Heb ik nu een Ascona 400 ZF bak?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Heb ik nu een Ascona 400 ZF bak?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233728
    RAPTOR88
      Lid sinds:
      5 March 2011

      Beste Opelfanaten

      Ik weet niet of vragen rondom een versnellingsbak hier horen maar ik dacht het is hier misschien het meest geschikt.

      Ik heb uit een schuur van een mevrouw van een ex-rally rijder een versnellingsbak gehaald.
      Het is zeer duidelijk dat dit een ZF bak is maar ik weet nog niet of dat dit DE Ascona 400 bak is

      Het is een Dogleg oftewel 1 links onder.
      Het is ook een Close-ratio want de 5 is 1:1.

      Er zat een koppelingsplaat op van een ascona/manta 2.0e/s? maar ik dacht misschien heeft een ascona 400 gewoon een maatje groter.
      De prise as van de bak heeft 14 splines.

      Dit zijn de nummers die ik kan vinden:
      3 449 879 Het koppelingshuis, de startmotor links boven
      1255 401 073 Het voorste “tandwiel” huis
      1255 401 072 Het achterste “tandwiel” huis
      1255 408 043 De staart waardoor de uitgaande as loopt
      1255 406 160 De staart waardoor de schakelstangen lopen

      Ik hoop dat iemand iets hiermee kan, mocht iemand een adres of man weten die hier meer van heeft mag deze mij altijd mailen: adsl511025@hotmail.com

      #17829178
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Sowiso had een ascona 400 geen ZF bak, die had een getrag bak en die lijkt op de getrag van de monza/senator echtr de as voor de koppelingsplaat was eentje met de fijne spline vertanding a la getrag 240, de ZF kwam wel voor in de Kadett coupé en daar had je 2 types in, eentje met bijna dezelfde verhoudingen als de getrag 240 en eentje met de 1:1 in de 5e.

        #17829179
        RAPTOR88
          Lid sinds:
          5 March 2011

          Ik heb eens duidelijk naar de verhoudingen gekeken en de 1 was 3,85:1 en de 5 dan 1:1.
          De priseas is een 14 tands.
          Aan de hand van het nummer van Luk wat op de koppelingsplaat stond kwam ik uit bij Ascona B en Manta B 2.0E

          Volgens jou is dit de bak uit een Kadett dus.
          Is dit dan uit een GT/E of hadden andere modellen met een 2 liter ook deze bak?

          Weet je verder waar ze ZF onderdelen verkopen?

          #17829180
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Ik ben niet zo’n kenner hoe dat zit met de Kadett-C modellen, zeker is wel dat zo’n bak niet in de ascona/manta zat, wel kan de koppelingsplaat gelijk zijn.

            Maar welk model kadett… vlgs mij de GT/E, de rally of de 1000 serie dat hij daarvoor beschikbaar was.

            Waar je die onderdelen krijgen kan weet ik ook niet, ik zie wel dat er altijd druk op geboden wordt bij Ebay dus het zal wel niet gemakkelijk zijn.

            Ik zou zeggen probeer het eens via het Hecktriebler forum in Duitsland: http://www.opel-hecktriebler-forum.de/ daar zat altijd veel volk wat meer weet over speciale onderdelen, daar zitten ook veel kadett liefhebbers dus die kunnen je vast wel verder helpen.

            #17829181
            Mad Max
              Lid sinds:
              25 September 2010

              Dat je wat betreft koppelingsplaat uitkomt bij een manta 2.0 is niet zo gek. Elke getrag 240 (ook dus gelevered in die manta 2.0) heeft een 14 tands prise-as. Ik zet mijn geld in op een C dett met een 2 liter erin (praktisch hetzelfde blok als in die manta).

              #17829182
              RAPTOR88
                Lid sinds:
                5 March 2011

                Ok bedankt dan iedereen.

                Dan is dus de conclusie dat de bak van een C Kadett is.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.