Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Centrale deurvergrendeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2011 om 15:34 #17231713
Dag mensen,
Ik heb laast een Centrale deurvergrendelings setje gekocht zie foto’s
nu heb ik een paar sleutelbaarden na laten maken, maar ik kan met deze sleutels wel het portier openen maar niet de kofferbak, en hem op kontakt krijgen, chipje moet ik nog over zetten maar wou eerst even zeker weten dat ik hem wel op contakt kon krijgen maar dat kan dus niet weet iemand hier het probleem? / oplossing :D:P
groet normen!
26 januari 2011 om 16:50 #17805316hey ,
ik kan je niet helpen met je vraag .
maar heb wel een vraag waar zijn deze setjes te koop en werken ze een beetje ?Groeten
26 januari 2011 om 16:55 #17805317Setjes te koop op internet …30 euro. De rest is duurder en verder het zelfde.
Heb zelf ook een set. in de corsa. Werkt super, zolang je het maar netjes aansluit (SOLDEREN!!!!)
Die sleutelbaarden is soms een probleem.
De vorm klopt niet helemaal met je originele sleutel, daarom krijg je hem niet op contact en in je kofferslot.
Wat ik gedaan heb is de originele sleutel een paar keer nalaten maken op een gewone sleutel. Die sleutel vervolgens aangepast zodat ie in de klapsleutel past. Goed vastzetten met locktite aan de schroefjes, want ik heb hem al eens weg laten springen.Suc6
26 januari 2011 om 17:12 #17805318is dit merk gerelateerd spul ? of universeel .
heb ut al gevonden . lijkt me best intresant
26 januari 2011 om 17:42 #17805319Vaak universeel, !
maar goed tis gelukt mensen, ik heb het probleem ondenkt!
ik heb vanavond mijn klapsleutel weer uit elkaar gedraait
en nu alleen de sleutelbaart met een combinatie tang in het slot geprobeert.
wat bleek nu de sleutel viel nu plotseling veel dieper in het contakt dan met de afstandbediening, en wat is het probleem nu: de sleutel baarden zijn te kort, scheelt 1 mm maar dit is al een heel verschil!,
wat ik dus nu ook ga proberen is wat fearless al zegt gewoon een paar orginele opel tigra sleuteltjes
halen bij de dealer? of waar dat ook kan! en daar het plastic afbreken, en die pas maken! (lijkt ingewikkeld maar valt heel erg mee)Groet normen!:P
26 januari 2011 om 17:49 #17805320sleutelbaarden moet je apart bij bestellen op type auto, dat weet je?
ik heb bijna dezelfde sleutels als de jouwe..
bij mij passen ze perfect en het chipje
is ook simpel over te plaatsen (lijm) hiervoor
met de gehele AB open..http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=product&product_id=350
27 januari 2011 om 11:03 #17805321Dag dominic,!
Jah dat weeet ik:P
Ik heb apart bij het centrale deurvergrendeling ook een setje sleutelbaarden besteld,
deze heb ik dus ook pas laten maken bij de plaatselijke sleutel maker,
Koste mij €6 euro voor 2 Sleutels pas maken,Maar goed ik kan namelijk wel de deur openen, maar de auto niet op contact zetten, en als ik de deur er los mee kan krijgen dan moet ik mijn Tieg ook op contact krijgen, Toch? Maar goed dat wou dus niet…
ik heb dus zo als eerder vermeld de sleutelbaard alleen met een combinatie tang geprobeerd de auto op contact te zetten
en dit wou dus wel dit komt dus omdat dan de sleutel dieper in het contact kan komen, omdat toen het voetje waar de sleutel in zit de klapsleutel op zich zelfdus niet in de weg zit,
Maar wat dat wil zeggen volgens mij, is dat de sleutel gewoon 100% met de originele sleutel klopt
maar dat
De sleutel gewoon te kort is.als ik deze sleutels naast mijn orginele sleutel houw dan is deze ook korter,
Ik moet dus nu een Opel tigra sleutel hebben, ik neem aan dat je deze gewoon bij de opel dealer kan halen? Iemand die weet wat ik toevallig mee moet nemen?
Alvast bedankt
Groet normen!
27 januari 2011 om 12:38 #17805322@dominic .
met welke lijm heb je het chipje overgeplaats ?
en zitten daar nog dingen bij waarop ik moet letten ?27 januari 2011 om 14:55 #17805323@ plusske, maakt niet zo heel veel uit welke lijm je hier voor gebruikt, kep ergens gelezen dat zelfs mensen dit met plakbant doen dus! :P Probeer loctite ofzo :D!:D maar goed!
iemand idee wat het kost om een orginele Tigra sleutel te krijgen, bij de opel dealer en kan ik deze zo mee nemen?
27 januari 2011 om 16:27 #17805324Drama he die sleutelbaarden, bestel je nieuwe zit je met het zelfde probleem weer.
Je kan die sleutel gewoon laten kopieren bij een sleutelmaker. Zijn verder totaal geen speciale sleutels. Op dat chipje na dan, maar daar heb je je originele sleutel voor.
27 januari 2011 om 19:45 #17805325Owke nu wordt ik toch wel flauw van,..
Ik zit met het volgende probleem.,
De op maat gemaakte sleutelbaarden wat ik er bij heb bestel zijn blijkbaar te kort.,
Vanavond
Andere sleutel gekocht bij de plaatselijke sleutelmaker, een orginele opel sleutel zonder chip.,
op maat laaten maken…..thuis gekomen plastic er afgesneden blijkt op de plaats waar De sleutel in de klapsleutel valt , blijkt nu een gat te zitten door dit gat blijft de sleutel op zen plaats zitten, maar goed.,
wat ik dus nu nodig ben is:
– gewoon een orginele opel tigra sleutel
– wat de plaatselijke sleutelmaker pas kan maken naar mijn orginele sleutel van mijn tieg
– wat net zo lang is als mijn orgine sleutel waar geen gaten in zitten maar wat gewoon masief is.iemand mss een idee?
