Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G schokt erg bij optrekken en rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 13:54 #17233824
Goede dag,
Ik heb een astra G 1.6sport uit 2002.
Mijn auto geeft storing P0301 (misfire cilinder1) aan en soms ook P0300.
Ik heb al bougies vervangen, nieuwe bobine. injectoren zijn schoongemaakt en injector 1 en 3 verwisseld.
Nog steeds trekt hij heel schokkerig en rijdt totaal neit door op. storing blijft steed sterugkomen.
Er zat ook een storing in dat iets had over geen ontbranding ofzo in cilinder 1.
Als je de bobine en bougies eraf haalt, is bougies van cilinder1 zwart en de andere koffiebruin.
Auto loopt op 3 cilinders en uitlaat ploft ook heel erg, tevens zuipt mijn auto als een gek nu
Wat kan de oorzaak zijn hiervan?
7 maart 2011 om 15:42 #17830649Dit is een mooi voorbeeld van het geven van de juiste info.:thumbup
Je probleem zit ‘m dus in cil. 1 deze ontsteekt om de 1 of
andere duistere reden niet.
Kan zijn lekke injector defecte of bougie.
Simpele test = even onderling wisselen met die van een
cil. die wel ok is.
S6 & gr Marcel.7 maart 2011 om 15:45 #17830650Dat heeft hij toch ook gedaan, staat in zijn mooie voorbeeld van juiste info :P
7 maart 2011 om 15:50 #17830651klopt is al verwisseld en nog steeds storing op cilinder 1.
Ik heb gehoord dat het bij opel vaker voorkomt dat de kleppen blijven hangen?
klopt dit?vanavond wordt dit schoongemaakt met forté
7 maart 2011 om 15:55 #17830652Maar heb je de bougies ook onderling gewisseld , lijkt echt op een
ontstekkings probleem op positie 1 of een lekke inj. (maar dat is reeds
getest dus)
Eventueel checken van nok- en krukas-sensor of deze nog goed werken.
Je hebt een 16 v dus als je klep open blijft staan is de kans groot dat ie
nu krom is.
Ploffen in de uitlaat is de onverbrande benzine die nu daar ontsteekt.7 maart 2011 om 16:19 #17830653bougies zijn vernieuws en injectoren zijn verwisseld en storing blijft binnenkomen op cilinder 1.
zal ook even me nok en krukas sensor laten checken.7 maart 2011 om 17:13 #17830654Bougiekabels ??
7 maart 2011 om 17:50 #17830655Indien een Z16XE motor
Bobine!! Deze bobinebruggen gaan vaker kapot dan je lief is helaas.
7 maart 2011 om 18:05 #17830656Misschien heel dom gedacht maar kijk eens of je bobine op de eerste cilinder wel een singaal krijgt dat hij moet onsteken.
Kan goed zijn dat er ergens een kabelbreuk zit waardoor de eerste bobine niet mee doet omdat hij geen seintje krijgt dat hij moet vonken.7 maart 2011 om 18:18 #17830657er zit een nieuwe bobine op en de bougie op cilinder 1 vonkt ook.
7 maart 2011 om 18:21 #17830658dan kan het nog maar een ding zijn en dat is dat hij niet optijd vonkt en wat dat zo een twee drie kan zijn zou ik zo ook ff niet weten.
8 maart 2011 om 08:16 #17830659Auto doet het weer perfect, zelfs beter dan ervoor
injectiesysteem loskoppelen en de motor via het inlaatspruitstuk op forté reiniger laten lopen.
De motor ook wat op toeren laten komen zodat de reiniger ook langs de klepstelen de motor ingezogen wordt.
De motor een tijdje zo laten draaien.Dus als storing P0301 verschijnt, kan dit ook een oplossing zijn.
Ik ben bij diverse garages geweest en konden allemaal het probleem niet vinden.
Tot ik bij 1 garage uitkwam en die mij vertelde dat dit ook een oorzaak kon zijn. Hij had het vaker meegemaakt met opel.In ieder geval mijn auto loopt weer perfect
8 maart 2011 om 08:19 #17830660Super man en aparte oplossing.
Zou het toch iets met niet afsluitende/vervuilde
kleppen moeten zijn geweest.8 maart 2011 om 08:49 #17830661Klopt!!
Ik heb ook opel gesproken en het schijnt dat dit weleens voorkomt.
Maar ik denk ook dat dit om af en toe te doen geen kwaad kan. De auto loopt veel beter en zuiniger.Dit probleem heeft mij hiervoor veel geld gekost en het was dus eigenlijk een peace of cake
8 maart 2011 om 14:13 #17830662Welke Forté reiniger is er gebruikt? Er zijn er nog al wat namelijk, ben wel nieuwsgierig…
8 maart 2011 om 16:13 #17830663ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat dit het probleem is, terwijl ik het vaker lees dan eens.
Willem
8 maart 2011 om 16:48 #17830664Forté Air intake cleaner
8 maart 2011 om 16:49 #178306658 maart 2011 om 17:49 #17830666hallo,
er staat nergens wat over klepreiniging(op gasklep reiniging na dan) .
dus zou het nu echt een hangende klep geweest zijn?? :hmmz
mvrg Rob
9 mei 2011 om 13:33 #17830667@Sandoz: het lijkt ook erg op de klachten van mijn Astra F. Bij mij zou het ook zo maar verontreiniging kunnen zijn. De koolstoffilterbus was kapot en tot in het gasklephuis zat het koolstof. Ongetwijfeld is er ook wat mee de motor ingezogen. Ondertussen slangetjes rondom het gasklephuis vervangen en het huis zelf helemaal schoongemaakt. Ook bougies en verdelerkap vervangen maar nog steeds geen soepele motor.
Waar kan je die Forté krijgen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.