Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Wielkasten schoonmaken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2011 om 18:14 #17231725
Beste mensen,
Ik had even een vraagje mbt roest opsporen.
Ik wil mijn wielkasten even geheel nachecken of dat ze roest verschijnselen vertonen. Ik heb vanmiddag al even gekeken en er zitten idd (toch wel) lelijke plekken. Deze heb ik meteen ff behandeld, maar nu wil ik de rest van mijn wielkasten ook even controleren.
Uiteraard zijn deze wielkasten behoorlijk smerig en zitten ze vol met aangekoekt vuil.Hoe kan ik dit nu het beste verwijderen? Gewoon ff bij de wasstraat? Warm water en hogedruk spuit?
Daarna wil ik namelijk de wielkasten inspuiten met tectiel bodenbeschermer.Groeten,
Kevin26 januari 2011 om 18:34 #17805490Inderdaad beginnen met hoge druk reiniger.
Dan als het droog is kun je het al even inspecteren.
Vaak zit er in de naden strijkkit, dit is lastig te verwijderen voor zover ik weet. Als dat er goed uit ziet zou ik dat laten zitten.
Verder voordat je überhaupt met tectyl aan de gang gaat zou ik wat zinkspray kopen, dit er op spuiten en daarna pas tectyleren….
26 januari 2011 om 18:42 #17805491Ja precies! Die kit laat ik idd gewoon zitten. De plekjes die ik vandaag behandeld heb, zat deze kit ook, maar dit zat helemaal los door de roest. (Was zelf een beetje opgezet)
De plekjes die ik nu al behandeld heb, heb ik alleen met tectil gedaan. Is dit erg?Waarom moet ik het dan eerst met zinkspray doen?
26 januari 2011 om 19:42 #17805492[rquote=1852494&tid=141380&author=Vinci]Inderdaad
Verder voordat je überhaupt met tectyl aan de gang gaat zou ik wat zinkspray kopen, dit er op spuiten en daarna pas tectyleren….[/rquote]zou eerst ook maar de roest verwijderen, als je zinkspray over roest spuit blijft het gewoon door roesten.
begin idd met hogedruk. beter nog een stoomcleaner!
26 januari 2011 om 20:00 #17805493Ja uiteraard eerst de roest zo goed mogelijk verwijderen!!
Zinkspray heeft een zgn. galvaniserende werking, en dat beschermt het plaatwerk optimaal tegen roest. De tectyl doet dit slechts zeer matig en verouderd ook vrij snel. Dan gaat er vaak juist vocht onder zitten en roest het twee keer zo hard weg…
Met Benzine veeg je die tectyl er zo weer af hoor…
26 januari 2011 om 20:05 #17805494Ooow Ok! Nou goed dat je het zegt. Want ik had er echt alleen tectil onder gespoten :p
Uiteraard haal ik de roest zoveel mogelijk weg! Bedankt voor de tips!
Groeten,
Kevin.27 januari 2011 om 07:07 #17805495Ik zou ook zeker even langs binnen op je wielkasten kijken, dan zie je in het algemeen 5x zo veel roest als via buiten. Dit moet je zeker doen anders heeft het weinig zin om de boel buiten op te knappen, dan gaat het aan de achterkant gewoon verder.
Ik probeer hier altijd zo veel mogelijk roest weg te halen en daarna spuit ik het in met 1 of ander kruip spul voor holle ruimtes ofzoiets, ik weet even de naam niet meer, het is al weer even geleden.
27 januari 2011 om 16:54 #17805496Wat je ook kan doen,is je kofferklep openen,dan de kapjes verwijderen die bij je achterlichten zit(om een bolletje te vervangen) en dan proberen om er in te kijken richting je wielkast.
Lukt dat niet,dan even de bekleding van je kofferbakruimte verwijderen.
Als je er in kijkt,dan zie je de wielkast zitten die samenkomt met het plaatwerk van je auto.
Je kijkt dus recht tegen de wielkast aan.Als je daar geen roest ziet zitten,dan gelijk behandelen.
Het moet wel vrij van vocht zijn,iets wat in deze tijd moeilijk gaat.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel.NB>een schade expert heeft daar ook in gekeken toen onze Expression overleden was.
succes.
Marcel.27 januari 2011 om 18:18 #17805497[rquote=1853210&tid=141380&author=saluma]Wat je ook kan doen,is je kofferklep openen,dan de kapjes verwijderen die bij je achterlichten zit(om een bolletje te vervangen) en dan proberen om er in te kijken richting je wielkast.
Lukt dat niet,dan even de bekleding van je kofferbakruimte verwijderen.
Als je er in kijkt,dan zie je de wielkast zitten die samenkomt met het plaatwerk van je auto.
Je kijkt dus recht tegen de wielkast aan.Als je daar geen roest ziet zitten,dan gelijk behandelen.
