Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › tigra 1.4 koelvloeistof verbruik, reden ?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 16:59 #17232091
Heren , ik kom van het vectra gedeelte, en heb een vraag.
Heb een Tigra erbij gekocht, en wilde graag jullie mening horen.
Het is een 1.4 en verbruikt koelvloeistof. Of het nou mee verbrand is niet helemaal duidelijk.
Welk komt er een knarsend geluid van de waterpomp af. tenminste daar lijkt het vandaan te komen.Kompressie is goed op alle 4 de cilinders. kan dit de waterpomp zijn, of is het een lekkende koppakking???
Alvast bedankt!
2 februari 2011 om 17:00 #17809844Waterpomp lek….Als die al lawaai maakt is het einde oefening.
Dan moet ie ook nat zijn bij de distributie.
Compleet vervangen met alles er op en er aan.
2 februari 2011 om 17:04 #17809845dus spanrol , waterpomp, distributieriem???
wat kost dat setje…en is het zelf te doen… heb het wel altijd gedaan bij een honda DOHC VTI…
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden eventueel??2 februari 2011 om 17:12 #17809846kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .
voor de db riemset met spanrollen en geleiden rollen waterpomp thermostaat en kvs .
maar precies weet ik het niet meer .het is goed zelf te doen alleen goed de waterpomp markeren dat die op de goede manier terug komt en een 2 paar handen voor de nokken assen stil te houden met terug leggen van db riem is ook fijn .
verder is dit goed te doen .
als dan het verbruik nog niet weg is . is waarschijnlijk je radiateur of kvs systeem lek ik heb het zelfde probleem gehad .bij was het de waterpomp en rad .
als het goed is en je start de auto en gaat er dan onder liggen komt er aan de db kant water uit aan de achterkant van het blok
het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is2 februari 2011 om 17:18 #17809847[rquote=1858355&tid=141838&author=pluuske]kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .
voor de db riemset met spanrollen en geleiden rollen waterpomp thermostaat en kvs .
maar precies weet ik het niet meer .het is goed zelf te doen alleen goed de waterpomp markeren dat die op de goede manier terug komt en een 2 paar handen voor de nokken assen stil te houden met terug leggen van db riem is ook fijn .
verder is dit goed te doen .
als dan het verbruik nog niet weg is . is waarschijnlijk je radiateur of kvs systeem lek ik heb het zelfde probleem gehad .bij was het de waterpomp en rad .
als het goed is en je start de auto en gaat er dan onder liggen komt er aan de db kant water uit aan de achterkant van het blok
het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is [/rquote]bedankt voor de Tip.. hier heb ik tenminste wat aan… Thanx:thumbup
2 februari 2011 om 17:19 #17809848Is niet spannend om te vervangen hoor, alleen je nokkenassen blokkeren. Met een griptang is dat nog wel te doen, of met een speciaal blokje of universele nokkenashouder.
2 februari 2011 om 17:25 #17809849Ja, zo’n nokkenas houder, werkt goed. Ik had destijds een pulley klem met tanden er op.
Die kon je over de nokkenas pulleys drukken om ze te borgen.
Ik kan weer aan de slag… bedankt voor de tips jongens…2 februari 2011 om 17:40 #17809850Ik heb gelijk nog een vraag…
Kan de tigra ook uigelezen worden met een opcom?? heb ik dan een verloop nodig?2 februari 2011 om 18:00 #17809851ligt eraan welk bouwjaar denk ik…
vanaf 96 ofzo hebben ze 16pins (OBD2?)
mijn lekt uit zn doppie als ik flink heb gereden..
moet er zo`n 0,3 liter per 6 maanden bij gooien..2 februari 2011 om 18:21 #17809852ik denk dat er dan een slange klemmetje los zit heb je ze al eens aangetrokken ?
2 februari 2011 om 18:22 #17809853is een 95er 1.4
2 februari 2011 om 18:59 #17809854al gevonden. zit een 10 pins connector in aan de passagiers kant in de zekeringenkast..volgens een bron op het internet…
Wordt dus een 10p kabel bestellen…2 februari 2011 om 21:47 #17809855tigras vanaf modeljaar ’97(austus ’96) hebben een 16 pins.
de aansluitng voor tech 1 of 2 zit ALTIJD in de zekeringkast aan de bestuurderszijde, die je nu hebt gevonden is in ieder geval niet voor het uitlezen
2 februari 2011 om 21:50 #17809856[rquote=1858460&tid=141838&author=pluuske]ik denk dat er dan een slange klemmetje los zit heb je ze al eens aangetrokken ?
[/rquote]Een knarsend geluid van af de distributie is een overleden waterpompje ;)
Denk dat de topicstarter een lekke slang wel snel had ondenkt
2 februari 2011 om 22:28 #17809857mijne komt uit Feb96 en heeft een 16pins..
ook nog verwarmde spiegel.. alles electrisch
en een parafaan van een nieuwer type..alleen nog niet de update (klep dicht/raam open)
ben benieuwd of die datum toch wel klopt dan :hmmz
import belg haha3 februari 2011 om 08:59 #17809858die lekke slang was eigenlijk voor dominic bedoeld :P ,sorry was een beetje onduidelijk
3 februari 2011 om 16:30 #17809859nee slang is niet lek.. je zit opgedroogt en/of nat langs de dop afgaan.. (dop van het watertankje)
misschien dat de druk te hoog wordt.. zit er een ontluchting ergens trouwens?? :P
3 februari 2011 om 16:50 #17809860ik heb geen idee of er ergens ontluchting op zit . maar er zit wel een druk beveiliging in de dop mischien dat die kapot is ? en daardoor te vroeg wat water eruitlaat
3 februari 2011 om 17:09 #17809861ik heb al een ander dopje gehaald (weliswaar op de sloop)
maar dan zou ik ff moeten kijken of die beveiliging wel werkt ja :D3 februari 2011 om 19:16 #17809862yep waterpomp overleden…pompt ook niet meer rond.
En expansyvat kookt over als je de dop en stukje los maakt…
Wordt dus een nieuwe waterpomp met span en geleiderollen en distributieriem.
motor start overigens wel goed… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.