Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › goed idee
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2011 om 22:18 #17232334
dit vind ik nu een goed idee:wors
nu stond alles overal tussen
en terwijl deze motoren veel gebruikt worden
dus ik ben het met deze forum uitbreiding helemaal eens6 februari 2011 om 22:32 #17812542AnoniemLid sinds:
1 January 1970Op verzoek geplaatst :D
6 februari 2011 om 22:36 #17812543:wors:wors
6 februari 2011 om 23:13 #17812544Top:thumbup
Gr. Gts32v6
7 februari 2011 om 05:40 #17812545beter werk!
7 februari 2011 om 07:38 #17812546:thumbup gewldig idee om een v6 forum te hebben
hier de mijne
2.5 v6
38 jaar oud
7 februari 2011 om 07:57 #17812547AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste hans,
Dit forumdeel is niet voor het showen van je V6 maar om technische zaken betreffende deze motoren te kunnen stellen.
He lijkt mij dat in jouw commodore een gewone lijn 6 zit, en dus geen V6.
7 februari 2011 om 12:22 #17812548goed plan
ga aan een x30xe project beginnen dus altijd makelijk een v6 gedeelte:D
7 februari 2011 om 12:26 #17812549Goed idee, hier zullen veel mensen blij mee zijn :thumbup
7 februari 2011 om 12:36 #17812550goed idee:thumbup:wors
7 februari 2011 om 15:19 #17812551Hehe, het heeft ff geduurd…
Iemand belang bij een x25xe:angel
Kan hier straks mooi mijn ervaringen met de x30xe delen…
7 februari 2011 om 18:48 #17812552goed idee maar gooi dan het hele motor deel op de schop.
Wordt er niet duidelijker op. de v6 is toch ook eco tech, net als de 4cilinder 16 kleppers en de 3 cilinders.
7 februari 2011 om 19:08 #17812553Ging er meer om, dat de V6 motorspecifiek niet overeen komt met al de anderen.
7 februari 2011 om 19:17 #17812554[rquote=1862602&tid=142142&author=sw16v]Ging er meer om, dat de V6 motorspecifiek niet overeen komt met al de anderen.[/rquote]
Oke ben ik het wel mee eens, maar het is wel een warboel.
1,8
2,0 c20xe (oke is een speciale motor)
2,0 turbo’s
2,0 8 kleppers
eco tech
CIH
v6
en dan overig.
En daar zitten de nieuwe blokken nog geen eens bij
de 1,6,1,4 turbo’smaak dan ( is maar een hele snelle hersen spinsel)
2,0 c20xe
turbo motoren
8 kleppers
CIH
V6
16 klepperser zal wel meer verschillen in de topcs komen
Maar met mijn 1,8 kan ik dus in 2 topics reageren bijvoorbeeld7 februari 2011 om 21:56 #17812555Zijn er meer die in 2 topics zo’n post doen.
Of bij het type auto waar de motor in zit en het blokgerelateerde deel…7 februari 2011 om 22:49 #17812556Mooiste indeling:
ik heb alle motoren op gelijkheid geselecteerd en op een rijtje gezet.
de motoren in 1 groep hebben dan veel met elkaar gemeen, en met kan dan ook vaak voor meerdere motortypen tegelijk met een antwoord weg komen.
Smallblock 8kleppers: 12ST C12NZ X12SZ C14NZ X14NZ X14SZ C14SE E16NZ C16NZ X16SZ X16SZR Z16SE
Bigblock 8kleppers: 16SV E18NV(R) 18E 18SE C20NE 20SEH
kleine Ecotec ketting motoren: X10XE Z10XE X12XE Z12XE Z14XEP
smallblock 16V motoren: X14XE Z14XE C16XE X16XE X16XEL X16YNG Z16XE Z16YNG Z16XEP X18XE1 Z18XE Z18XER
Bigblock 16V motoren: C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE en eventueel ook de C20XE
2.0 turbo motoren op basi van de bigblock motor: C20LET Z20LET Z20LEH Z20LER
Grote Ecotec ketting motoren: Z22SE Z22YH
V6 distririem motoren: C25XE X25XE Y26SE X30XE Y32SE Z32SE (laatste niet voor antara met Z32SE motor)
V6 ketting motoren: Z28NET (eventueel bij de overige V6 motoren)
de ouderwetse motoren (ondernokkertjes en de CIH apparaten)
en de nieuwerwetse motoren (downsize turbo rommel als de 1.4 turbo en 1.6 turbo, en de 2.0 turbo op amerikaanse basis).
Diesels, en deze zou je ook nog onderling kunnen onderscheiden:
oude diesel: CIH diesels en de Opel 1.7 diesel motoren: 2.0 2.1 2.3 CIH, OPEL 16D 16DA 17D 17DA 17DR X17DTL
Isuzu diesels: 4EC1 C15D X15D T4EC1 C15TD X15TD TC4EE1 X17DT Y17DT Y17DTL Y17DTH Z17DTH Z17DTJ Z17DTR
Opel diesels X20DTL X20DTH Y20DTH X22DTH Y22DTR
Fiat diesels: Z19DTL Z19DT Z19DTJ Z19DTH
moderne 2.0 diesels (Insignia bijvoorbeeld)
Willem
8 februari 2011 om 13:02 #17812557ziet er ook goed uit, maar ouderwetse motoren word dan ook weer een warboel
-OHV
-CIH-4 pitters
-CIH-6 pitters
-DOHC (3.0 24v)8 februari 2011 om 13:07 #17812558[rquote=1862923&tid=142142&author=wim-v6]
downsize turbo rommel
[/rquote]
Amen :worsOHV en CIH is toch effe heel ander piece of cookie.
CIH 6 cilinder en 4 cilinder zijn minder verschillend als een c20xe en een v6.
Maar wil je het overzichtelijk houden, heb je altijd een groep overige…anders kun je elke catagorie wel uitkouwen tot en met..zijkleps motoren moeten er dan ook bij en v8-en van chevy.
8 februari 2011 om 20:42 #17812559[rquote=1863145&tid=142142&author=Astraman][rquote=1862923&tid=142142&author=wim-v6]
downsize turbo rommel
[/rquote]
Amen :wors[/rquote]
vond het zelf ook wel een goede oneliner.. :angel
13 februari 2011 om 22:22 #17812560Kan makkelijk zijn ja:)…. heb je wel gelijk de juiste mensen met de kennis hier voor de V6
13 februari 2011 om 22:32 #17812561Maar als je alles onder verdeelt dan heb je in mijn ogen minder kans op antwoord.
Ik zelf heb een paar secties van het forum waar ik regelmatig kijk,maar er zijn ook delen waar ik amper kom. Als iemand nu een vraag stelt in het algemene v6 forum, dan krijgt hij eerder antwoord dan dat zijn vraag bij één van de 8 subdelen die dan onder v6 valt. Lijkt me.(behalve bij wim dan, want die kijkt altijd,overal!!! :P)
16 februari 2011 om 20:43 #17812562ik kijk over het algmeen wel in alle subfora waar ik wat van weet.
Willem
16 februari 2011 om 21:09 #17812563AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1870619&tid=142142&author=wim-v6]ik kijk over het algmeen wel in alle subfora waar ik wat van weet.
Willem[/rquote]
Zijn dus alle forums :D
Wim klasse :thumbup . Jij bent echt een lopende database.
Zeer waardevol voor het forum. Thx
16 februari 2011 om 21:11 #17812564Hij geeft binnenkort zijn bankrekening wel:P
16 februari 2011 om 21:16 #17812565AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zijn adres wil ik wel ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.