Forumindex › Forums › Modellen › Omega › vermogenverlies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2011 om 16:40 #17231922
goedeavond,
ik heb sinds kort een omega 2.0 16v uit ’95 gekocht, liep als een zonnetje totdat de moter opeens begon in te houden. ik heb de bougies vervangen, de verdelerkap gecheckt en de luchtmassa meter schoongemaakt. maar het probleem is niet verholpen. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?30 januari 2011 om 19:07 #17807862Carter ontluchting
Zit in het gasklephuis een gaatje dat je moet opboren van de carter ontluchting.Gr Jack
30 januari 2011 om 21:59 #17807863Carterventilatie gaatje opboren of doorprikken inderdaad, die zit iets onder de gasklep in het inlaat op een banjobout (alleen bij de omega X20XEV) (dun slangetje).
Gasklep Geheel reinigen
stappenmotor demonteren en splitsen en geheel reinigen.
deel waar de stekker op komt moet tikken als je m schud, anders zit ie vast!!
hieronder uitleg van een gelijke motor van de vectra, alleen zit die cartervent. bij de omega niet op de gasklep:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.stappen motor:
2 schroeven los:
elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:
als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:
mechanisch deel ook goed reinigen:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
Willem
31 januari 2011 om 17:31 #17807864Hartelijk dank voor beide reacties! Ben een enthousiaste beginner maar wil graag leren, dus was erg blij met de foto’s en het stappenplan van Willem. moet goed komen nu.
groeten.4 februari 2011 om 15:06 #17807865Helaas is het probleem nog niet verholpen. Gasklephuis was zeker wel aan een schoonmaak beurt toe maar nog steeds is ie langzaam..
Als ik doortrek naar de 3,5 tot 4 toerental lijkt het wel een soort begrenzer waar die inschiet, heel erg schokken.
Mijn spruitstuk of de pakking ervan is wel lek iemand enig idee of het daar mischien aan kan liggen?
En misschien is het een foutmelding in de boordcomputer? Zo ja zou ik hem dan eventueel kunnen resetten?mvg.
4 februari 2011 om 18:09 #17807866je kv sensor voor de ecu overleden. Dan blijft de wagen met de zogenaamde choke rijden.
Gr Jack
4 februari 2011 om 18:14 #17807867oke, heb een beetje rondgezocht op internet. is dat de sensor onderin het kv reservoir?
zo ja is die los te vervangen of alleen inc het reservoir..
en kan ik hem eerst op een of andere manier doormeten en zo zien of dit het probleem is voordat ik het ga vervangen?En dat mijn lekke spruitsuk of de pakking ervan, kan dit ook invloed hebben om de prestaties?
hoop dat iemand mij verder kan helpen.
mvg.17 april 2012 om 09:32 #17807868morgen!
ik had hetzelfde probleem, bij 4-4.5 RPM begon de auto te schokken, het blok nader onderzocht en inderdaad een scheurtje in mijn uitlaatspruitstuk, hij zuigt dus valse lucht aan en gaat stotteren. Eerst even tijdelijke oplossing geprobeerd met vloeibaar staal ( let op geen permanente oplossing, wordt heet en smelt!) en vervolgens draaien als een zonnetje nu dus een nieuw spruitstuk op te kop aan het tikken. Als je het geld er voor hebt, kun je een Spaghetti spruitstuk overwegen (RVS 450-600 euries) of een reguliere (130-200 euries) andere oplossing is natuurlijk het afbellen van slopers voor een 2e hands (50-70 euries) afhankelijk van je blok.
Ik had dit zelf met een X20XEV Blok (2.0i 16v uit 1997).
Succes!
Johnny
20 april 2012 om 18:10 #17807869@lassie wrote:
oke, heb een beetje rondgezocht op internet. is dat de sensor onderin het kv reservoir?
zo ja is die los te vervangen of alleen inc het reservoir..
en kan ik hem eerst op een of andere manier doormeten en zo zien of dit het probleem is voordat ik het ga vervangen?En dat mijn lekke spruitsuk of de pakking ervan, kan dit ook invloed hebben om de prestaties?
hoop dat iemand mij verder kan helpen.
mvg.Nee is niet die sensor onder de in het v bakje. sensor die ik bedoel zit aan de achterkant in het blok gedraaid. Deze meet de temperatuur van de kv in het blok waardoor de ecu bepaald of er wel of niet in verhoogt stationair toerental draait.
20 april 2012 om 22:16 #17807870bij 4500 toeren in de begrenzer schieten:
– Is niet het Spruitstuk
– Is niet de temp sensor> Is de nokkenasensor
– Deze alleen vervangen door een origineel exemplaar.
Willlem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.