Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › verschil in arp head studs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 19:45 #17232733
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 type ARP head studs?
ARP 209-4301
ARP 209-4701bij de 209 4701 staat er dat ze “undercut” zijn.
wie kan mij vertellen wat dit inhoud.jur
14 februari 2011 om 09:38 #17816717De “undercut” versies zijn iets korter maar wel een fractie dikker waardoor krachten beter verdeelt
worden en een nog betere afdichting qua pakkingen wordt verkregen.
Ik ben zelf gek met ARP en stop dit in al mijn US motoren.14 februari 2011 om 15:51 #17816718[rquote=1868226&tid=142649&author=OPCdriver]De “undercut” versies zijn iets korter maar wel een fractie dikker waardoor krachten beter verdeelt
worden en een nog betere afdichting qua pakkingen wordt verkregen.
Ik ben zelf gek met ARP en stop dit in al mijn US motoren. [/rquote]oke dat is duidelijk bedankt.
dus bij keuze beter de udercut versie nemen?
of heeft dit ook nog een nadeel?14 februari 2011 om 16:30 #17816719De “undercut” versie is de sterkste (minst vervormende) v/d 2.
Nadeel = iets duurder.
Is maar wat je allemaal van plan bent met je motor (als je er alles uit wil persen zou ik
de laatste kiezen)15 februari 2011 om 14:58 #17816720Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping
Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:
This procedure (done only to the shorter
studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
engine sealing!En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.
15 februari 2011 om 17:48 #17816721[rquote=1869383&tid=142649&author=Corsa_GSi]Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping
Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:
This procedure (done only to the shorter
studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
engine sealing!En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.[/rquote]
hey Corsa_GSi dit is nu al de 2e keer……..
als je nou niks nuttigs te melden hebt.
heb ik liever dat je je eigen niet bemoeid met me topic.
kinderachtige gedoe….17 februari 2011 om 18:41 #17816722snap best dat er een hoop te vinden is in de verschillende catalogussen (of catalogieën???) :P
maar dat mensen liever horen van mede forummers wat hun ervaringen zijn….toch??
17 februari 2011 om 18:50 #17816723[rquote=1871339&tid=142649&author=DEEF]snap best dat er een hoop te vinden is in de verschillende catalogussen (of catalogieën???) :P
maar dat mensen liever horen van mede forummers wat hun ervaringen zijn….toch??[/rquote]
:wors:wors
heb goed advies van marcel gehad opcdriver:thumbup
en dat stel ik op prijs.17 februari 2011 om 19:34 #17816724[rquote=1871339&tid=142649&author=DEEF]snap best dat er een hoop te vinden is in de verschillende catalogussen (of catalogieën???) :P
maar dat mensen liever horen van mede forummers wat hun ervaringen zijn….toch??[/rquote]
Vragen wat iemands ervaring ergens mee is prima, maar hier wordt het verschil gevraagd.
En dat staat gewoon op op de ARP site.Ik wist het ook niet, heb het ook gewoon gegoogled, voordat ik de UC versie bestelde. :vertag
Zijn voor een eurootje of 140 in de USA te krijgen via Ebay, dacht dat ik ze bij Autoplex oid besteld had.
17 februari 2011 om 19:36 #17816725[rquote=1869544&tid=142649&author=jason][rquote=1869383&tid=142649&author=Corsa_GSi]Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping
Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:
This procedure (done only to the shorter
studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
engine sealing!En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.[/rquote]
hey Corsa_GSi dit is nu al de 2e keer……..
als je nou niks nuttigs te melden hebt.
heb ik liever dat je je eigen niet bemoeid met me topic.
kinderachtige gedoe….[/rquote]
Jij vraagt toch wat het verschil is, dan post ik dat toch….
Tevens krijg je een tip dat je ze via ebay voor een leuke prijs kan vinden.En dan is het ineens kinderachtig gedoe….. :hmmz
17 februari 2011 om 19:51 #17816726[rquote=1871398&tid=142649&author=Corsa_GSi][rquote=1869544&tid=142649&author=jason][rquote=1869383&tid=142649&author=Corsa_GSi]Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping
Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:
This procedure (done only to the shorter
studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
engine sealing!En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.[/rquote]
hey Corsa_GSi dit is nu al de 2e keer……..
als je nou niks nuttigs te melden hebt.
heb ik liever dat je je eigen niet bemoeid met me topic.
kinderachtige gedoe….[/rquote]
Jij vraagt toch wat het verschil is, dan post ik dat toch….
Tevens krijg je een tip dat je ze via ebay voor een leuke prijs kan vinden.En dan is het ineens kinderachtig gedoe….. :hmmz[/rquote]
Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken
deze zin is dan zeker nodig als je iemand helpt??????
maar goed:sleepingtevens herhaal je opcdriver alleen maar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.