Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › PLAATS HIER JE HOW TO’S!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2011 om 23:08 #17232285
Aangezien we deze ook missen in het Tigra gedeelte van het forum, bij deze :) !
Ik zal beginnen met iets simpelers, de kleurcode’s op een rij:
Starsilber Metallic 138
Rauchgrau Metallic 140
Schwarz 200
Karibikblau Metallic 277
Polarmeerblau Metallic 282
Nautilusblau Metallic 283
Keramikblau Metallic 286
Ardenblau Metallic 291
Premium Blau Metallic 293
Rio Verde Grün Metallic 369
Lindgrün Metallic 372
Kiwigrün Metallic 384
Apache Metallic 484
Ananasgelb 485
Brokatgelb Metallic 488
Antilope Metallic 490
Magmarot 54718 augustus 2011 om 23:09 #17812089“How to” electrische koplampstellers monteren op Angel Eyes koplampen:
Stap 1:
Zorg er uiteraard voor dat je de koplampen los hebt liggen, of anders je bumper los halen aan de zijkanten (koplamp zit met 3 m8 boutjes vast, 1 onder en 2 boven), daarna ga je de “stelknop” aan de achterkant van de lamp losdraaien:Stap 2:
Zodra deze los is gedraait, zit deze nog iets klem, je kan hem helpen door met een schroevendraaier er voorzichtig mee te wrikken totdat die los gaat:Stap 3:
Als deze nu los is, neem je eerst een kijkje voordat je alles weer terug erin doet, alles kan kapot namelijk:Stap 4:
Zowel de linker- als rechter stelmotor zijn gelijk aan elkaar, kun je dus niet verwisselen:Stap 5:
Zoals te zien is op de foto heeft deze 3 tandjes (1 grote en 2 kleintjes), dit kan dus ook maar op 1 manier passen in de koplamp:Stap 6:
Als je deze erin hebt zitten, niet gelijk beginnen met draaien of duwen, want het zaakje beweegt mee, doe dit dus met beleid en hou anders voorzichtig de projector vast:Stap 7:
Op een gegeven moment “schiet” deze er vanzelf in en zit die vast, alleen nog een kwartslag draaien naar links en dan zit die goed:
Stap 8:
Het zwarte afdekbolletje zou je iets aan moeten passen (stukje vanaf moeten halen ivm dat het motortje iets uitsteekt), lampen goed stellen dmv de schakelaar in de auto en de draaiknopjes achterop de stelmotoren (pas doen als beide lampen in de auto zitten), en klaar is kees!Vanzelfsprekend is dezelfde procedure voor de linker- en / of rechterkoplamp :D !
19 augustus 2011 om 09:40 #17812090‘’How to’’, dak antenne vervangen Opel Tigra A
Voor dat je begint, zorg dat je zeker weet dat het niet gaat regenen, en of dat je auto droog staat I.v.m. als je alles los hebt liggen je het niet snel genoeg, alles weer kunt dicht maken en dat je kans hebt dat er regen in je auto komt. Zorg er ook voor dat je voldoende licht in je auto hebt dit werkt makkelijker. Bewaar alle schroefjes goed. En wanneer je iets demonteert kijk goed hoe bevestigd zat en hoe de constructie er uit ziet.
Tijd dat je er over doet is ongeveer 2,5 uur.
Benodigheden:
Sterschroevendraaier,plateschroevendraaier,troksschroevendraaier,
Steek sleutelFoto’s worden nog geupload!
1. Schuif beiden stoelen naar voren en laat ze voor over leunen, doe de achterklep ook open. Dit werkt makkelijker.
2. Verwijder de zwarte kapje van de gordel.
3.Schroef de gordel los. steek sleutel 22 (volgens mij),
4. Verwijder de witte interieur kappen achter de gordel(beide kanten)
5. Verwijder de handgrepen: (beide kanten)
6. Verwijder de witte interieur kappen van de zij stijlen.
7. Verwijder de rand langs het dakraam.
8. Verwijder de witte kapje bij de achterklep.
9. verwijder de zonnekleppen.
