Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › piepende koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 12:24 #17232700
bij deze een probleem met de koppeling van een c20ne;
kdacht gisteren kga eens kijken naar de koppeling van de calibra want de pedaal lag namelijk tegen de vloer aan!
bleek dat dat klemmetje op de kabel versprongen was, dus ik dat gemaakt en lichtjes opgespannen met het gedacht dat ze dan zou gemaakt zijn(nu komt dus het probleem) als hij stationair staat te draaien is er niets een da hand, maar zodra je de koppeling induwt begint deze te piepen/schuren! kheb wel spanning op de pedaal en deze keert ook terug, maar alsj hem in versnelling zet en wil starten met de koppeling in lijkt het ofdat ze niet pakt en schokt hij gwn vooruit! zoals je ze niet induuwd eiglijk. volgens de vorige eigenaar is dat kapotgegaan al rijdende dus ik weet niet wat het zou kunnen zijn . kan iemand me helpen??alvast bedankt
13 februari 2011 om 12:30 #17816327heb je hem niet te ver op gespannen?
ik heb het zelf een keer gehad maar was niet bij een opel dus weet ook niet of het mogelijk is bij deze bak.
dat was dat ik hem te strak had opgesteld.
en als ik hem dan helemaal in had getrapt drukte de druklager de koppeling tegen de vliegwiel aan waardoor hij ging mee draaien.makkelijke manier om te te testen is door het pedaal niet helemaal in te trappen.
13 februari 2011 om 12:39 #17816328wel toen ik keek naar de kabel en naar de beugel van de koppeling zag het eruit alsof dat blokje dat de beugel naar achteren moet trekken gwn doorgeschoten was want de schroefdraad zag er niet zo goed meer uit , dus hebbk een ander blokje gepakt van de donor calibra en deze gewoon tot tegen de beugel gedraaid zonder spanning eiglijk.
dus naar mijn mening hebk ze niet overspannen want kheb het er gwn met de hand tegengedraaid
en als ik dat test wat zou hij dan moeten doen ??13 februari 2011 om 12:44 #17816329dan zou hij wel gewoon moeten schakellen.
maar als je zegt dat je hem gewoon zonder spanning erop het gedaan zal dat het wel niet zijn.
dan zou het in je koppeling moeten zitten als de kabel verder goed is opgesteld13 februari 2011 om 12:51 #17816330ja dat dacht ik ook , kheb wel gemerkt dat alsj es op zn staart trapt met de koppeling in dan stopt dat piepen fkes maar dan begint het ook terug dus kweet echt niet watk er moeten van denken ! en al zeker niet door hetgene wat de vorige eigenaar zei, volgens hem was het gwn opeens kapot al rijdende dus volgens mij kan het de koppelingsplaat niet zijn want dat voel je toch aankomen en zou je ook wel ruiken :P
13 februari 2011 om 12:53 #17816331kan ook zij dat je druklager kapot is.
die ruik je niet13 februari 2011 om 13:00 #17816332ja dat zou wel een logische verklaring zijn omdat het zo opeens kapot was
tzal een zaterdagje werk worden dan :Dbedankt al voor je reacties
13 februari 2011 om 14:12 #17816333maar is het dan wel normaal datk ng altijd spanning heb op de pedaal ??
13 februari 2011 om 16:32 #17816334ja dat is mogelijk.
dan worden de restjes van wat ooit een druk lager was tegen je druk groep aan gedrukt.maar wat ik helemaal vergeten ben is dat jij een inspectie kapje onder je versnellingsbak heb zitten.
als je die er afhaald kan je de boel mooi bekijken.
zit met 2 of 4 bouten vast13 februari 2011 om 16:44 #17816335is dat zo een halfronde kap ?
kheb zo een kap gezien waar de bak op de motor is gevezen , is het dat ?13 februari 2011 om 16:52 #17816336Daardoor is de koppeling ook te vervangen, bij mij wel door de opel gedaan maar dat kan dus ook:)
13 februari 2011 om 16:55 #17816337ahja khad dat wel gedacht, tmoet er voor iets zitten eh
dus kheb het op hetjuiste ?13 februari 2011 om 21:50 #17816338[rquote=1867686&tid=142607&author=calibrake1992]is dat zo een halfronde kap ?
kheb zo een kap gezien waar de bak op de motor is gevezen , is het dat ? [/rquote]
deze van de binnenkant gezien dan14 februari 2011 om 12:52 #17816339ja dat was het waar ik het op had :D bedankt
zou het dan niet de drukgroep zijn die kapot is ipv de druklager ??
want dat die lager breekt ofzo lijkt me wel wat raar nie ?15 februari 2011 om 06:27 #17816340zal je snel genoeg zien.
die dingen kunnen helemaal aan flinters liggen15 februari 2011 om 13:06 #17816341is deze dan gemakkelijk te vervangen door hem eruit te halen met een polietrekker en een nieuwe in te persen ?
of zie ik het te gemakkelijk ??
want ik heb dezelfde motor liggen en anders vervang ik het zelf, als je dat een goed idee lijkt tenminste ;)16 februari 2011 om 06:41 #17816342weet je hoe een koppeling in elkaar zit en werkt?
druk lager zit gewoon los op je priseas.
maar om hem eraf tehalen moet eerst de bak eraf.maar heb je al gekeken door het inspectie kapje wat de schade is?
16 februari 2011 om 08:22 #17816343ja kheb daar wel wat ervaring mee van autocross enzo, wel meer met achtertrekkers maar dat moet ook wel lukken dan ;)
uhu kben nu wel mee hoe die druklager eruit ziet en waar hij zit
nee kheb ng niet gekeken want kben op ziekenverlof van school en kdenk moestk dat doen datz me hier thuis wel vermoorden:D22 februari 2011 om 20:02 #17816344ga de bak waarschijnlijk in de krokusvakantie helemaal demonteren en direct maken
kheb dan toch de tijd en dan is het direct goed gedaan :P
klaat zeker iets weten of het werkt of moest er een probleem zijngreetz brian
23 februari 2011 om 15:58 #17816345heb vandaag de bak van de donor c20ne gehaald om deze te bekijken en de druklager eraf te halen nzo
maar kwas niet zo heel blij toen ik die druklager en drukgroep zag :wtf
bij deze enkele foto’s23 februari 2011 om 16:26 #17816346die hebben hun beste tijd wel gehad zo tezien
23 februari 2011 om 16:30 #17816347ja dat dacht ik ook, dus nu moetk alsnog een nieuwe drukgroep en druklager hebben :hmmz
weet er iemand ongeveer wat dat samen kost ?10 maart 2011 om 22:09 #17816348complete set zal je voor zo,n 300/400 euro hebben
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.