Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Afgekeurd viergas meting niet goed ( OPGELOST )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 17:53 #17233500
hoi,
vandaag is mijn Corsa B 1.0 12v afgekeurd op de handremkabel die is gerafeld en de viergas meting is niet goed .
stationair zijn de waardes boven tolerantie maar op toeren zijn ze wel goed
daar aan de computer gehad , geen foutcodes gevonden
toen zijn ze maar gestopt met zoeken.
dus zonder enig idee weer naar huis helaaswie heeft hier kaas van gegeten??
28 februari 2011 om 17:56 #17826601viergasmeting is op 2000-2500 rpm, niet stationair:angel
dus ff handremkabel vv, goed warm rijden en weer heen, moet geen punt zijn….
28 februari 2011 om 18:09 #17826602de keurmester heeft er in gereden en toen die warm was hebben ze het nog eens geprobeerd
bij 2000-2500 rpm was alles goed.
maar als hij dan stationair loopt moet hij toch aan een bepaalde waarde voldoen en dat was dus niet goed.
28 februari 2011 om 18:57 #17826603[rquote=1880262&tid=143648&author=jacobbroersma]de keurmester heeft er in gereden en toen die warm was hebben ze het nog eens geprobeerd
bij 2000-2500 rpm was alles goed.
maar als hij dan stationair loopt moet hij toch aan een bepaalde waarde voldoen en dat was dus niet goed. [/rquote]
klopt stationair is het co 0,5% de max
en bij de viergastest is 0,3% maximaal
28 februari 2011 om 19:10 #17826604Hoe is de staat v/d katalisator?? Of heeft ie die niet?
28 februari 2011 om 21:44 #17826605GOED WARM rijden, effe lekker een stukkie trappen alvorens de 4gasmeting te laten uitvoeren.
Vaak is het vervuiling van veel stadsrijden.
willem
1 maart 2011 om 18:50 #17826606de staat van de katalisator is mij niet bekend ,maar die is nog nooit vervangen sinds 1999.
het is wel een stadsauto ,korte stukje worden er wel mee gereden .
kun je daar geen schoonmaak spul voor krijgen ?
voor het reinigen van de injectoren of helpt dit niet ?ik hoorde dat er door de RDW keurmeester geen co meting wordt gedaan bij een steekproef
wie weet hier meer van ?1 maart 2011 om 18:53 #17826607die word zeker weten wel gedaan door de rdw keurmeester!!
probeer hem zoals wim zegt een goed warm te rijden!!! zodat de kat eens goed warm word, kan veel schelen!!
1 maart 2011 om 19:19 #17826608[rquote=1881118&tid=143648&author=corsaracer]die word zeker weten wel gedaan door de rdw keurmeester!!
probeer hem zoals wim zegt een goed warm te rijden!!! zodat de kat eens goed warm word, kan veel schelen!![/rquote]
Ik wou zeggen, er is bij ons nog nooit een steekproefcontroleur geweest die niet de 4gas doet, of niet doet roetten.
behalve dan auto’s van voor 1993. ;)
2 maart 2011 om 22:04 #17826609Wat heel erg goed schijnt te helpen om door de viergasmeting te komen is een flesje “after run olie” (van modelbouwauto’s) in de tank te gooien en er dan eerst even 20 km ofzo mee te rijden.
2 maart 2011 om 22:50 #17826610Wat bij ons gedaan wordt en goed helpt is de motor goed warm rijden, en dan bedoel ik warm rijden en dan een kilometer of 2 volgas rijden in de 2e of 3e versnelling tegen toerenbegrenzer aan ( niet doen waar de klant bij is die wordt dan erg ziek ;) ). succes
3 maart 2011 om 08:35 #17826611Iedereen bedankt voor de tips
De handremkabel heb ik er gisteren op gezet
Nu ff een nieuwe afspraak maken en VOL GAS er naar toe HAHAIk hoop dat het dan goed is , jullie horen het nog wel
3 maart 2011 om 14:20 #17826612wat ik meestal probeer als ie zn CO stationair niet haalt, dan laat ik m valse lucht zuigen door een slangetje op het inlaatspruitstuk los te halen. Meer dan de helft van de auto’s haalt t dan wel :D
3 maart 2011 om 20:12 #17826613[rquote=1882253&tid=143648&author=noci]Wat bij ons gedaan wordt en goed helpt is de motor goed warm rijden, en dan bedoel ik warm rijden en dan een kilometer of 2 volgas rijden in de 2e of 3e versnelling tegen toerenbegrenzer aan ( niet doen waar de klant bij is die wordt dan erg ziek ;) ). succes [/rquote]
Laat de motor nooit lang in de begrenzer hangen, dat gaat koppakking kosten.
net eronder houden is voldoende.
Willem
3 maart 2011 om 20:22 #17826614Test van te voren je lambda sensor eens…
Heb van die corsatjes met kleine motor heel veel lambda’s al vervangen omdat ze gewoon stuk waren.
Dat komt het co ook niet ten goede.
3 maart 2011 om 20:24 #17826615jup klopt, haha ik heb hier een hele voorraad van die lambda’s, kan ik eens wisselen als ie weer moeilijk doet bij de APK.
maar dankzij het olieverbruik zijn de waarden wat makkelijker te halen gelukkig.
Willem
3 maart 2011 om 20:47 #17826616de CORSA is al aan computer geweest en toen zijden ze dat de lambdasonde het goed deed
4 maart 2011 om 18:39 #17826617Vandaag weer voor de APK geweest
de co was nog steeds niet goed , het slangetje van het inlaatspruitstuk losgehaalt
daar door werd het iets beten maar nog niet goed genoeg
hebben ze de lambdasonde door gemeten maar daar kwam ook niets uit
maar toch vervangen om te kijken of het probleem dan over wasen ja hoor in een keer door de co test :D
weer een jaar APKjongens bedankt voor jullie reacties
4 maart 2011 om 19:17 #17826618Dat is mooi. dus achteraf dus toch de lambdasonde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.