Forumindex › Forums › Modellen › Manta › afstellen zijraam
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2011 om 21:03 #17233708
Het raam aan de bestuurderszijde begint bij 100km/u te fluiten en bij 120 km/u gaat’ie wijken, net alsof het raam op een kier staat (wat echter niet zo is). Het lijkt erop dat het raam opnieuw afgesteld moet worden, maar hoe doe ik dat?
4 maart 2011 om 21:33 #17829031het afstellen is zo voor de eerste keer nog wel best een gekno
als voorbeeld (zo uit mn hoofd even) de bestuurders deur,
*deurkaart verwijderen.
*rechts onderin bout m6 met sleuf voor platkop schroevendraaier, en moer m6 (sleutel 10) nr 120
deze bout in de moer wat draaien, in of uit, beweegt de ruit uiteindelijk bovenin ook in of uit,
even uitproberen, en je merkt het resultaat vanzelf.*boven in de deur zitten 2 beugeltjes die de maximale uitslag van het raam stoppen.
deze kunnen ookk op en neer bewogen worden (sleutel 10) om de hoogte van het raam losdraaien af te stellen. nr 128 & 129*verder het goed vast zetten van de geleide rails in de deur
nr 98
5 maart 2011 om 09:45 #178290325 maart 2011 om 16:14 #17829033dat plaatje is niet van een `86er gsi ;)
5 maart 2011 om 17:04 #17829034[rquote=1884020&tid=143909&author=Ghanz]dat plaatje is niet van een `86er gsi ;)[/rquote]
Wie spreekt er over een 86 GSi ????
Plaatje komt uit Opel onderdelenkatalogus Manta – Ascona B.
Is er verschil in de Manta B deuren ?5 maart 2011 om 18:27 #17829035ik rij een 86’er gsi …
Het plaatje (komt waarschijnlijk uit het bekende kluwer handboek ascona & manta) is van een B-ascona, een manta heeft stijlloze deuren :fy16 maart 2011 om 08:59 #17829036[rquote=1884136&tid=143909&author=wfvdijk]ik rij een 86’er gsi …
Het plaatje (komt waarschijnlijk uit het bekende kluwer handboek ascona & manta) is van een B-ascona, een manta heeft stijlloze deuren :fy1
[/rquote]Stijlloos? :argue De deuren van de B-Manta zijn juist hartstikke stijlvol man :P
6 maart 2011 om 10:03 #17829037Ohh, Sorry, verkeerd plaatje genomen, dan moet het dit zijn !
6 maart 2011 om 11:51 #17829038[rquote=1884513&tid=143909&author=jojonopel]Ohh, Sorry, verkeerd plaatje genomen, dan moet het dit zijn !
[/rquote]
@Ghanz: kun je je verhaal vertalen naar nummers op dit plaatje? :jerry6 maart 2011 om 14:03 #17829039[rquote=1884619&tid=143909&author=wfvdijk]
@Ghanz: kun je je verhaal vertalen naar nummers op dit plaatje? :jerry[/rquote]jha hoor, post bewerkt :P
8 maart 2011 om 19:49 #17829040Het uitbreken van je raam heeft niet zoveel temaken met afstellen,
Onder aan de raam hoort een dacht ik een rubber of een metalen verdikking te zitten die in de gelijder zit als je gaan helemaal dicht is, deze willen er nog wel eens afgaan.
Dus kijk even of er niks los ligt onder in je deur.8 april 2011 om 14:34 #17829041hiervoor haal ik deze maar weer is omhoog:
[rquote=1886611&tid=143909&author=opelmantagek]…
Onder aan de raam hoort een dacht ik een rubber of een metalen verdikking te zitten die in de gelijder zit als je gaan helemaal dicht is, deze willen er nog wel eens afgaan….[/rquote]Heeft iemand een idee met wat voor spul je deze weer moet vast plakken? Het is een metalen strip met vrij hard plastic aan de uiteinden die tegen glas moet worden geplakt en niet totaal hard mag worden want dan vliegt het er te snel vanaf.
Ik heb lijmkit geprobeerd, bizon kit en contact lijm en alles lijm allemaal helaas zonder succes.
Idee?:hmmz
8 april 2011 om 16:23 #17829042ruitenkit is t enige wat goed houd, t beste met speciale ruitenprimer omdat t een oude ruit is.
8 april 2011 om 16:23 #17829043ruitenkit is t enige wat goed houd, t beste met speciale ruitenprimer omdat t een oude ruit is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.