Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › aankooptips monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 10:06 #17232533
Hallo allemaal,
ik zal me later ook nog even in het goede topic voorstellen, maar heb nu even niet te veel tijd (zit op mijn werk).
Ik sta op het punt een gloednieuwe monza A1 3.0e aan te schaffen… nouja, bijna nieuw… nouja, 30 jaar oud ;)
Ik vroeg mij alleen af wat bekende aandachtspunten zijn. Dat er werk aan zal zitten is logisch, maar al te grote verrassingen zijn nooit leuk.
Ik hoorde in ieder geval al over roest bij de veerpoten, wielkasten en de onderkant. maar zijn er ook nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Gr niels.
10 februari 2011 om 10:10 #17814519Ik weetniet hoe goed je duits is maar hier kun je e.e.a. lezen.
10 februari 2011 om 10:23 #17814520Duits is geen probleem :D
leuk geschreven stukje en erg informatief. bedankt!
10 februari 2011 om 16:48 #17814521AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier eentje in het Nederlands :D
voor een prijs van 2500-3500 kun je er vanuit gaan dat je geen ‘nieuwe’ Monza koopt.
Dan heb je er eentje waar hier en daar aan ‘bijgewerkt’ is,
of eentje waar nog aan gewerkt moet worden, tenzij je denkt, whatsup, rijden met die hap. :DBoven die prijswaardes beginnen naar mijn mening
de betere Monza’s in beeld te geraken :thumbupLet goed op Monza’s met LPG installaties,
ik kijk met regelmaat op MP, er worden regelmatig
Monza’s aangeboden met jonge installaties
die [te] snel van de hand gedaan wordt , wrom….
Bij deze Monza’s mag en moet je extra technisch waakzaam zijn !!!Misschien een andere goede tip:
Ga NIET meteen voor die ene Monza,
maar bekijk eerst meerdere Monza’s en vergelijk.
Vraag evt om een proefrit, dat alles levert extra kennis en wijsheid op ;)succes ermee :wors
10 februari 2011 om 17:10 #17814522daarnaast zitten een aantal eigenaars her opt forum, weet niet naar welke je gaat kijken maar dan kun je hier iig meer info krijgen, al is dat wellicht niet altijd te objectief;)
10 februari 2011 om 19:30 #17814523bedankt voor de info.
Ik moet zeggen dat het om een wagen gaat in de categorie 2000-2500 euro en ik verwacht er inderdaad geen concours winnaar van. Ik was hierbij ook niet specifiek opzoek naar een monza maar meer naar een klassieker in het algemeen.
Ik ben op dit moment al bezitter van een paar semi-klassiekers, een volvo 360 uit 1986 en een suzuki sj413 uit 1987 en was eigenlijk opzoek naar een leuke extra klassieker voor er bij. Daarnaast nog een oud gammel peugeotje 205 op diesel voor de standaard kilometers voor weinig centen, maar dat is een gaar ding die ik gewoon op rij tot hij uit elkaar valt en dan komt er weer een ander kilometervretertje zonder historische waarde ;)
Ik verwacht dus niet voor dat geld een wagen die meteen tip top in orde is om duizenden kilometers mee te maken maar meer een leuk projectje. Wel wil ik een wagen met potentie en waar niet ineens nog vele duizenden in moeten om het structureel weer in orde te krijgen.
Wat dat betreft heb ik ook liever eentje die werk heeft dan eentje die slecht opgelapt is. Dat geeft vaak meer problemen dan ineens goed fixen.
Het is trouwens geen LPG maar gewoon lekker op peut.
10 februari 2011 om 19:49 #17814524Ben benieuwd
Succes10 februari 2011 om 19:51 #17814525misschien is dat wat?
let niet op de velgen, zitten nu grijze aluminium velgen onder
lpg
apk tot oktober 2012al het laswerk gedaan voor afgelopen apk, kan er weer een jaar of 8-9-10 tegen
3000, prijs valt over te praten naast de wagen:)
10 februari 2011 om 22:07 #17814526oei ook wel een mooie wagen.
kan je anders wat meer details over pm gooien? bouwjaar, km-stand, extra fototjes, etc.
10 februari 2011 om 22:21 #17814527pm:)
11 februari 2011 om 10:15 #17814528Naast die van Monzaron, die ook op MP staat, deze hieronder.
