart 2011 om 16:18 #17831577tja gewoon aftanken die tank.
weet je het zeker.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.