Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › bokken monza met c30ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 17:49 #17232557
goedenavond mede opel liefhebbers,
vandaag reed ik naar huis met mijn Monza met c30ne.
toen ik bijna thuis was (20 minuten rijden)
stond ik voor het stoplicht en wilde optrekken.
de wagen ging erg “bokken”en kwam niet op toeren.
Ook toen ik naar 2 schakelde (265-getrag) bleef de wagen bokken en kwam niet op snelheid.
toch heb ik nog 5 minuten enigzins kunnen rijden, maar telkens als ik gas gaf ging hij weer bokken.
Toen ik bijna thuis was viel de wagen ineens uit toen ik de koppeling intrapte.
Wel startte de wagen wel weer en kon nog net bokkend naarde garage rijden.
Wie o wie kan mij helpen wat de oorzaak kan zijn.PS bij stationair draaien, loopt de wagen al enkele weken niet gelijkmatig.
Het toerental is tussen de 700 en 1200 toeren.Ik hoor graag van jullie.
10 februari 2011 om 19:33 #17814750Ben niet bekend met de monza’s maar dit klinkt behoorlijk als een losgeschoten pijp aan je inlaat. valse lucht dus.
waarschijnlijk dat hij al enige tijd los zat (vandaar stationair niet lekker) en nu is het verder los waardoor het helemaal niet meer te doen is.
10 februari 2011 om 19:36 #17814751Mijn Monza heeft dat op de snelweg gekregen toen ik terug kwam van Sevenum. Slechte bougiekabels (zelfs doorgebrand) en bobijn was de oorzaak
10 februari 2011 om 21:45 #17814752zoals zo vaak… kan het weer zoveel zijn.
maar kijk maar eens of je inlaat speling heeft,
mocht je m onverhoeds nog aan de praat krijgen, eens rondspuiten met remreiniger..
11 februari 2011 om 10:19 #17814753Hee, dat is balen, Mario. Kan inderdaad van alles zijn, van lekkage bij de luchtinlaat tot ontstekings perikelen. Dat wordt punt voor punt afgaan, en maar afvinken.
11 februari 2011 om 10:42 #17814754ik heb je een mail gestuurd mario via mijn pa’s email…
staat uitgelegd wat het kan zijn, en wat je even moet doen.:thumbup
11 februari 2011 om 12:48 #17814755[rquote=1865697&tid=142419&author=bettus accu]ik heb je een mail gestuurd mario via mijn pa’s email…
staat uitgelegd wat het kan zijn, en wat je even moet doen.:thumbup[/rquote]
Heb hem gezien Melvin.
Dankjewel.11 februari 2011 om 12:50 #17814756[rquote=1865689&tid=142419&author=rinus de boer]Hee, dat is balen, Mario. Kan inderdaad van alles zijn, van lekkage bij de luchtinlaat tot ontstekings perikelen. Dat wordt punt voor punt afgaan, en maar afvinken.[/rquote]
Ja echt raar hoor.
Hij liep al enkele weken niet mooi stationair meer, hij bleef maar van hoog naar laag gaan tijdens het stilstaan.
Ook zag je als het toerental daalde dat ook de verlichting iets flauwer werd en als het toerental weer omhoog ging dan ging ook de verlichting weer iets feller branden.
Ook de econoom meter en olidrukmeter en voltmeter dansen gezellig mee met het toerental dat steeds varieert.:fy111 februari 2011 om 12:58 #17814757AnoniemLid sinds:
1 January 1970miss tijd voor een ander setje bougiekabels,
vocht kan irritant zijn.:hmmzdenk dat je de oplossing voor handen hebt, [mail bettus accu]
en dat het 123 oplosbaar is :thumbup11 februari 2011 om 14:44 #17814758[rquote=1865804&tid=142419&author=charlois187][rquote=1865689&tid=142419&author=rinus de boer]Hee, dat is balen, Mario. Kan inderdaad van alles zijn, van lekkage bij de luchtinlaat tot ontstekings perikelen. Dat wordt punt voor punt afgaan, en maar afvinken.[/rquote]
Ja echt raar hoor.
Hij liep al enkele weken niet mooi stationair meer, hij bleef maar van hoog naar laag gaan tijdens het stilstaan.
