Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta start, en na 2 sec stop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 12:27 #17232073
Hallo,
ik heb een manta gsi 2.0 8v . bijna helemaal gerestaureerd:D. normaal altijd lopen en starten weer of geen weer. nu wil ik heb starten, hij slaat en en na twee sec stopt tie met gas zonder gas maakt niet uit. Krukassensor??? en de volgende dag start tie in een keer! en later niet meer. heeft iemand hier ervaring mee?
2 februari 2011 om 13:37 #17809554Ik heb wel ervaring met dat als mensen zich eerst voorstellen in het daar voor zijnde topic.
Ze veel eerder en netter geholpen worden.Wat je met deze informatie doet moet jezelf weten maar trek er je voordeel uit!
Mvg DAniel
2 februari 2011 om 14:14 #17809555tanken ??????? slecht contactje ?????
2 februari 2011 om 14:40 #17809556een krukas sensor op een manta gsi 2.0 8V :hmmz
Denk dat je het probleem eerder moet zoeken in een kabelbreuk bij de bobine, of je brandstofpomp relais, of een breuk richting de groene kabel van de comp.
Voorop gesteld dat het de 2.0E motor is uiteraard (daar ga ik gewoon even van uit)
De brandstofpomp blijft na het starten wel gewoon lopen (uiteraard totdat die uitslaat)
Leg de + van de pomp anders gewoon eens aan de + van de accu, kijken of hij dan wel blijft lopen.2 februari 2011 om 15:25 #17809557Lijkt mij de draad tussen bobine en de computer (ik ben namelijk een hele tijd geleden een week bezig geweest met hetzelfde probleem :D )
2 februari 2011 om 17:54 #17809558Doet je toerenteller het wel???
3 februari 2011 om 16:46 #17809559denk ook aan de groene draad of het brandstofrelais, brandstofrelais scheurt het printplaatje van door trillingen
19 februari 2011 om 07:40 #17809560Hallo, ja sorry dat ik me nog niet voorgesteld heb. ik heb alles na gekeken groene draad, bobine, kan het de webcon zijn??? brandstof pomp zat al rechtstreeks aangesloten op het contact. ga straks maar de injector losmaken kijken of ze het doen. sjongejonge nou is hij helemaal gespoten en al metallic grijs en onderkant weer netjes en nou dit terwijl hij in het begin altijd goed liep.
19 februari 2011 om 13:09 #17809561[rquote=1872443&tid=141819&author=kevinkoolsla]Hallo, ja kan het de webcon zijn??? [/rquote]
Wat is een webcon? :hmmz
19 februari 2011 om 13:17 #17809562die naast de bobine zit dat plaatje dacht dat er dat op stond. man man man miserie
manta gsi 2.0
patrol 2.8 gr mee sidepipes19 februari 2011 om 15:56 #17809563Heb ik ook gehad bleken mn injectors vervuild te zijn van het lang niet gebruiken, ultrasenor laten reinigen
19 februari 2011 om 16:01 #17809564Pickup spoel van de ontsteking. En anders nakijken, of je natte bougies hebt als hij niet wil starten. Weet je of het de ontsteking is of dat het met de injectie te maken heeft.
19 februari 2011 om 17:22 #17809565[rquote=1872652&tid=141819&author=The_Undertaker][rquote=1872443&tid=141819&author=kevinkoolsla]Hallo, ja kan het de webcon zijn??? [/rquote]
Wat is een webcon? :hmmz[/rquote]
De webcon geeft alleen problemen als de snipsnifter vervuild is :wors
19 februari 2011 om 17:28 #17809566Dat hij twee seconden loopt, wil waarschijnlijk zeggen dat hij alleen op de koudstartinjector loopt.
Deze krijgt een signaal vanaf de startmotor.
Na een kleine tijd (via de tijd-thermo-switch) stopt de koudstartinjector ermee en zal de motor alleen moeten draaien op de normale injectoren.
Deze injectoren krijgen het signaal vanaf de ontstekingsmodule middels de groene draad.
Het signaal is een pulserende massa.
Zoals reeds gevraagd: Doet de toerenteller het wel???
Deze krijgt namelijk signaal via dezelfde weg.
19 februari 2011 om 20:49 #17809567De toerenteller doet het, alle kabels en stekkers zien aan de binnenkant als nieuw uit echt een uit het boekje.
De bougies doen het ook ze vonken goed
de koudstart injector klopt, hij loopt een paar seconden en dus vandaar ook het even aanslagen van de motor
ik heb ook de lucht massameter even los gemaakt want deze kan vast zitten, deze ziet er goed uit en loopt soepel
ik denk dat het electronisch toch ergens een kink in de kabel zit of een relais ofzo.
kan ik een kabel even om te testen van de computer naar voren aansluiten naar de condensator of heeft iemand hier ervaring mee want diesel is toch meer mijn tak van sport;)manta gsi 8v metallic grijs
patrol 2.8 gr htp mee brute rvs sidepipes19 februari 2011 om 22:59 #17809568Kun je de groene draad bij de computer opvissen (als ik me niet vergis zit ter hoogte van het dashboardkastje een enkele stekkerverbinding.
