Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Zwaar schakelende bak.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2011 om 16:58 #17232024
Ik heb een omgebouwde 2.0 16V B Corsa met F20 versnellingsbak met M Tech short shifter. De laatste tijd schakelt de bak heel erg zwaar. Ligt dit aan het schakelmechanisme of is de koppeling kapot. Hij schakelt nog zonder te kraken, maar heel erg zwaar.
1 februari 2011 om 17:10 #17809003denk door de koude dikke olie die in de bak zit….
een keer wisselen kan nooit kwaad
1 februari 2011 om 17:51 #17809004als je wil weten of het aan je koppeling ligt moet je hem proberen te schakelen als de motor uit is.
gaat het dan niet meer zwaar is het je koppeling , maar het het nog steedts zwaar is het toch iets anders.1 februari 2011 om 17:54 #17809005Het schakelsysteem maakt het schakelen zwaar.
Wat je kan proberen is de bussen goed in het vet zetten waar die scharniert…
1 februari 2011 om 18:41 #17809006het schakelmechanisme een keer opnieuw afstellen is misschien ook een optie;)
1 februari 2011 om 19:51 #17809007[rquote=1857451&tid=141766&author=corsaracer]denk door de koude dikke olie die in de bak zit….
een keer wisselen kan nooit kwaad[/rquote]
Het komt niet door de kou, want het is wel kouder geweest en toen schakelde hij nog goed.
Hij schakelt ook zwaar als de motor uit staat.1 februari 2011 om 19:58 #17809008Haal de stang eens een keer los op de bak en Probeer of die daar ook stroef gaat.
Die van mij kan ook wel soepeler, maar bij mij komt het 100% door de schakelstang waar ik wel 10 keer aan heb moeten slijpen en lassen om hem passend te maken. Zoek ik nog een nieuwe voor….
4 februari 2011 om 15:34 #17809009misschien eens leren slijpen en lassen:P:P:P
bij mij zit er een stukje extra tussen, en heb er geen problemen mee.groeten.
4 februari 2011 om 18:21 #17809010[rquote=1859998&tid=141766&author=kadett4x4]misschien eens leren slijpen en lassen:P:P:P
bij mij zit er een stukje extra tussen, en heb er geen problemen mee.groeten.[/rquote]
Het waren de perikelen van een bodem voor een Kadett E met lage tunnel (voor zonder kat)….en schakelmechanisme voor hoge tunnel….
Ik had hem super strak, heel netjes gelast al zeg ik het zelf…
Maar de lengte was eerst nét niet goed, toen de positie van de pook, toen weer de lengte aan moeten passen en dus verlengen…. nou ja, na al deze aanpassingen werkt het goed, maar ik ben zo’n pietlut die het dan gewoon perfect wil hebben ook….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.