Ook zag je als het toerental daalde dat ook de verlichting iets flauwer werd en als het toerental weer omhoog ging dan ging ook de verlichting weer iets feller branden.
Ook de econoom meter en olidrukmeter en voltmeter dansen gezellig mee met het toerental dat steeds varieert.:fy1[/rquote]Ik heb dit fenomeen ook eens een keertje meegemaakt met een Calibra van mij (zonder het bokken dan). Toen was de spanningsregelaar van de dynamo naar zijn grootje. Die gaf toen dan weer te weinig, dan weer te veel stroom af aan het circuit. Met alles gevolg ruitenwissers met een variabele snelheid, koplampen met wisselende opbrengst, dansende meters, verzin het maar.
12 februari 2011 om 18:42 #17814759een kleine update.
bougies kabels zijn vervangen, bougies, bobine, verdeelkap, rotor…..helaas nog steeds hetzelfde probleem.
vandaag heb ik een nieuwe luchtmassameter gehaald bij Kees in stavenisse.
Je kan de auto starten, hij pruttelt wat en na een aantal minuten valt hij weer dood.
Maandag gaat deze erop en dan maar hopen dat het probleem dan gevonden is.word er helemaal gestoord van zeker omdat alles er pas een aantal maanden inzit.:argue
12 februari 2011 om 18:50 #17814760als dit het niet is dan weet ik het ook niet meer.
Mijn reguliere garage is al uren zoet met de wagen en heeft alle mogelijke oorzaken wel geprobeerd/getest, en ze komen ook nog enkel met de LMM meter en anders weten ze het ook even niet meer.dan heb ik ook helemaal geen opties meer aangezien ik geen meter meer kan rijden!!
sorry voor de negativiteit, maar ik zie het ff niet meer zitten.
12 februari 2011 om 19:29 #17814761Heb je de ecu ook al eens doorgemeten? of aan een testkast gehad?
12 februari 2011 om 21:59 #17814762AnoniemLid sinds:
1 January 1970check even de stekkers van je kabelboom,
miss dat er eentje niet goed aangesloten is,
want kan uit het verhaal niet duidelijk opmaken
of het erin gesluimerd is of dat ie plosteling is gaan ‘bokken’ :hmmzJa, de computer kan het ook zijn, miss is er vocht bijgekomen,
of is daar evt het stekkertje los, of de comp is de weg kwijt :(of of of, jaja, tis kl*ten, denk je ff motorupdate te doen,
en dan krijg je dit en weer dat…………….wens je er in ieder geval sterkte en succes mee, mario :wors
13 februari 2011 om 09:38 #17814763[rquote=1867125&tid=142419&author=MonzaRon]check even de stekkers van je kabelboom,
miss dat er eentje niet goed aangesloten is,
want kan uit het verhaal niet duidelijk opmaken
of het erin gesluimerd is of dat ie plosteling is gaan ‘bokken’ :hmmzJa, de computer kan het ook zijn, miss is er vocht bijgekomen,
of is daar evt het stekkertje los, of de comp is de weg kwijt :(of of of, jaja, tis kl*ten, denk je ff motorupdate te doen,
en dan krijg je dit en weer dat…………….wens je er in ieder geval sterkte en succes mee, mario :wors
[/rquote]hi ron,
we hebben alle stekkerjes al reeds gechecked.
deze zitten allemaal goed.
ik had wel een aantal weken al weer last van het stationair draaien en heef
l af en toe ging hij bokken, ik dacht een vuiltje, want als ik wat gas gaf was het weg.
tot de bewuste donderdag, toen werd het bokken alleen maar erger met het gasgeven.Ik baal er echt van als een stekker,zeker omdat ik een aanzienlijk bedrag heb uitgegeven voor de swap naar een c30ne. En nu ben ik binnen een paar maanden weer een bak geld kwijt. Ik dacht lekker op zeker te spelen, maar helaas ik heb momenteel probleem na probleem.
