Moter probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Moter probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232596
    Hooligan208
      Lid sinds:
      11 February 2011

      hallo iedereen

      Ik ben martin uit Almere eigenaar van astra g 2.2 16v
      wie kan mij helpen met dit probleem??

      ik heb een Opel astra g z22se ( 2.2 16v sport ) nouw wilde ik hem starten.. wat ik hoorde was veel geratel in me moterblok.. direct uit gezet me moter.. dag later heb ik hem naar een garage gebracht.. zijn er 2 daggen mee bezig geweest.. en de uit slag is.. VOLGENS HUN… 0.0 compressie in het moterblok.. dat zouw komen dat al mij 16 kleppen + 4 cilinders kapot zijn.. volgens die mensen zouw dat het gevolg kunnen hebben van verkeerde oli geruik.. (wat ik me niet kan voor stellen) er gaat standaard 5w30 in.. maar ben 3 maanden geleden overgestapt op op 5w40.. zouw weining verschil maken.. volgens de garage.. wat hebben de monteur(s) ondekt.. hebben een compressie test gedaan.. en kwamen er achter dat er 0.0 compressie in het moter blok was.. bij alle 4 de cilinders.. ( in hun worden alle 16 kleppen stuk + zuigers +cilinders ) veel aanslag op bosi.. oli in lucht in laat… wie kan me helpen of advies geven.. er wert mij vertel dat ik ruim 1000,- tot 2500,- schaden heb..

      ( deze uitslag blijkt uit diagnose onderzoek. met compressietest en andere klein onderzoek. men heeft geen kleppen deksel open gehad! )

      #17815164
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ha het is je gelukt!

        Waarschijnlijk (kettingspanner kapot) stond je ketting niet meer optijd dus je zuigers en kleppen zullen moeten worden vervangen, en eventueel nog andere odnerdelen zoals drijfstangen afhankelijk van wat er allemaal kapot is gegaan.

        Dit zou niet mogen komen door gebruik van 5w40 motorolie.

        #17815165
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Bij een 16v is de kans groot dat als de motor keer rond is geweest dat alle kleppen geraakt zijn.

          #17815166
          Hooligan208
            Lid sinds:
            11 February 2011

            oke.. maar dat zouw betekenen dat al mij 16 kleppen kapot zijn plus mij zuigers en bij behooren onderdelen..
            ik heb wat info opgezecht en gevraagt.. en er werd mij vertel dat de kans er klein is dat al mij 16 kleppen
            kapot zijn gegaan.. hoog uit 1 cilinder met 4 kleppen.. kan dit verhaal ook kloppen?
            mssn stomme vraag maar als je dit wil na kijken moet me kleppen deksel er af toch?

            heb jij ook dit probleem gehad?

            in iedegeval al vast bedank voor je/jullie info

            #17815167
            Hooligan208
              Lid sinds:
              11 February 2011

              oke. maar als mij distributie ketting geknapt klopt het dan dan mij kleppen onbeschadig zijn gebleven?

              (voor wat mee info)
              de laaste paar weken maakte hij al een tikkent/ratelent geluid.. als ik hem starte maar als me moter warm begon
              teworden was het getik/ratelent al snel weg..
              me astra verbruikte best wat oli. maar had het idee dat het kwam door mijn rijgedrag
              voor de rest klein jaar geleden grote beurt gehad

              misschien heb je wat meer aan deze info

              #17815168
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Jij geeft aan dat je je motor hebt gestart en toen ratelend hoorde, tijdens starten heeft je motor en waarschijnlijk je nokkenassen meerdere omwetelingen gemaakt, dus de kans dat enkel 4 kleppen zijn beschadigd is erg klein.

                Om hierachter te komen zul je je kop moeten demonteren en bekijken wat de schade aan je zuigers en kleppen is.