Misschien iets boven je budget, maar ik denk, dat je aan deze geen buil kan vallen..
http://link.marktplaats.nl/391062550
en deze zit binnen je budget
http://link.marktplaats.nl/361309742
Een vroege A2, wel een sobere uitvoering (heb ik ook), maar wat er niet opzit kan ook niet kapot, zeg ik altijd maar. Ziet er op de foto goed uit. Er staan ook nog een paar 2.2’s en een 2 liter op, als je het niet uitmaakt, dat er een 4 pitter inzit.
11 februari 2011 om 16:59 #17814529het gaat overigens om deze:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/417519072-opel-monza-3-0-e-bj-1980-apk-tot-15-11-2012.html
gelieve hem niet net voor me vandaan te pikken ;)
11 februari 2011 om 17:44 #17814530mooie wagen opt oog
goed kieken in wielkasten bij veerpoten,en dorpels enzo
:thumbup
11 februari 2011 om 17:47 #17814531AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk eens aan, daar hebt ie een Monza,
ziet er zekers niet verkeerd uit :thumbupWel ff nieuwe plaatjes schieten as jij hem hebt :kewlpics
11 februari 2011 om 17:53 #17814532[rquote=1866015&tid=142393&author=MonzaRon]Kijk eens aan, daar hebt ie een Monza,
ziet er zekers niet verkeerd uit :thumbupWel ff nieuwe plaatjes schieten as jij hem hebt :kewlpics[/rquote]
zijn mijn foto,s niet goed genoeg ofzo:(
:P11 februari 2011 om 17:53 #17814533Kijk aub goed naar de veerpoten,die motorkap ligt der waardeloos op,en zoiets als hoe die kap ligt krijg je door inzakkende veerpoten….
En kijk ook goed onder de binnenbekleding bij de A stijlen L en R en till de bekleding in het koffer op net achter de wielkuip..Daar zitten vaak ook gaten,en kijk ff het plaatwerk na onder de achterbumper..Dat ziet der ook al gestucadoort uit…
11 februari 2011 om 17:58 #17814534AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote=1866020&tid=142393&author=tweetyk25[/rquote]
zijn mijn foto,s niet goed genoeg ofzo:(
:P [/quote] miss 1 van de motorrruimte erbij ? :angelennuh….ik vind die velgen nie eg wat voor een Monza :(
11 februari 2011 om 18:01 #17814535[rquote=1866023&tid=142393&author=GSE]Kijk aub goed naar de veerpoten,die motorkap ligt der waardeloos op,en zoiets als hoe die kap ligt krijg je door inzakkende veerpoten….
En kijk ook goed onder de binnenbekleding bij de A stijlen L en R en till de bekleding in het koffer op net achter de wielkuip..Daar zitten vaak ook gaten,en kijk ff het plaatwerk na onder de achterbumper..Dat ziet der ook al gestucadoort uit…
[/rquote]
ik geloof dat jij die auto beter kent als ik MR GSE.
-die motorkap ligt der waardeloos op zeg jij ,ligt ie op kop erop of wat.
-en kijk ff het plaatwerk na onder de achterbumper..Dat ziet der ook al gestucadoort uit…
een auto afkraken op het oog kan ik ook wel.mag ik effe :puke
11 februari 2011 om 18:08 #17814536AnoniemLid sinds:
1 January 1970leuk om vergelijkingsmateriaal te hebben,
zou zeggen, kijk en vergelijk, deze wordt ook 30 jaar dit jaar :worsniet op de prijs letten, daar kan over gepraat worden,
heb ik gedaan om ‘goudzoekers’ te weren, ;)http://link.marktplaats.nl/404362655
edit: oh ja, deze staat nog orgineel op zijn eigen achter veerschotels,
vaak zie je dat de Monza’s achter ‘doorgezakt’ zijn, dus een extra aandachtspunt :thumbup11 februari 2011 om 18:17 #17814537dat doorzakken kom toch niet door de veerschotels?
versleten veren wel
drempels over met 130 enzo
wat betreft commentaar, tis ene mening van gse, weliswaar ongenuanceerd, maar een mening
de kap ligt er niet kompleet verkeerd op, al valt het me wel op dat ie aan 1 kant verder uitsteekt naar voren
zou me pas zorgen gaan maken als spatborden boven de kap gaan uitkomen en de wagen breder wordt dan is moet zijn ;)
11 februari 2011 om 18:32 #17814538Foto’s willen nooit zo veel zeggen. Je moet gewoon bij de auto staan om een goed oordeel te geven. De plekken wat GSE schrijft moet je toch bij elke auto goed controleren.