13 februari 2011 om 09:52 #17814764AnoniemLid sinds:
1 January 1970miss dat een computerwissel het verschil op kan heffen :thumbup
is er iemand in je omgeving of in het forum om de compter even te wisselen,
miss dat het daar aan zou kunnen liggen :hmmzen met die andere lmm erbij, werkt ie, of weet je dat pas na het weekend?
tis l*llig dat ie nu weer in een andere garage staat,
want daar staat ie ook nie voor niets, hé :(13 februari 2011 om 11:47 #17814765Zo zie je maar weer dat een gebruikte motor geen garantie van probleemloos rijden is,2de hands motoren zijn altijd een gok..
Maar goed dit is 100% zeker een electronica probleem..En dat is altijd een ellende om te vinden teminste als je niet veel ervaring hebt.
Motronic is opzich wel een fijn systeem,alleen is het wat meer ingewikkeld tegenover Jetronic.
13 februari 2011 om 13:19 #17814766[rquote=1867425&tid=142419&author=GSE]Zo zie je maar weer dat een gebruikte motor geen garantie van probleemloos rijden is,2de hands motoren zijn altijd een gok..
Maar goed dit is 100% zeker een electronica probleem..En dat is altijd een ellende om te vinden teminste als je niet veel ervaring hebt.
Motronic is opzich wel een fijn systeem,alleen is het wat meer ingewikkeld tegenover Jetronic.[/rquote]
Hi ben,
Ik snap je punt 100% zeker.
Daarom wilde ik ook “op zeker” spelen en dan liever wat meer geld uitgeven om dit soort problemen te voorkomen.Nu is het afwachten welke oplossing er rond dit probleem geboden gaat worden.
Ff afwachten tot morgen als de nieuwe LMM erin zit, misschien is dit het euvel.13 februari 2011 om 16:04 #17814767MMmm zo,n klacht is moeilijk te beschrijven als je niet precies hoort wat der gebeurt..
14 februari 2011 om 08:17 #17814768[rquote=1867652&tid=142419&author=GSE]MMmm zo,n klacht is moeilijk te beschrijven als je niet precies hoort wat der gebeurt..
[/rquote]
Als het vanmiddag na het plaasten van de nieuwe LMM nog niet goed is zal ik ff filmen zodat je hoort wat ie doet.
14 februari 2011 om 09:51 #17814769AnoniemLid sinds:
1 January 1970we gaan duimen voor je,
hopenlijk gaat dit geneuzel zo snel mogelijk een Happy End krijgen :thumbupsucces vandaag :wors
14 februari 2011 om 14:07 #17814770[rquote=1868233&tid=142419&author=MonzaRon]we gaan duimen voor je,
hopenlijk gaat dit geneuzel zo snel mogelijk een Happy End krijgen :thumbupsucces vandaag :wors[/rquote]
Goed nieuws!!
LMM was idd kapot!
Motor loopt nu beter dan ooit!!
Ik ben wel een aantal honderdtjes armer aangezien het zoeken naar de oorzaak de meeste tijd in beslag heeft genomen.
Hopelijk is dit het laatste aangezien ik toch wel wat problemen heb gekent na de motorswap.14 februari 2011 om 14:10 #17814771dat is mooi mario. wat me pa al gezegd had over de mail.
loopt hij nu ook stationair mooi?
14 februari 2011 om 14:19 #17814772AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1868388&tid=142419&author=bettus accu]dat is mooi mario. wat me pa al gezegd had over de mail.
loopt hij nu ook stationair mooi?[/rquote]
goed lezen: ‘motor loopt nu beter als ooit’ :o ;)14 februari 2011 om 14:27 #17814773AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1868386&tid=142419&author=charlois187][rquote=1868233&tid=142419&author=MonzaRon]we gaan duimen voor je,
hopenlijk gaat dit geneuzel zo snel mogelijk een Happy End krijgen :thumbupsucces vandaag :wors[/rquote]
Goed nieuws!!
LMM was idd kapot!
Motor loopt nu beter dan ooit!!
Ik ben wel een aantal honderdtjes armer aangezien het zoeken naar de oorzaak de meeste tijd in beslag heeft genomen.
Hopelijk is dit het laatste aangezien ik toch wel wat problemen heb gekent na de motorswap.[/rquote]
Super, Mario :Deindelijk kan je echt gaan genieten, en hopenlijk blijft het hier bij :thumbup
veel rijplezier dan maar weer :D ;)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘bokken monza met c30ne’ is gesloten voor nieuwe reacties.