Wat probleempjes….

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wat probleempjes….

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231712
    ISH
      Lid sinds:
      18 February 2006

      Zo,

      Na een tijdje gereden te hebben na inbouw van het blok in de Kadett een paar dingen kunnen constateren:

      1. Af en toe heb ik tijdens vol optrekken bij ongeveer 4000 toeren dat de ontsteking een klein momentje ophoudt. Hij houdt dan in en er komen knallen uit de uitlaat. Is een heel klein momentje, daarna rijdt ‘ie wel gewoon vloeiend door.
      Is op het eind van dit filmpje te horen:
      [youtube:34pnb52d]http://www.youtube.com/watch?v=e6k_0aSgipg[/youtube:34pnb52d]

      2. Bij ongeveer 3000 toeren, en bepaalde gasstand dat ik constant rijd, hoor ik een zacht getik, lijkt vanuit de kop te komen. Heb het idee dat dat een klepstoter is, kan dat?

      3. Soms heb ik bij stationair draaien na een paar keer gas gegeven te hebben wat blauwe rook uit de uitlaat. Soms gaat dat meteen vanzelf weg, soms houdt ‘t wat langer aan.

      4. Stationair loopt ‘ie te hoog, wat valt er daaraan te doen?

      Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft, is toch af en toe billenknijpen..

      Groet, Ravi

      #17805307
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        1= vaak bougies, goede aanrader is de bosch f5dpor.
        2 kan je geen nuttig antwoord op geven via internet…
        3= grote kans op de keerring in de turbo die een beetje doorlekt, vaak kenbaar bij warme motor, tijdje stationair draaien en dan 1e keer gasgeven blauw rookt….

        4 vacuumlekje ergens? hoe hoog loopt die dan?

        #17805308
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          OF de gaskabel te strak staan….:hmmz

          #17805309
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            ja of potmeter verkeerd te staan dat die niet op de stationairloop loopt in de ecu.

            mooiste om dat te controleren bij C20LET is ff aan een livedate uitlees apparaat te hangen, dan kun je zien op hoeveel % de gasklep open staat (of hoeveel de potmeter verkeerd gesteld staat)

            #17805310
            armando
              Lid sinds:
              15 February 2007

              u2u

              #17805311
              ISH
                Lid sinds:
                18 February 2006

                u2u back… :D

                [rquote=1852866&tid=141366&author=armando]u2u
                [/rquote]

                #17805312
                ISH
                  Lid sinds:
                  18 February 2006

                  [rquote=1852308&tid=141366&author=sw16v]
                  4 vacuumlekje ergens? hoe hoog loopt die dan?[/rquote]

                  1300/1400 toeren… Zou best eens iets met het vacuum gedeelte te maken kunnen hebben, maar zou graag willen dat iemand dat even naziet, want heb ook geen koude start. Bij koude start draait ‘ie ook onder de 1000 toeren, tot een bepaald moment, en dan klimt ‘ie eerst naar 1200 toeren en na stukje rijden naar 1300/1400 toeren.

                  Groet, Ravi

                  #17805313
                  giuliettaevo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 November 2006

                    Kun je niet ergens een stekker verkeerd hebben zitten? Toevallig heb ik iets soortgelijks bij een andere auto van mij gehad en toen bleek ik de stekker van de temperatuursensor verwisseld te hebben met die van de stationairregelklep.:( Auto wilde erg slecht starten koud en hoe warmer hij werd hoe hoger hij stationair ging lopen.:hmmz Maar bij die auto zaten die stekkers op dezelfde plek in de bkabelboom en waen de kabels beide even lang. dat de ene stekker blauw was en op een blauwe sensor kwam was mij niet opgevallen.;)

                    Een betere bobine is ook een goed idee, dan hebben je bougies het ook makkelijker.

                    #17805314
                    ISH
                      Lid sinds:
                      18 February 2006

                      Zover ik weet zitten alle stekkertjes er correct op, maar zal dat inderdaad nog even nazien.

                      Sterkere bobine? Waar moet ik dan aan denken? Heb je een tip daarvoor?

                      Groet, Ravi

                      [rquote=1853686&tid=141366&author=giuliettaevo]Kun je niet ergens een stekker verkeerd hebben zitten? Toevallig heb ik iets soortgelijks bij een andere auto van mij gehad en toen bleek ik de stekker van de temperatuursensor verwisseld te hebben met die van de stationairregelklep.:( Auto wilde erg slecht starten koud en hoe warmer hij werd hoe hoger hij stationair ging lopen.:hmmz Maar bij die auto zaten die stekkers op dezelfde plek in de bkabelboom en waen de kabels beide even lang. dat de ene stekker blauw was en op een blauwe sensor kwam was mij niet opgevallen.;)

                      Een betere bobine is ook een goed idee, dan hebben je bougies het ook makkelijker.[/rquote]

                      #17805315
                      jason
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        lek de dump valve niet als je deze er op hebt?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.