Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › nokkenas huizen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 18:25 #17231664
ik heb zo helaas geen foto’s bij de hand, en zit dadelijk 2 dagen op cursus, dus als het echt onduidelijk is moet ik ze vant weekend even maken.
ik ben een boel spul aan het uitzoeken voor mijn motor ombouw, ik heb een c18nz blok, deze heeft zoon dikke slang van het onderblok carter naar het nokkenashuis.(naast de peilstok)
nu heb je best wel veel verschillende nokkenas huizen… ik moet sowieso 18s ontsteking kwijt, dus het wordt er een waar dat huis op kant, met 4 bouten (je hebt er ook waar die met 3 op kan, maar dat vind ik niets)
nu heb ik die waar hij met 4 bouten opzit in 2 modellen, met aansluiting voor die dikke slang, en zonder…
maar nou viel mij wel een verschil op, de c18nz heeft die aansluiting op het nokkenashuis op cilinder 3 zitten. maar het huis dat ik heb heeft die op cilinder 4!
dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de deksel, want alle deksels die ik heb (kan best zijn dat ik er een mis) hebben de ontluchting ook op cilinder 3..
zijn er ook deksels met de ontluchting op cilinder 4? zodat die mooi bij de aansluiting van het onderblok naar het nokkenashuis uit komt?
op welk model zit/zat dat? ik heb namelijk geen idee van welke auto dat nokkenashuis afkomt, ik heb in de jaren van alles verzameld…. en soms ook gewoon een blok in onderdelen opgekocht voor schroot prijs.
hoop dat het beetje duidelijk is, maar denk dat de 8v kenners me wel snappen.
—edit—
nog een extra afwijking is dat normaal heb je die dikke aansluiting bij cilinder 3 met een knie-tje, dus de aansluiting gaat haaks om, waardoor de slang plat tegen het blok komt.bij het huis dat ik heb kom hij recht uit het huis, en dus zal de slang altijd wat van het blok af staan.
foto van een marktplaats advertentie, zo zit het dus normaal, bij mij zit die aansluiting op cilinder 4… en dan recht uit het huis, dus niet meer zoon knik27 januari 2011 om 09:57 #17804795niemand die er iets over durft te zeggen?
niemand ooit gezien dat zoon ontluchtingsslang op de 4e cilinder uit komt?
wellicht bij een manta 18s ofzo?
1e type e kadett gsi met 18e blok?
misschien bij zoon 1e type omega die hebben ook ooit een 18s blok gehad tochanders pak ik denk ik maar gewoon een deksel van een model waar die op cilinder 3 binne komt, en dan slijp ik die lip er wel af die normaal mooi op dat gat uitkomt van de ontluchtingsslang
28 januari 2011 om 21:17 #17804796maakt toch geen reet uit waar ie op uit komt ?
31 januari 2011 om 17:43 #17804797nou normaal als je aan de binnenkant van je kleppendeksel kijkt, dan zit daar een lip aan, die zorgt dat de olie dampen naar het bovenste deel van de deksel gaat (waar ook je aansluiting naar inlaat zit)
dat is natuurlijk niet meer zo als het op cilinder 4 binnen komt..
dus ik vraag me af of er ook een kleppe deksel is die dat die lip op cilinder 4 heeft, of hoe die deksel er dan uit zit…4 februari 2011 om 20:58 #17804798Zoals GlennGSI al zegt: maakt geen reet uit :D .
Waarschijnlijk zit bij jou een rechte aansluiting op je nokkenashuis omdat hier een rubberen knik op komt die vervolgens uitkomt op de buis vanuit je carter. Die lip zit er gewoon om meer damp uit je nokkenashuis te zuigen. Je wil dit zowieso niet. Haal de slang los van je inlaat en dop deze af. Het open einde dat van je nokkenashuis af komt sluit je aan op een overlooppotje met een filter eraan. Zo voorkom je ook dat er teveel zooi in je motor komt.
Groeten,
Mischa4 februari 2011 om 23:46 #17804799de ontluchting naar de inlaat zou ik sowieso afdoppen, daar heb ik geen zin in, ga ook nog eens op carbs rijden, volgens mij heeft mijn carb spruitstuk niet eens een aansluiting ervoor ;)
er komt op de 4e cilinder idd een recht buisje uit, en geen gehoekte zoals dat bij cilinder 3 is…
had gehoopt een nieuwe mooie carterslang te kunnen bestellen voor die op cilinder 4..
moet er nu maar iets tussen knutselen :)
geen ramp, maar had wel handig geweest gewoon nieuw originele slang te kunnen gebruiken.5 februari 2011 om 10:00 #17804800diesel?? 1600
5 februari 2011 om 11:07 #17804801[rquote=1860413&tid=141305&author=prayer]de ontluchting naar de inlaat zou ik sowieso afdoppen, daar heb ik geen zin in, ga ook nog eens op carbs rijden, volgens mij heeft mijn carb spruitstuk niet eens een aansluiting ervoor ;)
er komt op de 4e cilinder idd een recht buisje uit, en geen gehoekte zoals dat bij cilinder 3 is…
had gehoopt een nieuwe mooie carterslang te kunnen bestellen voor die op cilinder 4..
moet er nu maar iets tussen knutselen :)
geen ramp, maar had wel handig geweest gewoon nieuw originele slang te kunnen gebruiken.[/rquote]Als je persé zo’n ingang bij cilinder 3 wil hebben, kan ik wel even kijken of ik nog een nokkenashuis voor je heb liggen. Indien gewenst kan ik je er nog een SEH kleppendeksel bij leveren. Die is helemaal schoongemaakt en opnieuw met hittebestendige lak zilver gespoten.
Groeten,
Mischa7 februari 2011 om 10:11 #17804802ik heb huizen met aansluiting op cilinder 3 genoeg ;) maar die hebben aan de distributie kant maar 3 plekken voor de boutjes van een 18s ontsteking, en die zet ik toch gewoon liever met 4 vast.
ik zal nog wat in de diesel hoek gaan snuffelen, wellicht dat het daar idd zit.
bedankt zover
8 februari 2011 om 10:26 #1780480390156229
6 56 1148 februari 2011 om 10:49 #17804804Nice, vanavond eens kijken, op gsm is niet zo praktisch
Thnx
8 februari 2011 om 10:49 #17804805perfect ding, loopt ook lekker ruim om het uitlaat spruitstuk heen zo te zien.
denk dat ik die wel een bestel, normaal is het rubber slang stukje natuurlijk een stuk korter, maar zaag wel een stuk van die ijzere stang af onderaan, dan zal die vast goed passen.en toch… vind ik het stom dat de aansluiting naar de intlaat op cilinder 3 zit… ;) maarja, die gaat toch een potje in :p
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.