Forumindex › Forums › Modellen › Manta › velgen maat 400?? (foto,s 400 as)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2011 om 20:29 #17232045
hallo.
ik zoek de velgenmaat (et en j waarde) die onder een manta 400 passen.(zonder spoorverbreders)
de velg moet gelijk met de wielkasrand lopen (dus niet ver naar binnen vallen)
het is voor een uitbouwset met een hapje uit de tankdop.2 februari 2011 om 09:06 #17809206Een brede 400 dus, voor is het 8 x 15 et23 en achter 10 x 15 et17 dat staat er op de Ronals in ieder geval.
2 februari 2011 om 19:35 #17809207heb jij daar een foto van ,om te zien hoe jou velgen in jou wielkast vallen?
en wat voor een achteras zit daar onder?2 februari 2011 om 20:48 #17809208als je brede velgen wil heb nog wel set liggen
11 en 13 j
incl uitbouw
2 februari 2011 om 22:08 #17809209[rquote=1858573&tid=141790&author=jorien]heb jij daar een foto van ,om te zien hoe jou velgen in jou wielkast vallen?
en wat voor een achteras zit daar onder?[/rquote]
Het heeft in de regel meer met het type uitbouw te maken dan met de achteras die eronder zit.
De set van Irmscher (straatversie) was minder breed dan de rallyversie, als je een rallykitje hebt dan moet je haast al rekening houden met 13J velgen achter.
Of je moet de uitbouw versmallen, dat wordt ook wel eens gedaan.3 februari 2011 om 21:43 #17809210oo oke.
ik heb meerdere keuze.
ik heb een 400 compotitieas (met die blokjes word de as iets breeder mischien)
heb het nog niet gemeten.
en dat heb ik nog een commodore b gse as liggen.
en een gsi as.
dat zal wel verschil kwa breethe hebben.
dus daarom was ik benieuwd wat jullie hebben in combie met asbedankt voor de tip van de verschillende uitbouws.
ik wil de uitbouw hebben met het hapje eruit van de tankdop (welke uitbouw is dat??)4 februari 2011 om 07:08 #17809211Commodore as, is als ik me niet vergis 3cm breder per kant. En de competitie as die je hebt, is die met dubbele wiellagers?
4 februari 2011 om 16:20 #17809212De set met het stukje eruit is in de regel gebaseerd op de 1e type rallyuitbouw en die komt het meeste voor, de andere sets zijn vrij moelijk te krijgen.
6 februari 2011 om 20:37 #17809213de competitieas is met dubbelen wiellagers hebben ze mijn verteld , helaas heb ik er weinig verstand van wat voor as ik in bezit heb.
ik weet dat het een 400 competitie as is ,die gereviseerd is door biesheuvel en dat er een 80% variable sper in zit (visco) met een overbrenging 3:67.
wist ik maar wat meer over deze as:crymooi henk, dan weet ik nu de benaming van de uitbouw die ik wil hebben
bedankt6 februari 2011 om 20:50 #17809214AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmmm
een competitie as
had geen visco sper
maar een platen speren inderdaad had de competitie as een dubbel stel lagers
post maar eens een foto
van de as6 februari 2011 om 21:00 #17809215oo oke.
ik heb moeite om een foto te plaatsen , ik heb het al meer geprobeerd ,maar het lukt mij niet :cry
6 februari 2011 om 21:19 #17809216AnoniemLid sinds:
1 January 1970mail maar gooi ik hem er morgen wel op;)
m,n adres staat wel onderaan;)6 februari 2011 om 21:32 #17809217mooi ,maar het kan even duren want ik moet de foto nog gaan maken.
alvast bedankt8 februari 2011 om 18:42 #17809218als het een echte, echte , echte as is met origineel dubbele lagers dan kan er nooit een 3.67 in zitten.
8 februari 2011 om 19:51 #17809219ik weet het niet.
hoe kom ik daar achter?louwe16 klepper plaats nog foto,s van de as.
en ik hoop dat ik dan veel info krijg over die as.9 februari 2011 om 17:03 #17809220AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij deze de foto,s
van de as van jorienik kan niet zeggen of dit er 1 is met dubbele lagers
heb zo,n ding eigenlijk nog nooit live los gezien
mischien iemand anders hiero wel:thumbupzijn wel wat dingetjes die me opvielen zoals de stand van de bovenste reactie arm steunen
lijkt me dus geen standaard commo as
verder kan ik er zo weinig met ckerheid van zeggen
;)9 februari 2011 om 17:13 #17809221AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier de eerste foto nog een keer maar dan wat groter
9 februari 2011 om 19:10 #17809222Heb 1 keer die extra lagers gezien, maar volgens mij was daar het deel waar dat extra lager in zat van aluminium. Bovenstaande as is in iedergeval wel een 400 as.
9 februari 2011 om 20:10 #17809223Is een straatversie-as, zeker geen competitie-as
9 februari 2011 om 21:12 #17809224kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie dan zien dat het een 400 as is?? en ook kan zien dat het geen competietieas is??
9 februari 2011 om 21:13 #17809225Ziet er straatversie uit, maar kan ik pas uitsluiten na efkes naar m’n
eigen materiaal te controleren of het commo is of 400.
Maar dat zal niet voor vandaag zijn.
@ jorien: staat er op het diff-deksel een tekst ter hoogte van de vulopening?9 februari 2011 om 21:26 #17809226Het is een 400 as, vanwege de hoek van de bovenste reactie armen, de bevestiging van de stabilisator stang (helemaal links en rechts op de as), en het vierkante bakje waar de bout voor de bevestiging van de panhardstang op zit.
9 februari 2011 om 22:06 #17809227@Manta-aero:
die stabilisatorstang-bevestigingspunten heb ik over het hoofd gezien.
Ziet er dus wel uit dat het een 400 as is.9 februari 2011 om 23:54 #17809228[rquote=1864570&tid=141790&author=jorien]kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie dan zien dat het een 400 as is?? en ook kan zien dat het geen competietieas is??
[/rquote]1e is al genoemd
2e deel: aan de ankerplaten.
10 februari 2011 om 20:24 #17809229bedankt voor de info:thumbup
als iemand nog meer info heeft is dat altijd welkom.dus als ik het goed begrijp kan ik de schijven+remklauwen+draagarmen gebruiken van een commodore b gse as.
aleen de reactiestangen en de stabilisatiestang kan ik niet van een gse pakken??
of ziet ik nog wat over het hoofd? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.