Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › startmotor opel rekord.E1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2012 om 11:05 #17232689
hallo
mijn startmotor begint wat vaker te weigeren,als ik er op ga tikken dan doet hij het wel weer.wat is er dan meestal aan de hand ?
is het gemakkelijk zelf te herstellen?
of moet het gewoon naar een reviesie bedrijf ?als ik weet wat ik moet vervangen dan kan ik dat zelf ook wel denk ik.ben wel redelijk technisch.
sommige hebben het over borstels die dan op zijn,klopt dat
alvast bedankt.14 maart 2012 om 11:14 #17816227kan ook zijn dat het relais wat stroef gaat en niet altijd kontakt maakt….
14 maart 2012 om 13:50 #17816226Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.14 maart 2012 om 20:08 #17816225@rinus de boer wrote:
Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)
14 maart 2012 om 21:37 #17816224@Boskje wrote:
@rinus de boer wrote:
Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)
9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.
14 maart 2012 om 23:17 #17816223@rekord 2.3diesel wrote:
@Boskje wrote:
@rinus de boer wrote:
Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)
9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.
Klopt, 12v startmotor met een 9volt anker erin.
deze gaat wat sneller rond – makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.15 maart 2012 om 19:37 #17816228Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.
16 maart 2012 om 22:53 #17816230@m400 wrote:
Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.
jazeker vooral bij de wat oudere (versleten) motoortjes :thumb
17 maart 2012 om 12:05 #17816231@noci wrote:
@rekord 2.3diesel wrote:
@Boskje wrote:
@rinus de boer wrote:
Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)
9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.
Klopt, 12v startmotor met een 9volt anker erin.
deze gaat wat sneller rond – makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.Dat wist ik niet, die van mij is wel starten lopen :wors
19 maart 2012 om 19:43 #1781622919 maart 2012 om 19:56 #17816232klopt maar ik zette ze jaren 80 op de mercedessen met veel kilometers en bij de wat oudere opel diesels wil het ook vaak helpen met kleppen stellen en/of dunnere olie :thumb
19 maart 2012 om 20:17 #17816233ik heb mijn startmotor helemaal uitelkaar gehaald.de koolborstels zaten onder de kopervet,niet zo n beetje ook. borstels konden niet eens vrij heen en weer bewegen.ik dacht is dit normaal.heb toen het reviesie bedrijf in winsum gebeld en gevraagd.die zeiden dat het vetvrij en schoon moest zijn.dus heb ik de binnenkant van mijn startmotor met remmenreiniger helemaal schoongemaakt. alles weer inelkaar gezet en gemonteerd.het is ongelooflijk hoe hij nu ronddraait en snel start.volgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.
21 maart 2012 om 17:43 #17816234@rekord 2.3diesel wrote:
ivolgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.
Hoop dat het nog even duurt voordat dat getest word.
Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden. :thumbup
21 maart 2012 om 21:29 #17816235@Boskje wrote:
@rekord 2.3diesel wrote:
ivolgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.
Hoop dat het nog even duurt voordat dat getest word.
Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden. :thumbup
In de vriezer dat ding ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.