                #17815169
                Hooligan208
                  Lid sinds:
                  11 February 2011

                  ja je begrijpt me verhaal goed !

                  mijn kop is er nog niet af geweest inderdaad.. kunnen hun dan vast stellen dat dit de oorzaak is..
                  of zijn er nog meer mogelijk heden…
                  wandt na het starten met het ratelende geluid.. deed hij nix meer.. je hoorde zelf bijna nix als ik hem wilde starten

                  wat is jouw advies.. gewoon bij mij garage later reparenen
                  of is dit echt iets voor de dealer om dat te kunnen reparenen?

                  #17815170
                  b07
                    Lid sinds:
                    24 February 2009

                    misschien ben je wel goedkoper uit als je een ander blok er in laat zetten.

                    #17815171
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      [rquote=1865868&tid=142465&author=Hooligan208]oke.. maar dat zouw betekenen dat al mij 16 kleppen kapot zijn plus mij zuigers en bij behooren onderdelen..
                      ik heb wat info opgezecht en gevraagt.. en er werd mij vertel dat de kans er klein is dat al mij 16 kleppen
                      kapot zijn gegaan.. hoog uit 1 cilinder met 4 kleppen.. kan dit verhaal ook kloppen?
                      mssn stomme vraag maar als je dit wil na kijken moet me kleppen deksel er af toch?

                      heb jij ook dit probleem gehad?

                      in iedegeval al vast bedank voor je/jullie info

                      [/rquote]
                      verhaal over je kleppen klopt niet. Meestal zijn er bij een 16v minstens de helft al krom Over alle cilinders.

                      Een ander blokje is mogelijk, kan je van gunnewijk wel eens over bellen.
                      Maarja een koprevisie met montage lijkt me minder werk.

                      #17815172
                      Hooligan208
                        Lid sinds:
                        11 February 2011

                        auto weg gebracht naar andere garage!!
                        meer info maandag middag!

                        #17815173
                        GSI Racer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 June 2009

                          je zuigers hoeven echt niet perse vervangen te worden.

                          Omdat dit niet onder (zware) belasting is gebeurt ben je klaar met wat nieuwe kleppen en misschien klepgeleiders als deze gescheurd zijn.

                          als je op alle 4 de cilinders geen compressie meer hebt, dan heb je zowiezo minimaal 8 kleppen krom, maar in jou geval denk ik dat ze allemaal wel krom geslagen zijn, omdat je distributie versprongen is en het zaakje toch door blijft draaien.

                          Ik zou een koprevisie laten doen, en zeker geen nieuw blok erin.
                          Kost meer werk, en dan is het nog maar de vraag of het wat is.
                          Koprevisie zal rond de 1500 euro zitten met materiaal enz.;)

                          #17815174
                          Hooligan208
                            Lid sinds:
                            11 February 2011

                            al eerste.. bedankt voor al jullie info..
                            ben door de garage gebelt en vertelde mij wat hij gevonden had

                            – 8 kleppen krom moeten vervangen worden..
                            – 7 klep geleiders ( rollertjes )
                            – 1 kettingspanner

                            hij atvieseerde ook om mij distributieketting te vervangen omdat hij het idee had/heeft dat die ketting
                            ook een oplawaai gekregen heeft..
                            – zuiger zijn goed! en voor de rest geen schade aan het moter blok!
                            ben er bij geweest om tekijken hoe en wat.. hij heeft alles keurig uit gelegt en laten zien!!
                            heeft er nog iemand infomatie waar ik op moet letten..? of dingen die in mssn in de gaten moet houden
                            dan hoor ik dat natuurlijk graag!!

                            MVG MARTIN

                            #17815175
                            GSI Racer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 June 2009

                              Ik zou je ketting indd. mee laten vervangen, zoals de monteur ook al zei;)

                              Persoonlijk zou ik die 8ste klepgeleider ook laten vervangen, op het bedrag wat je straks moet betalen maakt dat ook niks uit, dan weet je tenminste dat die ook goed zijn;)

                              Voor de rest moet het toch allemaal goed gaan komen.

                              Koprevisie, wat nieuwe pakkingen en bollen met dat ding:thumbup

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.