Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Chassisbalken vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 20:26 #17233854
Ze zijn aardig ver heen; daar waar de onderste bevestiginspunten van de vooras aan de chassisbalken zitten.
Nu wil ik ze wel vervangen maar iemand een idee hoe ik dit kan doen zonder dat de gaten verplaatsten en het toch stevig word?
“Officiële” stukken gebruiken of gewoon goede maat kokerprofiel. En waren deze stukken chassisbalk dubbelwandig?[img]http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154d753fc749271/shopdata/images/01410012b.jpg[img]
Zit zelf nu aan gewoon dik kokerprofiel te denken en daarin busjes lassen voor de bouten van de vooras.
7 maart 2011 om 20:32 #17831350Ja is dubbelwandig
kokerprofiel is prima, oude voorasbevestigingsbus goed opmeten dan is er niks aan de hand.
Als je balk van andere manta neemt kan je over paar jaar weer beginnen.### dat plaatje word uit een database geladen, kan je dus niet plaatsen op andere site
8 maart 2011 om 14:43 #17831351hoeveel euro zou het kosten om bij een hobbist te laten doen?
8 maart 2011 om 14:57 #17831352ligt eraan welke hobbist. ik ken ze die dikke bedragen rekenen en die het voor een paar euro doen.
ik heb mijn chassisbalken zelf gemaakt van een kokerprofiel:
eerst de oude eruit gehaald, zo voorzichtig mogelijk, en dan de oude vorm overtrekken op papier en uitknippen. en de nieuwe koker hetzelfde maken als het papiertje.
hier heb ik de gaten er nog niet ingeboord. heb de vooras gemonteerd en bij de goeie kant de bout erdoor gedrukt. dan kun je het nieuwe gat zo boren. het is wel belangrijk dat je een bus in de balk maakt zodat deze niet ingedrukt wordt met aandraaien.
8 maart 2011 om 16:06 #17831353en die overzetstukken dan?
Heb er nog 1 liggen, dan zou je de eerste laag van de balk moeten verwijderen, en dan zou je dus het overzetstuk er op kunnen lassen.
Is dit dan minder stevig/roestpreventief?8 maart 2011 om 20:31 #17831354Gelukkig heb ik een nieuw set op vak liggen !
Je kunt mss bij Dr manta proberen
Maar ik heb nog een ander adres in Duitsland, moet ik ff zoeken8 maart 2011 om 20:38 #17831355Die vent die ook in Budel was? Een duitser die stond met chassisbalken die zagen er goed uit. Zal ook wel leuk bedrag aan hangen.
9 maart 2011 om 07:31 #17831356overzet balken kun je via http://www.artaparts.nl wel kopen
beetje creatief en je kunt je er prima mee redden
ik heb ze ook wel eens uit een sloper gehaald werkt ook prima evt effe stralen
is wel mooier kwa vorm maar goed vindt eens goeie balken uit een sloper9 maart 2011 om 11:43 #17831357Ik ga toch maar voor de koker-profiel oplossing, lijkt me steviger.
Het lijkt wel of is er al een keer een overzetstuk overheen gezet, dat lijkt nu van binnenuit helemaal verrot.
En qua prijs is het zeker interessanter, 5 euro voor een paar meter koker.
Die site die je noemt valt mij trouwens ook alles mee qua prijzen voor het plaatwerk! Zal vaker eens op kijken9 maart 2011 om 18:07 #17831358[rquote=1886678&tid=144105&author=hanzzz]Die vent die ook in Budel was? Een duitser die stond met chassisbalken die zagen er goed uit. Zal ook wel leuk bedrag aan hangen.[/rquote]
Ja daar was hij ook, ik meen 300 a 400 PER balk maar ik kan het ook mis hebben
10 maart 2011 om 09:04 #17831359nou ik heb wel een auto ergens staan waar 2 kriksteunen en 1 chassis balk ingelast moet worden. als er een hobbyist is die dat doet voor een redelijke prijs dan hoor ik het graag :P
10 maart 2011 om 09:20 #17831360het probleem bij die overzetstukken is volgens mij dat alleen de buitenste koker te krijgen is. die binnenste is niet te krijgen en moet dus zelf gemaakt worden.
ik ben alleen niet zo’n fan van 2 delen over elkaar heen zetten. tussen die 2 delen kan het gaat roesten.
voor mijn gevoel is mijn chassisbalk die ik van een kokerprofiel gemaakt heb veel sterker dan de originele.
ik zou het in ieder geval de volgende keer weer op dezelfde manier doen.
@ sheto, waar woon je?
10 maart 2011 om 10:17 #17831361omgeving rotterdam anders stuur maar een u2u
10 maart 2011 om 10:44 #17831362oeh, das we heel ver weg:P
10 maart 2011 om 18:14 #178313632,5 uur rijden jah:p
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.