Het moet wel vrij van vocht zijn,iets wat in deze tijd moeilijk gaat.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel.NB>een schade expert heeft daar ook in gekeken toen onze Expression overleden was.
succes.
Marcel.[/rquote]Hoi Saluma,
Ik ga morgen even kijken! Ik wil morge ook de wielkasten enzo even geheel schoonspuiten. Dan kijk ik ook meteen aan de binnekant! Bedankt voor de tip! Dat gaan we dan ook even meteen in de zink en tectiel zetten! :thumbup
27 januari 2011 om 19:03 #17805498Dat is een heel goed plan!!!!!Hou ons op de hoogte.
Ik denk dat ik dat in het weekend ook even ga doen en ook maar even foto’s maak ervan.
groetjes Marcel.27 januari 2011 om 19:21 #17805499[rquote=1853336&tid=141380&author=Rottentweetie][rquote=1853210&tid=141380&author=saluma]Wat je ook kan doen,is je kofferklep openen,dan de kapjes verwijderen die bij je achterlichten zit(om een bolletje te vervangen) en dan proberen om er in te kijken richting je wielkast.
Lukt dat niet,dan even de bekleding van je kofferbakruimte verwijderen.
Als je er in kijkt,dan zie je de wielkast zitten die samenkomt met het plaatwerk van je auto.
Je kijkt dus recht tegen de wielkast aan.Als je daar geen roest ziet zitten,dan gelijk behandelen.
Het moet wel vrij van vocht zijn,iets wat in deze tijd moeilijk gaat.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel.NB>een schade expert heeft daar ook in gekeken toen onze Expression overleden was.
succes.
Marcel.[/rquote]Hoi Saluma,
Ik ga morgen even kijken! Ik wil morge ook de wielkasten enzo even geheel schoonspuiten. Dan kijk ik ook meteen aan de binnekant! Bedankt voor de tip! Dat gaan we dan ook even meteen in de zink en tectiel zetten! :thumbup[/rquote]
Dit doe ik ook als ik de binnenkant van de wielkast wil bekijken. Ook gebruik ik wel een spiegeltje om zo in moeilijke hoekjes te kunnen kijken.
Dat scheelt een keer ondersteboven staan :POh ja, NIET ZUINIG DOEN, koop dan 1 extra.
Groet, Rik
27 januari 2011 om 20:16 #17805500[rquote=1853421&tid=141380&author=KadAstra-EF][rquote=1853336&tid=141380&author=Rottentweetie][rquote=1853210&tid=141380&author=saluma]Wat je ook kan doen,is je kofferklep openen,dan de kapjes verwijderen die bij je achterlichten zit(om een bolletje te vervangen) en dan proberen om er in te kijken richting je wielkast.
Lukt dat niet,dan even de bekleding van je kofferbakruimte verwijderen.
Als je er in kijkt,dan zie je de wielkast zitten die samenkomt met het plaatwerk van je auto.
Je kijkt dus recht tegen de wielkast aan.Als je daar geen roest ziet zitten,dan gelijk behandelen.
Het moet wel vrij van vocht zijn,iets wat in deze tijd moeilijk gaat.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel.NB>een schade expert heeft daar ook in gekeken toen onze Expression overleden was.
succes.
Marcel.[/rquote]Hoi Saluma,
Ik ga morgen even kijken! Ik wil morge ook de wielkasten enzo even geheel schoonspuiten. Dan kijk ik ook meteen aan de binnekant! Bedankt voor de tip! Dat gaan we dan ook even meteen in de zink en tectiel zetten! :thumbup[/rquote]
Dit doe ik ook als ik de binnenkant van de wielkast wil bekijken. Ook gebruik ik wel een spiegeltje om zo in moeilijke hoekjes te kunnen kijken.
Dat scheelt een keer ondersteboven staan :POh ja, NIET ZUINIG DOEN, koop dan 1 extra.
Groet, Rik[/rquote]
Dit was ik ook echt niet van plan haha! :p Misschien dat ik er dan wel 2 extra koop. Kwil nog lang met m’n Kadettje doen dus moet ie goed onderhouden worden!
29 januari 2011 om 21:21 #17805501Heb ook ooit een kadett gehad, omdat ze nogal snel gingen roesten heb ik meteen de kofferbak ff helemaal leeg gehaald alle bekleding eruit. en idd er zat een klein roestig vlekje aan de binnenkant van de linker woelrand, meteen heb ik het roest verwijderd en heb ik me meteen uitgeleeft met zinkspray, toen dat erin zat heb ik meteen aan de buitenkant in de wielkasten alles schoongemaakt en een flink pak tektiel erin gespoten. de auto heb ik 9 jaar gehad maar is in die 9 jaar niet meer verder gaan roesten op die plekken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.