Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2011 om 15:55 #17233779
hallo allemaal
ik ben Martin uit Almere
heb een Opel Astra G z22se BJ 2001
(let niet op spelling fouten)Ik heb afgelopen zaterdag mij Opel mijn auto op gehaald bij de garage en loop niet helemaal netjes naar mijn idee.
nadat hij een kleppen revisie heeft ondergaan. Er zijn
8 completen kleppen vervangen
8 tuimelaars
16 klep hoedjes (olie keringen)
alle benodigde pakkingen
distributie ketting compleet vervangen
nieuwe accu
nieuwe bougie`sproblemen die zich na de reparatie voor doen zijn.
Hij houd behoorlijk in op lagen toeren.. voorheen hoefde ik niet veel gas tegen om vooruit te komen en kom nu in lagen toeren niet lekker (snel) meer op snel heid. reed op een rond tonden. Stond stil en wilde weer weg rijden. en de auto weigerde 2/4 sec lang voordat hij wilde rijden met half gas
moet nu extra gas geven bij het starten voor dat die aanslaat
en geeft nu een ploppent geluid bij de uitlaat (Achter uit laat demper) en moter blok schut ook meer dan voorheen
komt dit door dat de nieuwe spullen nog in gereden moeten worden?ik heb me laten vertellen dat de moeter de eerste 1000km moet in rijden. daarna zou de problemen weg zijn
of uitlaten lezen die uitslag afwachten
er zou een Co2 censor kapot zijn?wie kent dit probleem? Of kan mijn advies geven?
al vast bedankt!Groet Martin.
6 maart 2011 om 16:18 #17829949terug gaan en zeggen dat t niet goed is, voor dat je zelf gaat lopen klooien
6 maart 2011 om 16:24 #17829950ja dat snap ik! wilde gewoon weten wat jullie er over denken!:D
6 maart 2011 om 17:08 #17829951Distributietiming??
6 maart 2011 om 18:12 #17829952Dit soort dingen zijn altijd jammer en geven vaak revisie een
slechte naam vooral hier in NL.
Zeker even terug gaan naar het bedrijf die de reviesie heeft
gedaan , misschien valt het mee en is het zo gefixed.
Klinkt alsof er een cilinder niet goed meewerkt ; kan kleppen zijn
die niet goed afsluiten maar kan ook een defecte bougie zijn
of defecte bobine , timing verlopen kan uiteraard ook nog.6 maart 2011 om 22:01 #17829953Klinkt als een gevalletje foute kleptiming…….
6 maart 2011 om 22:49 #17829954De kop is er af geweest bij de garage dus…
Hebben ze niet toevallig ergens een slangetje of stekkertje los liggen? of idd de distributie niet op tijd…
Als een motor goed in elkaar gezet wordt na het reviceren van een kop loopt ie gewoon gelijk goed. Dan mag die niet inhouden of iets.
Dat het spul moet inlopen oid. is onzin.7 maart 2011 om 18:19 #17829955Lijkt mij eerder dat de distributie riem er niet goed op zit net een tandje er langs waar door de kleptiming niet goed meer is.
7 maart 2011 om 19:59 #17829956wat ookkan zijn cilinder kop gebarste . door dat er andere bougies in zitten .deze mogen alle sinds ook niet te hardworden vast getrokken .
alle sinds terug gaan naar degarage houder het probleem uitleggen. en zekerniet telang rond rijden voor je zelf voor de kosten en problemen op draait
8 maart 2011 om 19:49 #17829957hallo iedereen!
Heb me auto uit laten lezen bij de Opel dealer. Daar kwam uit dat er een storing in me cillinder 4
trug gegaan naar de garage die me kleppen revisie heeft gedaan en de andere werkzaam heden.
En heeft er nog maals naar gekeken!
Daar kwam uit dat me brandstof injector van cillinder 4 verstopt zat. die is gereinigt en heeft die
andere brandstof injector na gelopen op vervuiling.
liep nog steets niet helemaal lekker. Wat blijkt is de tussen demper stuk. Zit een groot gat/scheur aan de boven zijden..
waarschijnlijk is dat de oorzaak van het nog niet helemaal lekker lopen van de moter! (hoop ik temiste)
eerst tussen demper vervangen!Bedankt voor de Info ! En wordt vervolgt!!
groet martin
Opel astra 2.2 16v BJ 20018 maart 2011 om 19:49 #17829958Maakt die geen herrie dan?
