geen olie druk

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) geen olie druk

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232142
    mario1612
      Lid sinds:
      18 October 2010

      ik heb mijn motor compleet gereviseert
      en na het inbouwen wil ik de motor laten draaien zonder bougies zo dat ik olie druk krijg op me motor
      na 3 accus leeg te hebben gestart nog steeds geen olie druk
      nu is me nokkenas vasgelopen in het huis
      en de distributie riem is kapot gelopen
      wie kan me hier verder mee helpen hoe krijg ik me nokkenas weet opgeknapt deze was helemaal nieuw

      mvg mario

      #17810414
      jens276
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2009

        waarom heb je geprobeerd om de druk te testen zonder de bougie’s??
        je hebt bij lopende motor pas de ideale oliedruk…

        alleen op startkracht is de pomp niet in staat om een dusdanige druk op te bouwen…
        waarschijnlijk kost het je gewoon een nieuwe nokkenas + huis… als die te lang met te weinig olie heeft gedraaid zijn de glijlagers in het nokkenashuis waarschijnlijk te ver ingevreten…

        even kleppendeksel los en een paar duidelijke foto’s maken en posten… dan is daar beter over te oordelen…

        grtz jens

        #17810415
        Rico2.0
          Lid sinds:
          27 August 2008

          Oliedruk draaien bij een (gereviseerde) motor is geen verkeerde zaak.
          3 accu’s leeg starten daar en tegen wel.

          Ik heb, dat ik mijn c20xe inbouwde, ook eerst oliedruk gedraaid wat ook niet vlekkeloos ging.
          Ik heb toen wat trucjes uitgehaald, olie achterin de oliepomp spuiten en op de carterontluchting blazen.
          Dat laatste “did the trick” en mijn beangstigende rode lampje ging uit.

          In jou geval zou ik nu eerst de lagers inspecteren alvorens je verder gaat.

          De reden dat hij geen oliedruk opbouwt, zeker bij een gereviseerde motor, kan zijn dat bijvoorbeeld de olieaanzuigbuis niet goed afdicht. Ook zou de olieplunjer de problemen kunnen veroorzaken.

          #17810416
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            [rquote=1859807&tid=141909&author=jens276]waarom heb je geprobeerd om de druk te testen zonder de bougie’s??
            je hebt bij lopende motor pas de ideale oliedruk…

            alleen op startkracht is de pomp niet in staat om een dusdanige druk op te bouwen…
            waarschijnlijk kost het je gewoon een nieuwe nokkenas + huis… als die te lang met te weinig olie heeft gedraaid zijn de glijlagers in het nokkenashuis waarschijnlijk te ver ingevreten…

            even kleppendeksel los en een paar duidelijke foto’s maken en posten… dan is daar beter over te oordelen…

            grtz jens[/rquote]

            motor die reviseerd is nooit laten lopen.
            altijd oliedruk draaien.


            @ts
            had je ook wat gedaan aan de oliepomp.
            nokkenas vast is het huis is op zoek gaan naar een ander huis met as.
            als het een nokkenas is die niet orgineel is laat hem dan opnieuw polijsten en oplappen. omr in hengelo kan je misschien helpen.

            #17810417
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Bij mijn 16v duurde het ook machtig lang voordat er eindelijk wat druk was.

              Het is iig handig om het filter vol te gooien met verse olie. En achter in de oliepomp ook wat olie inspuiten.

              Het kan dus lang duren voordat ie de olie opgepompt heeft maar net wat rico zegt….
              Als je aanzuigbuis lekt krijg je nooit oliedruk.

              #17810418
              Sebbe GSI
                Lid sinds:
                26 July 2008

                Bij de c20xe van een maat van me eerst hebben we ook eerst olie druk gedraait naar dat het blok 1 maand zonder olie had gestaan en even de compressor op de catteronluchting en de druk was er.

                (tip is ook makelijk als je de compressor op de catterontluchting zet kan je gelijk horen of er iets lekt wat wij dus wel hadden kleppendeksel pakking zat niet helemaal lekker)

                Groeten bas

                #17810419
                jens276
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 May 2009

                  ghehehe ja dat snap ik wel :D maar je moet niet proberen je lampje uit te krijgen, dat gaat echt niet lukken…. en na 1 lege accu zou ik toch al achter m’n oor gaan krabben :hmmz

                  misschien is het een oplossing om een andere nokkenas + huis erop te zetten en de oliepomp vullen met olie voor je gaat starten… met een vol oliefilter natuurlijk… ik hoop dat het goedkomt!!

                  grtz jens

                  [rquote=1859871&tid=141909&author=corsaboy][rquote=1859807&tid=141909&author=jens276]waarom heb je geprobeerd om de druk te testen zonder de bougie’s??
                  je hebt bij lopende motor pas de ideale oliedruk…

                  alleen op startkracht is de pomp niet in staat om een dusdanige druk op te bouwen…
                  waarschijnlijk kost het je gewoon een nieuwe nokkenas + huis… als die te lang met te weinig olie heeft gedraaid zijn de glijlagers in het nokkenashuis waarschijnlijk te ver ingevreten…

                  even kleppendeksel los en een paar duidelijke foto’s maken en posten… dan is daar beter over te oordelen…

                  grtz jens[/rquote]

                  motor die reviseerd is nooit laten lopen.
                  altijd oliedruk draaien.


                  @ts
                  had je ook wat gedaan aan de oliepomp.
                  nokkenas vast is het huis is op zoek gaan naar een ander huis met as.
                  als het een nokkenas is die niet orgineel is laat hem dan opnieuw polijsten en oplappen. omr in hengelo kan je misschien helpen.[/rquote]

                  #17810420
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    lampje is vrij makkelijk uit te krijgen.
                    wat hier al werd gezegd. zet er gewoon een beetje luchtdruk op.

                    Maar goed, ben wel met je eens moet wel binnen een paar keer starten ok zijn.
                    Anders is er wat mis..

                    #17810421
                    mario1612
                      Lid sinds:
                      18 October 2010

                      het is gelukkig allemaal goed gekomen
                      de olie pomp goed schoon gemaakt en weer in elkaar gezet
                      de nokkenas is weer geslepen en gepolijst
                      en heb een nieuw nokkenas huis gepakt en nu is het weer hoe nieuw
                      en nu start ik de motor zonder bougies en had binne 6 x draaien olie druk

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.