Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verbruik astra f
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2011 om 06:10 #17232409
hallo ik heb dus een astra f x1.6szr automaat bouwjaar 1996
wat is hier normaal het gebruik van de auto heeft nu 96000 km gelopen en heeft ooit lekke koppakking gehad waardoor er olie en zo in de kat kan zijn gekomen als de auto koud is en je start hem heb je beetje rare geur achter de auto als je gereden hebt en hij is goed warm is het weg de temp blijft rond de 95 graden hij loopt eerst op tot 100 graden en gaat dan naar beneden kachel is heel goed warm maar koelvloeistofzelf in de pot blijft koud na 15 min rijden nu heb ik gehoord dat een kat vaak stuk gaat na lekke koppaking aangezien hij ook niet echt lekkere prestaties heeft op de snelweg maar kan ook zijn dat ze dat niet gewent is en alleen stad heeft geredenalvast bedankt
8 februari 2011 om 07:00 #17813408het zou handig zijn als je lees tekens gebruikt.
verbruik van onze 1.6szr is 1 op 14 ofzo
8 februari 2011 om 07:21 #17813409Wat is jouw verbuik dan?
Als de koelvloeistof in je vat koud blijft, lijkt me toch iets met je circulatie niet goed.
Pomp werkt niet, verstopping ergens, lucht in het systeem, geen idee.
Zie je wel als je motor warm is koelvloeistof in het vat terecht komen? Je moet namelijk wel zien stromen als alles goed werkt.Vreemde geuren bij het starten in tegenstelling tot met warme motor hoeft niks te betekenen. Daar hebben meer auto’s “last” van
Daarom zijn uitlaatgassen bij starten / koude motor ook veel slechter dan met warme.8 februari 2011 om 07:45 #17813410Ik zal vanmiddag gaan kijken of het stroomt kachel alles werkt verder goed.
En als je lang stationair laat draaien loopt ie op tot bijna 100 graden en werkt de vin ook.Want mijn astra verbruikt zoon 1 op 10
8 februari 2011 om 10:01 #17813411Mijne komt op ongeveer 1 op 13
8 februari 2011 om 12:43 #178134121 op 10 is niet echt lekker, maar hangt ook van rijstijl af. Bijna alleen stadsverkeer is niet echt gunstig voor je verbruik.
Kachel en goede werking koelsysteem hoeft niet samen te gaan. ben benieuwd8 februari 2011 om 15:38 #17813413De mijne astra f 1.6 8v automaat 1 op 12,5 voornamelijk korte stukjes.
8 februari 2011 om 16:01 #17813414hmmm … ik rijdt met mijn 2 liter makkelijk 1 op 13 bij gemengd gebruik.
Koud KV vat dan zou je kachel ook niet warm moeten worden, als bv je waterpomp kapot is, dus dat lijkt me niet. Denk eerder een verstopping, toevallig water, of verschillende koelvloeistoffen gemengd??
[rquote=1863134&tid=142242&author=xladage]1 op 10 is niet echt lekker, maar hangt ook van rijstijl af. Bijna alleen stadsverkeer is niet echt gunstig voor je verbruik.
Kachel en goede werking koelsysteem hoeft niet samen te gaan. ben benieuwd[/rquote]Als je koeling koud blijft, word je kachel ook niet warm, en hangt dus wel samen.
Maar ik ben benieuwd hoe je daar bij komt….
8 februari 2011 om 16:14 #17813415Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8
van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle.8 februari 2011 om 19:26 #17813416hoe koud is koud, de dop kan je er altijd wel gewoon afdraaien, maar kan je ook je vinger in de vloeistof steken., en voelt t dan ook zo koud.
Stroming controleren, motor warm, op toeren houden, kan je het zo het tankje in zien stromen.
Katalysator, kat kan wel kapot gaan als ie VEEL olie en koelvloeistof binnen krijgt, alleen is dat niet altijd het geval bij een kapotte koppakking.
ik rijdt al ruim 1.5 jaar met een goedkope imitatie katalysator en een FLINK olieverbruik (tussen de 1liter op 800km en 1 liter op 1500km), ik kan je melden, daar kan die katalysator toch beter tegen als ik verwacht had.
kom ieder jaar vrolijk door de APK heen, ondanks de lambda maar op 1 cilinder word gemeten.