Als een auto op de foto perfect lijkt kan het toch nog behoorlijk tegenvallen. Andersom natuurlijk ook op de foto denk je dat zal niet zo geweldig zijn, ga je kijken dan valt het soms toch nog mee.Als de vraagprijs in je budget past, moet je gewoon gaan kijken.
11 februari 2011 om 19:15 #17814539Als je veerpoten vervormen komen ze naar binnen en drukken/trekken het plaatwerk tussen veerpoot en spatscherm omhoog zodoende komt het spatscherm iets omhoog en dan krijg je zoiets als hoe die kap daar derop ligt,achter en voor mooi sluitent en in het midden ligt de kap dan iets te laag…
En als je zo iets ziet mag ik dat gerust vermelden,moet ik dan zeggen:
Geweldige auto nog nooit zo,n prachtstuk gezien,is het dan wel goed..
Ik probeer een mogelijke koper alleen wat advies te geven,dat dit niet positief is voor de mogelijke verkopen kan mij geen klote schele als ik zie dat ie mogelijke rotte veerpoten heeft of slecht gemaakte veerpoten heeft moet de mogelijke koper blij zijn met zulk advies tips,ipv zo,n zeikhannes hier die wat kinderlijk commentaar geeft..
11 februari 2011 om 19:17 #17814540kijkt ier is ne keer:
http://www.senator-monza.de/?x0DRJRUTmETPElUTT1kJwUTPElURNNlJ9EkUBBVT
13 februari 2011 om 23:34 #17814541Hey allemaal,
als eerst even bedankt voor de tips.
Ik heb de monza van tweetyk25 vandaag gekocht. Het is zoals ik verwachtte, zoals aangegeven door de verkoper en zoals de prijs al deed vermoeden wel een autotje met wat werk.
ik zal even een kort overzichtje geven.
minpuntjes:
Bodem is nog hard maar heeft beginnende roest op de naden van de dorpels. Dit zit in het stadium “er moet nu wat aan gebeuren anders is het te laat”.
Motorkap heeft een paar lelijke beschadigingen welke niet heel net zijn weggewerkt in het verleden. Dit is ook de reden dat de motorkap aan de bestuurderskant wat lager lijkt te hangen. Hij heeft hier een buts op de kap zitten.
voor en achterbumper hebben werk nodig.
bestuurders deur heeft oppervlakkige roest aan de onderkant. net als de dorpel in het stadium “niet mee wachten en gewoon fixen”.
paar kleine roestplekkies op de motorkap.pluspuntjes:
Erg net zwart interieur (die is echt als nieuw).
motor loopt redelijk soepel (heeft wel een beurtje nodig, maar niets geks. loopt gewoon goed)
bodem en ophanging hard.
motorsteunen nog redelijk goed (niet doorgezakt)
veerpoten op 2 kleine puntjes na eigenlijk roestvrij.
achter dashboard en bekleding bij de a-stijlen niet verrot.Al met al is het een autotje waar zeker nog een hoop werk in gaat. Maar dat is eigenlijk ook een beetje wat ik zocht. Ik had ook al contact gehad met monzaron die ook een hele nette monza aanbied. maar deze is eigenlijk wel heel erg af en perfect als je er niets meer aan wilt doen. Ik ben een knutselaar en het is ook meer een hobbyproject dan dat het een dagelijkse rijder is ofzo. Als ik niet zo’n knutselaar was had ik geen moment getwijfeld en had monzaRon die monza niet meer ;)
Het lijkt tot nu toe een wagen die zeker niet perfect is, maar ook niet zulke sterke gebreken heeft dat hij niet meer de potentie heeft een toppertje te worden.
Donderdag ga ik hem halen (iets met postkantoren op zondag ;) ) en ik zal vrijdag even wat fototjes online gooien.
De planning voor de auto:
motor een goede beurt.
alle roest aanpakken en na de zomer ofzo helemaal vers in de lak.gr niels.
13 februari 2011 om 23:54 #17814542proficiat kerel,
al wou ik je net een senator op de pm gooien :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.