8 maart 2011 om 19:49 #17829959:D
8 maart 2011 om 19:52 #17829960valt eigelijk wel mee maar heb K&N openluchtfilter en sport uitlaat dus hij maakt al een lekker geluid..:D
en hoorde inderdaad niet echt heel veel verschil.. maar heb zelf gevoelt en gekeken..
het lijkt op een schuur van 10 cm over de lente boven op..8 maart 2011 om 20:08 #17829961Iemand een advies waar ik tussen demper van daan kan hallen? ( model z22se Astra G Bj 2001)
zijn ook niet makkelijk tevinde zie ik..8 maart 2011 om 21:09 #17829962Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de motor slechter gaat lopen of in gaat houden door een lekke uitlaat.
Zou toch even wat verder zoeken naar het probleem.Hoe staat het met de bougies? Zijn die al is vervangen
18 maart 2011 om 17:55 #17829963hallo
– bougies zijn vervangen!
– nieuwe tussen demper ( wegen gatje in demper )nog steets het zelfde probleem!!??
wat nu..:o18 maart 2011 om 18:01 #17829964Hebben ze al naar de kleptiming gekeken?
Daar ligt volgens mij de oorzaak.
En je geeft zelf al aan dat hij voor de revisie niet dit probleem had.
Zit toch garantie op, En ik zou me zeker niet af laten schepen.
Gr Joost18 maart 2011 om 18:25 #17829965Hallo iedereen!!:d
Ik heb een probleem met vermogen verlies. Na een kleppen revisie. de moter loopt opzich goed! maar hij houd behoorlijk in op lagen toeren.. ook in versnelling 5 weing power..
Moet vol gas geven om te starten voordat hij pas aanslaat ( moet er bij zeggen gaat IETS beter nu )Het is een model 2.2 16v benzine uit 2001 ( z22se )
ben bij de garage geweest en vertelde dat ik me lambda sensor moet later vervangen.. omdat me Co2 uitstaat bijna verdubbelt is.. ( normaal waarden zijn 0.45 tot 0.55 )
en nu 1.4 tot 1.6
zouw dit de oorzaak kunnen zijn dat hij vermogen verliesttussen demper was lek.. ook vervangen
en de monteur begon ook over een EGR klep. dat zouw het probleem ook nog kunnen zijn vertelde hij
EGR klep word redelijk warm ( wat niet mag gebeuren zegt de monteur)wie kan me helpen? Ben nu 3000,- euro kwijt.. en rijd nu nog steets niet goed..
al vast bedankt!!
Met Vriendelijke Groet Martin :d18 maart 2011 om 19:33 #17829966EGR klep kan kapot gaan en dan loopt ie idd slecht…
even zorgen dat ie uitgeprogrammeerd word met een Tech 2 (en niet zeggen dat dat niet kan want ik heb t zelf ook gedaan)
22 maart 2011 om 11:16 #17829967[rquote=1894638&tid=144009&author=mrmonkey]EGR klep kan kapot gaan en dan loopt ie idd slecht…
even zorgen dat ie uitgeprogrammeerd word met een Tech 2 (en niet zeggen dat dat niet kan want ik heb t zelf ook gedaan)[/rquote]
en hoe moet dat dan?
Want de opel dealer zegt dat het niet kan en hun willen het ook niet doen?22 maart 2011 om 11:31 #17829968Als ze het steeds ergens anders gaan zoeken blijf je eeuwig bezig, want er is altijd wel iets kapot of te vervangen wat ze de schuld kunnen geven.. Probleem zit gewoon in wat er gereviseerd is.
Dus gewoon terug gaan en zeggen dat ie sinds de revisie niet goed loopt en dat daar het probleem in zit en dat ze het maar oplossen toch? Lijkt mij geen discussie over mogelijk.
Was het een bovag garage?22 maart 2011 om 11:46 #17829969Idd, gewoon terug gaan, auto neerzetten en zeggen dat ze het maar op moeten lossen. Dit zou jou helemaal geen geld extra mogen kosten, is gewoon een garantiegeval.
23 maart 2011 om 11:34 #17829970dat probleem heb ik ook met de tussendemper/middendemper, maar deze wordt dit jaar met een grote beurt vervangen.
23 maart 2011 om 16:06 #17829971[rquote=1898110&tid=144009&author=bjornspiering]dat probleem heb ik ook met de tussendemper/middendemper, maar deze wordt dit jaar met een grote beurt vervangen.[/rquote]
Als je het zelfde probleem heb me vermogen verlies.. dan ligt het niet aan je demper.. die heb ik net 5 dagen geleden laten vervangen! en kwam geen verbetering uit!
dan zouw ik nog eens gaan kijken naar je EGR klep die zou ook nog stuk kunnen zijn!
ik ga van het weekeinde me EGR klep afdoppen.. dan hoop ik dat ik me vermogen van 170 PK weer trug heb!Groet martin
23 maart 2011 om 16:19 #17829972Ik zou de openfilter eens eraf doen en effe proberen met het origineel exemplaar.
Een openfilter is zeer slecht voor je lmm , mss dat deze de geest heeft gegeven?? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.