Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › throttlebody neigingen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 16:49 #17231657
Zit is te loeren naar throttlebody’s voor op mn motor ipv de carbjes.
Het vermogen van de Carbjes beginnen me tegen te vallen. Dus ga binnenkort zoeken naar een andere 16v om uitelkaar te trekken.
Wat ik over kan zetten van mn huidige motor zet ik over. zoals de nokkenassen en poelies.Nou hebben ze op de site van dbilas genoeg leuk spul. Maar zit nu met een hoop vragen.
Ik heb 267 graden catcams met verstelbare poelies.
Wil een blok opbouwen met nieuwe zuigers en drijfstangen.Wat is een fatsoenlijke maat voor de gaskleppen? bij een carb setup is het simpel, niet veel groter gaan als je inlaatklep……
Inlaatje zal dan zon weber inlaatspruitstuk worden. Die zijn er dan met en zonder injectorhouder. Als je ze zonder neemt dan moet je de injectoren plaatsen in de throttlebody zelf….
Lijkt mij dat het beter is om ze dichter op de inlaatklep te hebben? dus in het spruitstuk?En dan nog een ecu systeem…….
Wat komt daar allemaal bij kijken?
Krukassensor en gasklepsensor, lambdameting en dergelijke….dat lijkt me zoiezo.
Maar hoe werkt dat dan met een zoiets als een luchtmassa meting….Dat zie ik er nooit op zitten. Ga die meting soms via de lambda?Kortom genoeg vragen, dus alle tips en eigen ervaringen welkom. Ook adressen voor ander spul is welkom.
25 januari 2011 om 17:26 #17804707Kijk een op de site van SBD motorsport voor meer info.
Tip één injectoren verder achteruit van de kleppen.
tip twee 45mm body’s nemen.
tip drie zo lang mogelijke trompetten op steken voor het koppel.
tip vier heel veel lezen en zoeken!!Ivan
25 januari 2011 om 17:29 #17804708Kan je me ook vertellen waarom juist die injectoren zo ver naar achter?
Zal iig veel info zoeken en vooral het computerverhaal. Hoop dat er hier ook wat mensen zitten die me er vanalles over vertellen kunnen.
25 januari 2011 om 17:40 #17804709kan het beter met de lucht mengen??
25 januari 2011 om 17:40 #17804710[rquote=1851466&tid=141296&author=Fearless]Kan je me ook vertellen waarom juist die injectoren zo ver naar achter?
Zal iig veel info zoeken en vooral het computerverhaal. Hoop dat er hier ook wat mensen zitten die me er vanalles over vertellen kunnen.[/rquote]
Gokje hoor, maar ik denk ivm turbulentie. Vlak aan het begin zie je soms echt zo’n waas als er hard lucht aangezogen wordt, en dat dat niet ideaal is voor het mengen van brandstof en lucht.
25 januari 2011 om 18:06 #17804711is het ook mogelijk trottle bodies te rijden zonder andere ecu en luchtmassa meter, ik snap dat je dan niet het max vermogen er uit haal, dat lijkt mijn een interesante uitdaging dan.
25 januari 2011 om 18:12 #17804712Dan moet je een lucht huis maken voor de inlaten waarop de luchtmassa meter komt. Best erafgooien en programmeerbaar ecu erop kom je veel verder mee.
Inderdaad betere menging met lucht.
Injectoren ook niet te klein kiezen ivm met duty cycle.
kortweg anders meten ze teveel open blijven staan en komt
het megnsel arm bij hogere toerentallen.25 januari 2011 om 18:16 #17804713wat is de duty cucle maximaal 85%??
25 januari 2011 om 20:15 #17804714interessant topic dit, met ongeloofelijk veel mogelijkheden.
even volgen dit, want TB’s staan bij mij ook nog in de planning:thumbup
25 januari 2011 om 22:25 #17804715[rquote=1851503&tid=141296&author=kiyamizio]is het ook mogelijk trottle bodies te rijden zonder andere ecu en luchtmassa meter, ik snap dat je dan niet het max vermogen er uit haal, dat lijkt mijn een interesante uitdaging dan.[/rquote]
Er zijn handige harry’s die het werkend krijgen.
Maar ik wil zelf alles kunnen regelen met een laptopje er bij aan oid.
Wil kunnen zien wat er gebeurt, zoals de lambdawaarde en dergelijke.*gaat nu ff googlen.
25 januari 2011 om 22:57 #17804716Op de site van SBD motorsport staat al leuke info. En handleidingen over het monteren…..
Goed begin iig. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.