27 januari 2011 om 21:05 #17805326mis kun je beter het witte kapje van je contact slot afhalen ? of is dit onmogelijk .
27 januari 2011 om 22:00 #17805327Nah dat is niet wat ik wil., dat zijn beunhaaspraktijken., die sleutel moet gewoon passen.,
ik laat hem door een bekende van mij dichtlassen., want die sleutel waar dat gaatje in zat, is van ijzer., met iets messing er door heen en die jongen kan messing lassen. :D! dus binnen kort ff update:D hopelijk doet hij het dan! haha..,!27 januari 2011 om 22:22 #17805328ik heb deze sleutels en die passen als gegoten..
voor lijm heb ik gewoon Bison Alleslijm gepakt..
en de sleutel compleet opengehaald zodat het
voorin kon..sleutelbaarden die ik besteld heb zijn ook net zo lang als mijn
standaart tigra sleutel…http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=product&product_id=358
28 januari 2011 om 07:27 #17805329Owke! magoed., ! mijn C.V. heeft nu in totaal 30 euro gekost! dus!:D en daar tel ik het 2 sleutelbaarden bij die ik heb gekocht op heb laten sturen:P en pas laten maken van 16 euro bij:P hahah! Centrale Deurvergrendeling setje koste mij maar 17 euro! ofzo:angel normaal betaal je er 29,95 voor + 6 euro aan verzend kosten! en dan nog 2 sleutelbaarden van 6 euro!:D dus ik mag niet klagen:$ maar het is niet leuk dat je zelf moet gaan nadenken hoe je iets kan laten werken., als je iets besteld wat normaal gesproken gelijk al moet werken:P hahah!
28 januari 2011 om 07:28 #17805330Dominic zou jij mij kunnen vertellen waar je infrarood zendertje heb geplaast!?
als ik logies zou na denken ergens hoog in de auto, want dan heeft die het meeste berijk:D maar ik hoor het wel:Dgroet normen:P
28 januari 2011 om 08:15 #17805331ik lees net op internet dat je voor opel 2 soorten sleutel baarden hebt .
staat op de site van dominic .opel a en opel b mischien dat hier het verschil in kan zitten ?
ik heb geen idee maar probeer mee te helpen
28 januari 2011 om 18:19 #17805332infrarood????????????
bij mij zit er gewoon een zender in :D
infrarood is wel heel ouderwets en inbraakgevoelig…
met een PDA kun je namelijk vrijwel alle contacten
openmaken met een IR ontvanger..maar ik zou het midden op het dashbord zetten
denk ik? (tegen het raam dan he)http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=24
deze sets hebben wel een zendertje…
29 januari 2011 om 21:01 #17805333Dag dominic,
ik had het verkeerd dat dinggetje op de foto rechts boven in
dat is een indicator ledje dat aangeeft of het sleutelloos systyeem werkt en die geeft de status aan of de auto op slot zit of open is. Deze hoef ik dus niet in te pluggen, want ik weet voor me zelf wel of die op slot is of niet!:D
Alvast bedankt m.v.g. normen!
30 januari 2011 om 13:08 #17805334haha ik dacht al king:
30 januari 2011 om 15:46 #17805335Dominic, zou je mij in dit topic is een kleine beschrijving willen geven hoe jij te werk bent gegaan!?king:
er zit wel een beschrijving bij maar ik neem aan dat je hem zelf hebt geplaatst de module en dus ook weet welke kapjes je los moet halen:D welke draden je hebt moeten zoekken!,en waar deze zitten met het aantal schroeven enzvoort:D misschien een aantal foto’s er bij(A)?king:Alvast bedankt! groet normen!:wors
30 januari 2011 om 16:01 #17805336de module zat er al in dus daarvan weet ik niet zo veel.. ik heb het alarm er wel zelf ingeplaatst
en dat was ook niet zo heel moeilijk gelukkig..30 januari 2011 om 17:48 #17805337owke! alsnog bedankt! heb je zelf veel verandert aan je tieg?:D
Misschien iemand anders die een kleine beschrijving kan maken?:worsking:
Groet normen:D:D
30 januari 2011 om 18:02 #17805338ik doe bijna alles zelf :afro
vind dat als je het bij de dealer het laat doen dat je echt teveel betaald
voor dingen die je zelf ook makkelijk kunt ;)zal binnenkort is foto`s uploaden van me tig :D
30 januari 2011 om 20:31 #17805339Oke doe dat maar is!:D
even terug op de klapsleutel sleutelbaarden,..
ik moet een nieuw setje sleutelbaarden bestellen., omdat de vorige dus net iets te kort waren.
En jij had dus ook een paar sleutelbaarden besteld op mbcarparts.com, die net zo lang waren dan je orginele sleutels vertelde jij?
ik ben van plan deze ook te bestellen maar, ik wou wel graag even weten of ze net zo lang zijn dan mijn sleutelbaarden die ik besteld heb
(die dus te kort waren) zodat ik zeker weet dat ik de juiste heb en niet 10 euro weggooi:D
ik heb de mijne is opgemeten met een elektronische schuif maat., en tussen de streep waren mijn sleutelbaarden: 41 mm,
blijkbaar moet die 43 of 44 mm zijn.
Als ze langer zijn dan 41 mm dan waag ik het er op, blijkbaar komt het wel persies, En
Mijn vraag was nu of je je eigen sleutelbaarden dominic even netjes zou willen opmeten, daar doe je me een groot plezier mee!Alvast bedankt . Groet normen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.