10. nu kan je voorzichtig het plafon laten zakken, deze zit nog vast aan de voorkant en kan je tegen de stoel laten aan leunen. Zo ziet het er uit als je de vorige stappen hebt gevolgd,
11. als je nu na het dak kijkt, zie je de zwarte slang waar de kabels in zitten van de achterklep. Daar achter zie je 3 gaten 2 kleine en in het midden 1 grote, in dat gat zit het zwarte stekkertje, en het andere stekkertje van de antenne. Haal deze er uit en koppel deze los, in het grote gat. Zit een moer, deze moet je losdraaien,
12. op de antenne zit nog een het sproeiertje van de ruitenvloeistof deze moet je er af trekken, dit ging bij mij moeilijk maar op een gegevenmoment kwam die los. Er zit een slangetje door de antenne namelijk waar dat sproeiertje in zat . daar na kan je de antenne verwijderen , dak schoonmaken, polijsten ect… Nieuwe antenne plaatsen. Plaatsen achterruit sproeiertje weer in het slangetje drukken, nieuwe antenne weer vastdraaien,bij de moer. Stekkertjes weer aan sluiten. en alles weer terug plaatsen. In het grote gat, plafon er weer onder en de stappen weer terug volgen naar 1. Als je alles rustig en beheerst uit voert, wijst het zich van zelf,
Groet normen1991
19 augustus 2011 om 09:56 #17812091Dag Tigra fans,
Hier een ”How to” angel eyes
Hier een kleine beschrijving,
Aan mijn angel eyes, heb ik een spanning regelaar gesoldeerd. Verder heb ik alle kabels in krimp kous verwerkt,Ik heb de led ringen door gesoldeerd op men stads licht. Verder heb ik het middelste led tussen de led ringen niet aangesloten i.v.m. dat deze sterker brand dan de led ringen en hierdoor naar mijn mening de led ringen minder goed zichtbaar zijn.
wat heb je nodig:– Een soldeerbout
– Wat soldeertin
– Krimpkousen
– 2 spanningsregelaars type 7812 – 1 Ampere (voor elke unit 1)
– Aanstekeralles is te halen bij de electrozaak… of bij http://www.conrad.nl
Waarom een spanning’s regelaar?
Je accu geeft 12 V, maar wanneer je rijd is dit iets meer 13, of 14 Volt geloof ik. Door de spanning’s regelaar blijft de spanning, dus gelijk. Hier door verleng je de levensduur van de led’s.hier is te zien dat het lampje in de hoek van de koplamp niet zijn aangesloten.
Het lampje in de hoek heb ik zo gesoldeerd dat stel dat mijn tigra niet door de APK heen komt i.v.m. de led ringen om wat voor reden dan ook, ik het zo weer terug kan zetten naar het origineel.
de witte draad: die gaat helemaal links van de spanningsregelaar, hier komt de stroom binnen. De rode draad: hier gaat de stroom naar de ringen toe, deze stroom is dus nu altijd 12 volt. Er is eerst 1 draadje gepakt wat verder gaat in 2 draaden, wat ook 3 draden kunnen zijn als je die middelste ledjes erbij wilt.
de zwarte draad: hier komt de stroom terug, eerst komen de 2 of 3 draaden van de ringen bij elkaar in 1 draad en vervolgens gaat deze samen met de dikke zwarte draad samen naar het middelste pootje van de spanningsregelaar.
Hier is te zien hoe de leds tussen de led ringen niet aan gesloten zijn en verwerkt in krimpkous
Er is overal een krimpkous op gedaan om kortsluiting te verkomen
Eind resultaat:
”Stadslicht”
”Normaal licht”
”Normaal licht”
”Grootlicht”
”Knipperlicht”
Zo als je kan zien is de voorbumper verwijderd dit omdat je anders je orginele koplampen er anders, moeilijk uit kan krijgen. De voorbumper zit met 2 schroeven aan de boven kant bij de moterkap vast, en. 3 aan de onder kant, en 4 torks schroeven in de wielkassen aan bijde kant 2.
De originele knipperlichten heb ik vervangen voor Osram Diadeem knipperlichten
Omschrijving
1 set (2 stuks) nieuwe 7507 LDA DIADEM originele OSRAM lampen– interferentie met opalescente laag, wat betekent dat de lamp een zeer mooie
Optische
blauwe glanseffect geeft dat zich verspreidt in de gehele richtingaanwijzer
Spiegel– De belangrijkste gegevens: 12 Volt/21W
– Fitting: BAU15S (met verspringende pinnen)
– In het gebruik branden de lampen oranje
– Een subtiel Fine-tuning artikel!
