Forumindex › Forums › Modellen › Astra › waarde lmm astra g 2.0dtl
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 21:25 #17233520
astra vrienden
ik ben Dennis en heb sinds kort een astra g 2.0dtl.
deze auto bevalt me prima is een caravan dus kan er lekker veel in kwijt.
maar nu het volgende ik krijg elke keer noodloop bij 80 km per uur.nu heb ik al een nieuwe lmm geplaatst maar denk niet dat deze aan zijn waarde komt.
het hoogste wat hij haald is 520mg.
als de auto in n staat en gooi het gas er op is er niks aan de hand maar bij belasting dus in d springt hij op noodloop.
iemand een idee.
vr groet dennis28 februari 2011 om 21:31 #17826813kan zoo veel zijn,
heb je hem al uitgelezen? dan weet je gelijk wat het probleem is of waar het probleem zich ongeveer kan bevinden
kan iets met de brandstoftoevoer zijn, dat hij niet genoeg doorlaat
iets met de turbo, dat hij de bepaalde druk niet goed meet/doorlaat
andere elektronische dingenuitlezen dus
28 februari 2011 om 21:37 #17826814Als je met flink gas optrekt zal hij toch zeker rond de 700 mg/slag moeten halen. DTH’s gaan zelfs naar de 1000.
Controleer je vacuümsysteem en of de vacuümpomp genoeg vacuum trekt.
28 februari 2011 om 23:01 #17826815zal morgen vacum pomp zeker even nakijken.
hij geeft op snapon uitlees apparatuur code p1125 en p0400.vanmiddag code,s gewist en nu komt p1125 terug.
en dat staat voor diverse onderdelen,en het rare is dat die lmm niet hoger komt dan 500/525mg/slag.
dit word ook niet hoger als de auto in N staat maar trekt dan wel door naar 5000 toeren.
en zodra hij in D staat boven 3000 toeren meteen op noodloop.
en elke keer als ik code heb gewist.dus niet ene keer wel en andere keer niet.1 maart 2011 om 07:31 #17826816Check inderdaad maar eens de slangen van het vacuum. Vaak een klein schuurtje is genoeg.
1 maart 2011 om 22:23 #17826817vacuum pomp vandaag getest deze trekt 0,9 tot 1,0 dus die werkt goed.
alle slangen na gekeken geen defect gevonden,heb nu wel een nieuwe druk sensor besteld want de oude viel al uit elkaar toen ik deze wou demonteren.
en heb een ruil egr klep vandaag gehaald ga het morgen er op zetten hoop dat dat het is.
hou jullie op de hoogte.
gr dennis2 maart 2011 om 16:39 #17826818waarom ga je hem niet eerst uitlezen,
vind je storingen in het brandstofsysteem, dan weet je waar je moet zoeken
zit er storing op de lmm meter, dan weet je dat daar ergens iets fout zit
zit er een storing op de EGR, dan weet je dat je daar moet zoekennu vervang je misschien dingen en maak je onnodige kosten die misschien niet eens noodzakelijk zijn
2 maart 2011 om 17:33 #17826819P1125 heeft ie. Dus uitlezen is al gebeurd.
Maar wat is de foutcodeomschrijving?
Ik ken al de foutcodes niet uit het hoofd.2 maart 2011 om 22:26 #17826820p1125 is wat ik terug krijg met uitlees apparatuur van snapon.kritische storing brandstof pomp zegt die.
maar die is nieuw 4 weken terug vervangen bij dealer waar ik hem heb gekocht.
het rare is ook dat als de wagen in neutraal geen storing aan geeft je kan gas geven wat je wil.alleen lage lmm
waarde 525 mg/slag.
ga ik nu rijden dus in drive dan bij koude motor 80 km/p en 3500 toeren dan noodloop,word die nu warmer dan 65 km/p en 3000 toeren.
egr is vervangen lmm is vervangen door pierenburg lmm alle vacuum slangen zijn goed druk sensor in inlaat vervangen.
iemand nog een idee.
gr dennis9 maart 2011 om 19:41 #17826821Ik heb dit ook ooit gehad. Bij mij was het toch een defecte/niet goed functionerende LMM. Na een andere Lmm geplaatst te hebben was bij mij alles verholpen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.