Willem
8 februari 2011 om 19:39 #17813417ik heb vandaag 20 km gereden auto geparkeerd motor laten lopen.
draai de dop van koelvloeistof tank los en steek mijn vinger er in en echt koud alle slangen verder warm tot heet aan toe.
radiateur heet kachel goed heet.
nu het volgende dop er af laten iets extra toeren draaien temp loopt dan tot klein e 105 graden dan gaat ie even serculeren en stijgt de vloei stof en komt er warme kv in dan slaat de fan aan zakt de temp onder de honderd stop weer met rondpompenhebt ff rond gevraagt zou de termostaat dicht blijven en boven honder pas stukje open gaan kan dit? en moet bij vervangen van de 1.6 szr de distribute der echt af ?en kan dit ook invloed hebben op de brandstof verbruik
alvat bedankt
en hoe bediel je imitatie kat
8 februari 2011 om 19:43 #17813418thermosstaat opent te laat denk ik zo….
willem
8 februari 2011 om 19:49 #17813419beetje makkelijk te vervangen? zag dat ie vlak achter distributie zat voor de rest fijne auto heb hem net 4 week trouwnes weet je toevallig van deze motor ook welke kopbouten origineel zijn die 6 kant of de tork volgens mij is ori 6 kant
8 februari 2011 om 20:00 #17813420SZR kan ook torkx oriigneel zijn.
Mijn X14SZ hat ook origineel torkx
Nokkenaswiel moet los om de thermosstaat te vervangen.
je kan evt alles mee pakken gelijk.
Distri waterpomp en looprol.
Willem
8 februari 2011 om 20:10 #17813421oke dacht ik ook al enig idee van de kosten had van der molen gebeld kreeg 1 van magazijn die wist het niet eens hoe of wat en kwam alleen met een paar ex btw bedragen en weet nog niets hahaha maar als ik het goed heb gaat het dus om pomp thermostaat , ditribute riem en als het goed is een spanrol nog iets vergeten???
8 februari 2011 om 20:12 #17813422denk zo’n 120 a 160 euro onderdelen en een uurtje of anderhalf werk voor een garage.
Willem
8 februari 2011 om 20:14 #17813423[rquote=1863262&tid=142242&author=Kadettgek]Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8
van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle.[/rquote] toch raar vind ik hij loopt ver der echt super mooi alleen hoog verbruik en op snelweg tot 130 goed en dan erg traag na 140 145 en houd het zoon beetje op en heb dan echt een trechter in de tank terwijl ik vroeger net zoon astra f tailgate heb gehad van 1992 met een c14nz blokje die makkelijk 160 reed en dan viel verbruik wel mee alleen die was verlaagt kat tussen weg en sport demper met sportfilter en toch zuiniger8 februari 2011 om 20:17 #17813424oke het werk kan ik zelf doen das geen probleem alleen heb het liefst wel eerst alle onderdelen namelijk en heb zo geen handleiding welke dingen er inzitten zoals looprolspanrol enz van 1400 en corsa heb ik het vaak genoeg gedaan kort geleden nog van die van mijn broertje een corsa A ui85 met een 12st blokje
8 februari 2011 om 20:34 #178134258 februari 2011 om 21:18 #17813426thx zodra ik het spul heb zal ik het er onder zetten en met die oudjes bedoel ik de distributie riem vervangen hahaha .
maar heb jij toevalig idee voor hoger brandstof verbruik heb nu 230 km gereden hoofd zakelijk ringweg en 100 km wegen en ben halve tank kwijt ik ga hem deze week denk ik nog leeg rijden neem jerry can mee weet ik precies hoeveel km ik kan rijden want wie weet geeft de meter anders aan ik dacht dat ik 42 liter tank had en nu is het dus 52 liter klopt he lampje ging branden van brandstof nog ff door gereden toen volgegooid en ging der maar 38 liter in :D:D
8 februari 2011 om 21:20 #17813427gewoon meten tussen tankbeurten door, niet leegrijden, dan gaat je filter dicht zitten.
willem
8 februari 2011 om 21:33 #17813428hebben jullie weleens meegemaakt dat de meter in de tank verkeerd aangeeft? want als ik tank en rijd hem tot ie op het zelfde punt komt en weer tank klopt het eerste deel wel zoon beetje gaat dan zoon 23 liter in haal ik met heel rustig rijden zeg maar opa style 230 op een halve tank
8 februari 2011 om 21:33 #17813429je zou het echt moeten testen, meters lopen nooit egaal naar beneden namelijk.
Willem
8 februari 2011 om 21:39 #17813430zodra ik het weet hoor je het auto gaat zaterdag op de brug nieuwe voor banden der onder en even kijken hoe onder er alles verder voorstaat heb hem alleen op straat gezien dus nog kwetsbare dingen waar ik rekeing mee moet houden wil hem in goede staat houden veerschotels weet ik rubbers ook
8 februari 2011 om 21:43 #17813431dorpels wielranden, rondom tankklepje.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.