Meet nu deze draad eens door vanaf de onstekingsmodule tot aan de computer (met losgenomen stekker van de computer)
Krijgt de computer wel goede massa?
20 februari 2011 om 17:34 #17809569de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.
de injectoren werken dus niet heb gekeken en verstuiven nul comma nul
kan het een relais zijn dat stuk gegaan is of de computer die de injectoren aanstuurt want ik heb er aan gelast.manta gsi 8v metallic grijs
patrol 2.8 gr htp20 februari 2011 om 17:45 #17809570De computer maakt geen massa via het huis!
Hij heeft zijn massa op het centrale punt op je inlaatspruitstuk.
Het relais kan zeer goed stuk gaan, gebeurt vaker dan eens. Net als de computer overigens.20 februari 2011 om 19:59 #17809571[rquote=1873791&tid=141819&author=kevinkoolsla]de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.
de injectoren werken dus niet heb gekeken en verstuiven nul comma nul
kan het een relais zijn dat stuk gegaan is of de computer die de injectoren aanstuurt want ik heb er aan gelast.manta gsi 8v metallic grijs
patrol 2.8 gr htp[/rquote]Leermoment:
Als je gaat lassen, altijd de stekker van de computer afhalen!!Uit de stekker van de computer komt een korte zwarte draad met een oogje eraan. Deze moet contact maken met het chassis.
De injectoren krijgen een 12 volt voeding en worden open-gestuurd door een geschakelde massa vanuit de computer.
21 februari 2011 om 05:44 #17809572:hmmz ik had het ook gehad na een tijdje proberen spul bijvullen en hij deed het :angel
21 februari 2011 om 06:18 #17809573[rquote=1873933&tid=141819&author=postbusmanta][rquote=1873791&tid=141819&author=kevinkoolsla]de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.
de injectoren werken dus niet heb gekeken en verstuiven nul comma nul
kan het een relais zijn dat stuk gegaan is of de computer die de injectoren aanstuurt want ik heb er aan gelast.manta gsi 8v metallic grijs
patrol 2.8 gr htp[/rquote]Leermoment:
Als je gaat lassen, altijd de stekker van de computer afhalen!!Uit de stekker van de computer komt een korte zwarte draad met een oogje eraan. Deze moet contact maken met het chassis.
De injectoren krijgen een 12 volt voeding en worden open-gestuurd door een geschakelde massa vanuit de computer.
[/rquote]L-Jetronic of LE-Jetronic??
Kan me bij LE-Jetronic namelijk geen kort zwart kabeltje bij de computer herinneren, enkel de groene signaal draad :hmmz
21 februari 2011 om 17:40 #17809574hadk ook bij mijn manta nu bleek het gewoon de gaskleppositiesensor die niet goed stond
het zwart blokje aan je gasklephuis eens iets verdraaie
normaal moet ie staan dat als je het minste beetje aan je gasklepkomt dat ie moet klikken deed ie wel bij mij ma viel stil dus ietskes omgezet en loopt gelijk een klok21 februari 2011 om 20:12 #17809575heb ik ook geprobeerd maar dat maakt niet uit. Heb ook de massa goed na gekeken maar dat zit wel snor.
de relais die aan de kant van het inlaatspruitstuk zit aan de wielkast kan deze er mee te maken hebben.
in het begin was het heel soms dat hij niet startte maar na een tijd werd het meer en meer en nu start hij helemaal niet meer.hier dichtbij weet ik er een op de sloop te staan misschien ff gauw die computer luchtmassameter enzo probere.:mad:
21 februari 2011 om 21:29 #17809576Dus hij start(e) wel op de koudestartinjector, maar de injectoren zelf doen het niet? Op zich zou dit kunnen, want als ik het schema goed gelezen heb, dan staat de koude start injector los van de rest. Maar waarom de rest het niet doet……… Ik blijf aan de groene draad denken:hmmz
22 februari 2011 om 06:31 #17809577[rquote=1874665&tid=141819&author=kevinkoolsla]heb ik ook geprobeerd maar dat maakt niet uit. Heb ook de massa goed na gekeken maar dat zit wel snor.
de relais die aan de kant van het inlaatspruitstuk zit aan de wielkast kan deze er mee te maken hebben.
in het begin was het heel soms dat hij niet startte maar na een tijd werd het meer en meer en nu start hij helemaal niet meer.hier dichtbij weet ik er een op de sloop te staan misschien ff gauw die computer luchtmassameter enzo probere.:mad:[/rquote]
Dat is idd je brandstof relais, die zou je idd ook eens kunnen vervangen.
Als die niet schakelt, doet hij evengoed niets (behalve lopen op de koudstart, die staat er los van) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.