– E-keurmerk op elke lamp, dus geen registratie vereist! (Legaal dus)
– Sterk aanbevolen voor helderglas achterlichten + helderglas
knipperlichten/koplampen
– Ook voor de normale achterlichten (wit knipperlichten / achterlichten) zijn deze
lampen geschikt. Voor bijna alle voertuigen met verspringende fitting.En tot slot een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=EfLR5P44p64Groet bjorn’:):tooth:
19 augustus 2011 om 10:34 #17812092Top how to :thumbup
19 augustus 2011 om 15:22 #17812093En de 2e post geupdate :) !
19 augustus 2011 om 15:43 #17812094How to: Orgineel stuur vervangen voor sportstuur
– er zitten 2 torx boutjes achter je stuur om je airbag te demonteren
– haal de stekkers los van de claxon en de airbag ( contact uit is handig :) )
– dan heb je een centrale moer waar je stuur op vast zit, deze demonteren ( zorg dat de auto op stuurslot staat )
– als het goed is heb je een sportstuur-naaf erbij, let op: meestal staat er TOP op de naaf , voor de juiste montage
– voor het aansluiten van de claxon , heb ik als massa het naafje gebruikt en de plus het pennetje wat normaal tegen de ring aan sleept
– om de claxon knop mooi in het stuurtje te zetten zat er een pasring bij, waar de knop inligt
– een beetje prullen om het op zn plek te houden en tegelijk de inbus boutjes vast te draaien om het stuur op de naaf te krijgen
– als laatste, zou hij het moeten doen :P20 augustus 2011 om 16:39 #178120951 opmerking, over je angels ,zo als het nu is aangesloten is het apk afkeur, je mag namelijk maar 2 stadslichten hebben, nu zijn het er 6 of 4 indien je het orginele stadslicht niet gebruikt,de ringen dien je aansluiten op het normale dimlicht,zoals bmw dit ook heeft.
20 augustus 2011 om 17:48 #17812096je mag meer stadlichten heben wand audi heeft dat ook is gewoon goed keur :thumb
20 augustus 2011 om 18:15 #17812097officieel is het afkeur als het niet van fabriek uit is.. bmw mag de ringen ook hebben ;) maar ze kijken er minder streng naar sindsdien
23 oktober 2011 om 17:40 #17812098@normen1991 wrote:
Dag Tigra fans,
Hier een ”How to” angel eyes
Hier een kleine beschrijving,
Aan mijn angel eyes, heb ik een spanning regelaar gesoldeerd. Verder heb ik alle kabels in krimp kous verwerkt,Ik heb de led ringen door gesoldeerd op men stads licht. Verder heb ik het middelste led tussen de led ringen niet aangesloten i.v.m. dat deze sterker brand dan de led ringen en hierdoor naar mijn mening de led ringen minder goed zichtbaar zijn.
wat heb je nodig:– Een soldeerbout
– Wat soldeertin
– Krimpkousen
– 2 spanningsregelaars type 7812 – 1 Ampere (voor elke unit 1)
– Aanstekeralles is te halen bij de electrozaak… of bij http://www.conrad.nl
Waarom een spanning’s regelaar?
Je accu geeft 12 V, maar wanneer je rijd is dit iets meer 13, of 14 Volt geloof ik. Door de spanning’s regelaar blijft de spanning, dus gelijk. Hier door verleng je de levensduur van de led’s.hier is te zien dat het lampje in de hoek van de koplamp niet zijn aangesloten.
Het lampje in de hoek heb ik zo gesoldeerd dat stel dat mijn tigra niet door de APK heen komt i.v.m. de led ringen om wat voor reden dan ook, ik het zo weer terug kan zetten naar het origineel.
de witte draad: die gaat helemaal links van de spanningsregelaar, hier komt de stroom binnen. De rode draad: hier gaat de stroom naar de ringen toe, deze stroom is dus nu altijd 12 volt. Er is eerst 1 draadje gepakt wat verder gaat in 2 draaden, wat ook 3 draden kunnen zijn als je die middelste ledjes erbij wilt.
de zwarte draad: hier komt de stroom terug, eerst komen de 2 of 3 draaden van de ringen bij elkaar in 1 draad en vervolgens gaat deze samen met de dikke zwarte draad samen naar het middelste pootje van de spanningsregelaar.
