Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aankoop tips Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2011 om 15:38 #17233092AnoniemLid sinds:
1 January 1970Rustig, rustig.. mijn Astra blijft gewoon hoor :D
* Ik heb gezocht naar een Astra F aankooptips topic, maar niet gevonden*
Ik ga met mijn Opa waarschijnlijk nog een Astra kopen, ook weer een F.
Heb al een mooie gevonden, een C16NZ
Wat ik al weet;– Roest -> Schermranden, Dorpels & Wielkasten
Maar waar moet je verder op letten?
– Motor, waar moet je op letten bij een C16NZ?
– Algemene dingen, hoe zie ik of hij schade gehad heeft ed?Ben hier wel benieuwd naar
20 februari 2011 om 16:17 #17821119Ik schrok al !!!!
Wil je dan 2 Astra F’s op de weg hebben ?
naar mijn mening heb je wel aardig door wat de zwakheden bij de Astra liggen, ik heb daar niets op toe te voegen als 10 jaar Astra F rijder.
Technisch is er weinig op aan te merken aan dit type auto’s.
het is de roest he die hem plaagt :cry:cry:cry:cry
Ik heb ook 2 C1.6NZ motoren voor de deur staan. enig minpunt is de thermosstaat. die wil nog wel eens kapot gaan.Rik:D
20 februari 2011 om 16:44 #17821120AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, bedankt voor je antwoord!
De Astra is een soort projectje omdat ik de aankomende weken veel bij mijn opa en oma zal zijn.20 februari 2011 om 16:59 #17821121Je hebt mijn u2u gehad en beantwoord, wat ik je mee kan geven is dat je moet blijven bij een 1600/1800 8 klepper, die zijn het degelijkst en betrouwbaarst :)
Zoals Rik al zei, het roest duiveltje is eigenlijk het enigste wat als min punt gezien kan worden, laatst stond er een Fje bij mn garage en die zat al 30.000 km over zn beurt heen!! en nog was het starten en lopen haha, ik zou met een Astra-F nog wel de sahara in durven te gaan;)20 februari 2011 om 17:06 #17821122AnoniemLid sinds:
1 January 1970U2U terug!
20 februari 2011 om 18:31 #17821123AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heeft een 1.6i NZ verder geen kwaaltjes?
Blijf steeds op die Astra uitkomen, dat lijkt me dus de beste.20 februari 2011 om 19:59 #17821124In zn toeren blijven hangen door valse lucht door slecht sluitende pakking inlaatspruitstuk.
De veerschotels moet je ook even controleren vaak roest vorming,vooral de eerste type´s.20 februari 2011 om 20:01 #17821125erg nette gls op je avatar by the way.heb zelf een glsje uit 1993 in dezelfde kleur.
20 februari 2011 om 20:04 #17821126AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, dankje!
Ik zal er op letten als we bij een astra gaan kijken!Dankjewel, ben er erg trots op :)
20 februari 2011 om 20:16 #17821127[rquote=1873934&tid=143108&author=opelremco]In zn toeren blijven hangen door valse lucht door slecht sluitende pakking inlaatspruitstuk.
De veerschotels moet je ook even controleren vaak roest vorming,vooral de eerste type´s.
[/rquote]Ik heb er nergens last van. is allemaal origineel plaatwerk !!
Ik kan dit geen kwaal noemen.Groet, Rik:D
20 februari 2011 om 20:39 #17821128believe me it is.dat jij dr geen last van hebt is je geluk.;)
21 februari 2011 om 20:34 #17821129Ik wil ook even melden dat het kleppendekselpakking gauw wil zweten.
Is dit een specifiek probleem bij C1.6NZ motoren of komt dit meer voor ?
Die van mij zit er net een paar maanden er op maar ik kan alweer beginnen !groet, Rik
21 februari 2011 om 20:40 #17821130Astra-F;
Let wel op, de astra’s na 1994 zijn veel roest vaster als de eerdere modellen.
je kan dan beter kijken voor een iets nieuwere dan een oud model.
Roest:
– Dorpels
– wielranden
– Tankklep
– kabeldoorvoeren kofferklep
– Kofferklep algemeen.
– Binnenschermen voor (chassis)
– Chassis achter
– Veerschotels achter (vooral station)
– Frontbalken
– Binnen dakspantenOnderstel:
– Stabi verbindings stangetjes breken nogal eens.
– achterschokbrekers station willen wel brekenMotor:
C16NZ:
– Weinig op aan te merken
– Ontsteking (toerental gever + vonkversterker) willen wel kapot gaan
– vertopt raken carterventilatie
– Vacuum lekkage via injectiehuis pakking en inlaat pakkingWillem
21 februari 2011 om 22:39 #17821131roest;
– lekbakjes achter
– onder raam rubbers vandaan, t.h.v. spiegelsAlgemeen;
– RW motor achter vaak brak/defect
– overmatige speling / ruimte RW mechaniek voorzijde
– knipperlicht glaasjes los of al weg voorzijde
– verrote RW sproeier leiding achter in doorvoor klep
– hangende portieren.
– lamme portiergreep bestuurderportier
– scheurende raamstijlen voorportieren (met als gevolg roest) vooral auto’s met electrische ramen.
– raamsnoren verzadigd met vuil en zand met als gevolg gekraste portierruiten.
– stopper dashboardkastje afgebroken
– losse of ontbrekende greep stoelverstelling22 februari 2011 om 08:40 #17821132AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ga er allemaal op letten!
Het is wel de bedoeling de schermranden, lekbakjes & dorpels te tectyleren natuurlijk.Het zal wel een model voor ’94 worden denk ik. Misschien de 2e een F2.
Over 2 weken gaan we echt opzoek en kijken, dus hoop dat de mooie F 1.6I er dan nog is :D22 februari 2011 om 11:17 #17821133Ik heb ook een c16nz, zeer betrouwbaar nooit geen gedonder:D Alleen thermosstaat is idd vaak kapot en ze willen wel zweten bij kleppendeksel en carterpan maar dat moet niet veel uitmaken. Kijk ook of de koppakking niet lek is;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.