Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Moter probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2011 om 14:24 #17232596
hallo iedereen
Ik ben martin uit Almere eigenaar van astra g 2.2 16v
wie kan mij helpen met dit probleem??ik heb een Opel astra g z22se ( 2.2 16v sport ) nouw wilde ik hem starten.. wat ik hoorde was veel geratel in me moterblok.. direct uit gezet me moter.. dag later heb ik hem naar een garage gebracht.. zijn er 2 daggen mee bezig geweest.. en de uit slag is.. VOLGENS HUN… 0.0 compressie in het moterblok.. dat zouw komen dat al mij 16 kleppen + 4 cilinders kapot zijn.. volgens die mensen zouw dat het gevolg kunnen hebben van verkeerde oli geruik.. (wat ik me niet kan voor stellen) er gaat standaard 5w30 in.. maar ben 3 maanden geleden overgestapt op op 5w40.. zouw weining verschil maken.. volgens de garage.. wat hebben de monteur(s) ondekt.. hebben een compressie test gedaan.. en kwamen er achter dat er 0.0 compressie in het moter blok was.. bij alle 4 de cilinders.. ( in hun worden alle 16 kleppen stuk + zuigers +cilinders ) veel aanslag op bosi.. oli in lucht in laat… wie kan me helpen of advies geven.. er wert mij vertel dat ik ruim 1000,- tot 2500,- schaden heb..
( deze uitslag blijkt uit diagnose onderzoek. met compressietest en andere klein onderzoek. men heeft geen kleppen deksel open gehad! )
11 februari 2011 om 14:32 #17815164Ha het is je gelukt!
Waarschijnlijk (kettingspanner kapot) stond je ketting niet meer optijd dus je zuigers en kleppen zullen moeten worden vervangen, en eventueel nog andere odnerdelen zoals drijfstangen afhankelijk van wat er allemaal kapot is gegaan.
Dit zou niet mogen komen door gebruik van 5w40 motorolie.
11 februari 2011 om 14:56 #17815165Bij een 16v is de kans groot dat als de motor keer rond is geweest dat alle kleppen geraakt zijn.
11 februari 2011 om 14:57 #17815166oke.. maar dat zouw betekenen dat al mij 16 kleppen kapot zijn plus mij zuigers en bij behooren onderdelen..
ik heb wat info opgezecht en gevraagt.. en er werd mij vertel dat de kans er klein is dat al mij 16 kleppen
kapot zijn gegaan.. hoog uit 1 cilinder met 4 kleppen.. kan dit verhaal ook kloppen?
mssn stomme vraag maar als je dit wil na kijken moet me kleppen deksel er af toch?heb jij ook dit probleem gehad?
in iedegeval al vast bedank voor je/jullie info
11 februari 2011 om 15:14 #17815167oke. maar als mij distributie ketting geknapt klopt het dan dan mij kleppen onbeschadig zijn gebleven?
(voor wat mee info)
de laaste paar weken maakte hij al een tikkent/ratelent geluid.. als ik hem starte maar als me moter warm begon
teworden was het getik/ratelent al snel weg..
me astra verbruikte best wat oli. maar had het idee dat het kwam door mijn rijgedrag
voor de rest klein jaar geleden grote beurt gehadmisschien heb je wat meer aan deze info
11 februari 2011 om 15:57 #17815168Jij geeft aan dat je je motor hebt gestart en toen ratelend hoorde, tijdens starten heeft je motor en waarschijnlijk je nokkenassen meerdere omwetelingen gemaakt, dus de kans dat enkel 4 kleppen zijn beschadigd is erg klein.
Om hierachter te komen zul je je kop moeten demonteren en bekijken wat de schade aan je zuigers en kleppen is.
11 februari 2011 om 16:17 #17815169ja je begrijpt me verhaal goed !
mijn kop is er nog niet af geweest inderdaad.. kunnen hun dan vast stellen dat dit de oorzaak is..
of zijn er nog meer mogelijk heden…
wandt na het starten met het ratelende geluid.. deed hij nix meer.. je hoorde zelf bijna nix als ik hem wilde startenwat is jouw advies.. gewoon bij mij garage later reparenen
of is dit echt iets voor de dealer om dat te kunnen reparenen?11 februari 2011 om 16:42 #17815170misschien ben je wel goedkoper uit als je een ander blok er in laat zetten.
11 februari 2011 om 16:53 #17815171[rquote=1865868&tid=142465&author=Hooligan208]oke.. maar dat zouw betekenen dat al mij 16 kleppen kapot zijn plus mij zuigers en bij behooren onderdelen..
ik heb wat info opgezecht en gevraagt.. en er werd mij vertel dat de kans er klein is dat al mij 16 kleppen
kapot zijn gegaan.. hoog uit 1 cilinder met 4 kleppen.. kan dit verhaal ook kloppen?
mssn stomme vraag maar als je dit wil na kijken moet me kleppen deksel er af toch?heb jij ook dit probleem gehad?
in iedegeval al vast bedank voor je/jullie info
[/rquote]
verhaal over je kleppen klopt niet. Meestal zijn er bij een 16v minstens de helft al krom Over alle cilinders.Een ander blokje is mogelijk, kan je van gunnewijk wel eens over bellen.
Maarja een koprevisie met montage lijkt me minder werk.12 februari 2011 om 15:12 #17815172auto weg gebracht naar andere garage!!
meer info maandag middag!12 februari 2011 om 15:41 #17815173je zuigers hoeven echt niet perse vervangen te worden.
Omdat dit niet onder (zware) belasting is gebeurt ben je klaar met wat nieuwe kleppen en misschien klepgeleiders als deze gescheurd zijn.
als je op alle 4 de cilinders geen compressie meer hebt, dan heb je zowiezo minimaal 8 kleppen krom, maar in jou geval denk ik dat ze allemaal wel krom geslagen zijn, omdat je distributie versprongen is en het zaakje toch door blijft draaien.
Ik zou een koprevisie laten doen, en zeker geen nieuw blok erin.
Kost meer werk, en dan is het nog maar de vraag of het wat is.
Koprevisie zal rond de 1500 euro zitten met materiaal enz.;)15 februari 2011 om 16:24 #17815174al eerste.. bedankt voor al jullie info..
ben door de garage gebelt en vertelde mij wat hij gevonden had– 8 kleppen krom moeten vervangen worden..
– 7 klep geleiders ( rollertjes )
– 1 kettingspannerhij atvieseerde ook om mij distributieketting te vervangen omdat hij het idee had/heeft dat die ketting
ook een oplawaai gekregen heeft..
– zuiger zijn goed! en voor de rest geen schade aan het moter blok!
ben er bij geweest om tekijken hoe en wat.. hij heeft alles keurig uit gelegt en laten zien!!
heeft er nog iemand infomatie waar ik op moet letten..? of dingen die in mssn in de gaten moet houden
dan hoor ik dat natuurlijk graag!!MVG MARTIN
15 februari 2011 om 17:04 #17815175Ik zou je ketting indd. mee laten vervangen, zoals de monteur ook al zei;)
Persoonlijk zou ik die 8ste klepgeleider ook laten vervangen, op het bedrag wat je straks moet betalen maakt dat ook niks uit, dan weet je tenminste dat die ook goed zijn;)
Voor de rest moet het toch allemaal goed gaan komen.
Koprevisie, wat nieuwe pakkingen en bollen met dat ding:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.