Bedieningsstang wervelklep Z22YH, wie wil er meedenken???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Bedieningsstang wervelklep Z22YH, wie wil er meedenken???

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232171
    SigNumberOne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 May 2011

      Op de foto hieronder is de bediening van de wervelklep te zien.
      Binnen de gele rechthoek zie je een zwart kunstof ding met een gat erin, welke van links naar rechts beweegt.
      Hierachter zie je nog net een ijzeren pinnetje liggen.
      Op het uiteinde van dit ijzeren pinnetje hoort een wit kunstof balletje te zitten.
      Dit witte balletje zou dan weer moeten klikken in dat gaatje ervoor.

      Bij mij is dus dit witte balletje eraf, waardoor het ijzeren pinnetje dus uit de bediening schiet.
      De ene keer blijft het een dag zitten de andere keer 2 weken, maar hij schiet er elke keer weer uit.
      Dit merk je gelijk, doordat de auto gaat hikken en na een aantal dagen verschijnt er een motorstoring.
      Hij geeft dan aan dat de wervelklep is vastgelopen.

      Indien ik deze bedieningsstang wil laten vervangen, ben ik ruim 600 euries kwijt bij de VOD.
      Nu moet dit naar mijn mening toch ook wel op een creatieve manier op te lossen zijn.
      Ik zat zelf te denken aan een balletje maken van bijvoorbeeld kauwgom of kit.
      In ieder geval iets wat hard wordt en het stangetje op zijn plek blijft.
      Op een duits forum hadden ze de bedieningsstang vastgezet met een ty-rap aan de rechterkant.
      Hierdoor blijft ie constant open staan, maar dat is ook niet de bedoeling.

      Wie heeft er nog andere goede ideeen en zegt van, ja zo moet je het doen!!!

      #17810689
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Creatief zijn met 2 componenten lijm….en dan niet die goedkope troep van de bouwmarkt, maar bijv. het spul van innotec.

        Dat spul heeft me al heel veel klanten blij gemaakt, dingen die mischien niet meer te redden waren….Koplampen die mischien wel compleet vervangen hadden moeten worden enz enz

        Dat is het pistool, gaan speciale kokers op. Met een handvol tuitjes er bij. Die tuitjes moet je elke keer vervangen omdat het spul gigantisch hard wordt.
        (zorg dus voor korte tuitjes ipv de lange die je er bij krijgt, dan kan je langer met je kokers/lijm doen)

        Het spul wordt vrij snel hard.

        Als je daar een beetje kunstig mee lijmt kan je alles wel weer fixen.
        Zo zou bijv een bolletje van een koplampstelmotor ergens aan vast lijmen. Die zijn van hard plastic.

        #17810690
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Dit is een bekend probleem, vooral bij de 1.9 diesels met wervelkleppen…

          Ik denk niet dat de lijm gaat helpen, ik ben bang dat het vast gaat zitten.
          Een kameraad van me had hetzelfde probleem, vanalles geprobeerd maar niks hielp.
          Het enige (functionerende) oplossing is een nieuwe inlaatspruitstuk, doen ze bij opel ook vandaar de hoge reparatie kosten.

          Als je een beetje handig bent is dit ook heel goed zelf te doen.
          Kijk op oa ebay daar verkopen ze inlaten voor een zacht prijsje.

          #17810691
          Corsa A GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2008

            idee om gewoon die hele wervelkleppen eruit te halen?
            kunnen ze ook niet vast gaan zitten?
            weet niet of er iemand is die dit al geprobeert heeft?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.