Hier is te zien hoe de leds tussen de led ringen niet aan gesloten zijn en verwerkt in krimpkous
Er is overal een krimpkous op gedaan om kortsluiting te verkomen
Eind resultaat:
”Stadslicht”
”Normaal licht”
”Normaal licht”
”Grootlicht”
”Knipperlicht”
Zo als je kan zien is de voorbumper verwijderd dit omdat je anders je orginele koplampen er anders, moeilijk uit kan krijgen. De voorbumper zit met 2 schroeven aan de boven kant bij de moterkap vast, en. 3 aan de onder kant, en 4 torks schroeven in de wielkassen aan bijde kant 2.
De originele knipperlichten heb ik vervangen voor Osram Diadeem knipperlichten
Omschrijving
1 set (2 stuks) nieuwe 7507 LDA DIADEM originele OSRAM lampen– interferentie met opalescente laag, wat betekent dat de lamp een zeer mooie
Optische
blauwe glanseffect geeft dat zich verspreidt in de gehele richtingaanwijzer
Spiegel– De belangrijkste gegevens: 12 Volt/21W
– Fitting: BAU15S (met verspringende pinnen)
– In het gebruik branden de lampen oranje
– Een subtiel Fine-tuning artikel!
– E-keurmerk op elke lamp, dus geen registratie vereist! (Legaal dus)
– Sterk aanbevolen voor helderglas achterlichten + helderglas
knipperlichten/koplampen
– Ook voor de normale achterlichten (wit knipperlichten / achterlichten) zijn deze
lampen geschikt. Voor bijna alle voertuigen met verspringende fitting.En tot slot een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=EfLR5P44p64Groet bjorn’:):tooth:
ff een kleine aanpassing
23 oktober 2011 om 17:43 #17812099@miraltje wrote:
1 opmerking, over je angels ,zo als het nu is aangesloten is het apk afkeur, je mag namelijk maar 2 stadslichten hebben, nu zijn het er 6 of 4 indien je het orginele stadslicht niet gebruikt,de ringen dien je aansluiten op het normale dimlicht,zoals bmw dit ook heeft.
als de ringen niet verder dan 5cm uit elkaar zijn dan worden ze als 1 gerekent
wel is de eis dat het knipper licht aan de zijkant goed zichtbaar is( 90 graden )
als je geen knipper meer in het spatbord meer hebt4 januari 2012 om 17:43 #178121004 januari 2012 om 17:58 #17812101AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kaneda je hebt een pm
8 januari 2012 om 06:30 #17812102Hey luitjes,
Zelf heb ik een corsa c maar het vrouwtje heef een tigra.
Nu wilde ze ook speakers achterin hebben, maar een hoedeplank wilde ze niet dus ben ik zelf gaan knutselen :D
Dit is misschien een idee voor de andere tigra rijders !?En dit is het resultaat:
Groetjes Kenny
8 januari 2012 om 10:09 #17812103Het lijkt mij een goed idee als jullie de How To’s naar het desbetreffende forum verplaatsen, dan kunnen meer mensen ze vinden! :thumbup
8 januari 2012 om 11:45 #17812104goed werk Kenny…….
10 januari 2012 om 16:40 #17812105@blackcorsa26 wrote:
Hey luitjes,
Zelf heb ik een corsa c maar het vrouwtje heef een tigra.
Nu wilde ze ook speakers achterin hebben, maar een hoedeplank wilde ze niet dus ben ik zelf gaan knutselen :D
Dit is misschien een idee voor de andere tigra rijders !?En dit is het resultaat:
Groetjes Kenny
Heb je hier ook betere foto’s of foto’s van hoe het er nu uit ziet zonder de speakers? Misschien nog wel een goed idee voor in mn vriendins tigra :D
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘PLAATS HIER JE HOW TO’S!’ is gesloten voor nieuwe reacties.