Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › DTA of programeerbaar ecu mbt BDP krans
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2011 om 11:52 #17233579
heeft iemand de interne bdp krans moeten vervangen voor een externe ivm een pickup die niet goed genoeg is ?
Ik probeer een oplossing te maken icm met een dubbele v-riem pulley omdat ik geen multi riem heb en wel stuurbekrachting nodig heb.
voorbeeldje wat sbd heeft icm een dry sump kit
2 maart 2011 om 18:02 #17827669ik heb een blok opgebouwd waarbij dit gebeurt was ivm verslepen krukas ( c22xe geworden )
alleen hierbij was alleen maar de dynamo groef op de vsnaar pulley nodig ivm geen stuurbekrachtiging
2 maart 2011 om 18:13 #17827670Ik weet niet welke tuner dit bedacht heeft ?
Volgens mij is een originele krans van een C20XE met een originele BDP sensor goed te gebruiken.
Als iemand anders beweert, vertel mij dan a.u.b. waarom ( met argumenten ).
Zover ik nu heb geleerd, moet de originele zijn werk goed doen.
2 maart 2011 om 18:15 #17827671Std zit ie op de krukas in het onderblok…die kan je toch prima gebruiken met zn eigen sensor????
2 maart 2011 om 18:45 #17827672idd,heb zelf met DTA en motec gereden en telkens gebruik gemaakt van de originele krans
2 maart 2011 om 19:19 #17827673het blok dat ik gebouwd heb, maakt ook gewoon gebruik van de c20xe krans en sensor…
krans van de krukas afgeschroeft, aan de v-snaar pulley laten maken, en een beugel gemaakt voor de sensor
2 maart 2011 om 19:23 #17827674Moet je je motormanagment systeem nog laten weten hoeveel tanden je hebt? Hoe werkt dat? Ken de programma’s niet. Ben nog aan het loeren naar wat ik precies wil
2 maart 2011 om 20:12 #17827675Zoek dan eens naar megatune of tunerstudio, dat is de software die gratis te gebruiken is.
Dit word gebruikt op megasquirt, maar ook op Kdfi.
3 maart 2011 om 21:45 #17827676Ok als eerste,
heb binnenkort weer wat geld dus wilde blok opnieuw laten honen en eventueel vlakken. Bij biggelaar in Made of de Sutter in nieuwerkerk, hoorde dat die wel goed werk levert.de drijfstangen met zuigers wil ik ook uitwegen.
De krukas daar kan geen krans meer op :D
Nu zat ik te kijken naar zo’n kransnu moet ik nog even uitvogelen hoe dat ik dat ding op de juiste manier erop moet zetten met de sensor.
het wordt vrij krap ook door de olie leidingen langs de poelie.misschien heeft iemand een foto hoe dit is opgelost.
Ik heb op engelse fora’s veel gelezen dat de standaard triggerwiel naar buiten flext. ook met megasquirt moet je wat kunst en vliegwerk uithalen om een goede detectie te krijgen.Ik dacht zelf aan een spacer tussen het verdiepte vlak en de buitenzijde van de poelie en dan een centreer rand erop maken zodat ie niet kan zwengelen.
@fearless je motronic werkt standaard met 60-2 dus als het zo werkt hoef je niets te wijzigen.
@freek
dat plaatje met die multiriem+trigger is van sbd deze wordt gebruikt bij een dry-sump systeem ook omdat boven 8k rpm detectie slecht wordt.4 maart 2011 om 11:41 #17827677Ik rijd gewoon met de standaard krans zonder problemen, geen idee hoe die het gaat doen boven de 8000rpm. Weet wel dat SBD een vervangende krans levert die hoge toerentallen aan kan. Maar waarom kan die niet meer op de krukas vraag ik me af? En Biggelaar is goed trouwens hoor, ik kom er ook altijd :thumbup
6 maart 2011 om 14:50 #17827678Hij kan niet meer op deze krukas omdat de wangen er niet meer opzitten door een afslank kuur :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.