Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › co uitstoot te hoog
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2011 om 18:01 #17233576
Hallo allemaal,
Net de Meriva 1.8 uit 2003 van de APK opgehaald, werd mij medegedeeld dat het erg
lang duurde voordat de uitstoot op de juiste waarde was..
Ze vermoeden dan ook dat de lambdasonde aan het overlijden is.
Nu zitten er 2 lambdasonde’s in, eentje voor de katalysator en eentje erna..
Welke doet nu wat :hmmz en welke zou ik dan moeten vervangen?Gr Robin
18 augustus 2011 om 18:07 #17827622Je vervangt nog eerst niets. Je moet eerst kijken of ze wel goed werken.
Dat check je dmv zelf meten met de multimeter of met de tech2 of thuis met de opcomset.Wat ik me afvraag is of ze de auto wel warm gereden hebben voordat ie aan de co kast ging…
Want anders kloppen die waardes ook niet.Je kan hem er wel koud aanhangen maar dan duurt het wel even voordat de motor op bedrijfstemp is en de meter alles goed aangeeft.
18 augustus 2011 om 18:29 #17827623Ik denk dat je een te hoge CO bedoeld, niet CO2.
Het hoeft inderdaad niet je lambdasonde te zijn, het kan ook je katalysator zijn die vol zit (bijv. door olieverbruik).18 augustus 2011 om 19:02 #17827624De auto was warm gereden ik had net een stuk over de snelweg gereden..
Ja sorry co waarde bedoelde ik..
Hoe kan je dan de sonde doormeten en wat zijn de waardes?
Katalysator kan het niet zijn, zit er pas ( 5000 km ) nieuw onder
18 augustus 2011 om 19:15 #17827625Nieuwe immitatie metaalkat zeker? die doen er altijd lang over voordat ze goed warm zijn en goed werken.
Heb je opcom op de computer/laptop?
Hoe je hem met de multimeter moet checken heb ik al vaker gemeld hier op het forum. ff zoeken dus.
18 augustus 2011 om 20:09 #17827626yep ik heb op-com op mijn computer
18 augustus 2011 om 20:23 #17827627Daarmee kan je ook dus je lambdawaardes zien.
18 augustus 2011 om 20:28 #17827628oke ga ik van het weekend even kijken
bedankt :thumb20 augustus 2011 om 06:55 #17827629Imitatie kat, die moet je niet warm rijden, die moet je warm trappen..
heb ik met de Vectra V6 ook ieder jaar bij de APK, auto goed de sporen geven en dan komt ie fluitend door de APK!!!
als ik dat niet doet loopt de co waarde op tot 0,9 a 1,0 terwijl deze bij mij (voor 2002) 0,5 mag wezen op stationair.
op toeren is ie altijd goed, zelfs zonder kat haha..
Willem
21 augustus 2011 om 08:07 #17827630oke thanks willem :thumb
Het is een imitatie kat ja..
warm trappen is altijd vervelend…hahaKan voor de rest ook niks vinden.. Ik rijd gewoon lekker door en volgend jaar zien wel
wel weer verder.. Of er moet eerder wat opspelen maar ik denk het niet21 augustus 2011 om 12:33 #17827631Net nog een keertje uitgelezen kreeg ik volgende 2 foutcodes:
P0135 – O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 1)
Volgens mij heeft dat iets te maken met de verwarming van de
lambdasonde voor de kat??en
P0110 – Intake Air Temperature Circuit High Input
Geen flauw idee waar deze code voor staat..Weet iemand dit toevallig
Alvast bedankt..
21 augustus 2011 om 20:15 #178276321e heeft met de verwarming van de lambda sonde te maken.
en de 2e met de inlaatluchttemperatuursensor welke in de Luchtmassameter zit.
22 augustus 2011 om 03:56 #17827633kan het niet met de aarde van de luchtmassameter op de ecu printplaat
te maken hebben, heb ergens gelezen dat die nog wel eens los wil komen
van de print plaat..
De luchtmassa meter zit er pas nieuw op, ook nog een originele dus neem
aan dat die het probleem niet isgr
Robin22 augustus 2011 om 03:56 #17827634kan het niet met de aarde van de luchtmassameter op de ecu printplaat
te maken hebben, heb ergens gelezen dat die nog wel eens los wil komen
van de print plaat..
De luchtmassa meter zit er pas nieuw op, ook nog een originele dus neem
aan dat die het probleem niet isgr
Robin22 augustus 2011 om 06:53 #17827635dan moet je de bruine draad aan de luchtmassameter aan massa maken, en kijken wat er dan gebeurt.
maar dat verklaart opzich de storing van de Verwarming van de lambda sonde niet.
Willem
22 augustus 2011 om 15:01 #17827636kan het niet gewoon zijn dat de lambdasonde overleden is??
Of een draadbreuk, maar dan zal ik nog eens goed moeten kijken..Robin
23 augustus 2011 om 07:32 #17827637ja kan, zou je m moeten vervangen..
Willem
23 augustus 2011 om 15:20 #17827638oke ik meld me weer als ik meer weet..
Eerst het 1 dan het andere :DRobin
17 september 2011 om 20:45 #17827639Het heeft even geduurd maar hier weer een update..
Ik een nieuwe lamdasonde geplaatst en de storing daarvan is weg.
Ook heb ik voor de storing p0110 een extra massa gelegd aan de bruine draad van
de luchtmassameter, maar zonder resultaat :swearHeeft iemand nog andere ideeen??
Robin
28 oktober 2011 om 18:07 #17827640Zo nu de laatste update…
Net de Ecu gemonteerd die gerepareerd is door AC-tronics..
En ja geen storingen meer :kewlpics -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.