Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verwijderen contactslot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2011 om 11:03 #17231536
Ben met de astra gsi bezig, omdat deze soms moeilijk/zwaar start.
Heb alles doorgemeten en alles is goed.
Wil nu het contactblokje achter het contactslot vervangen, maar krijg het contactslot niet los.
Moet het hele slot los hebben, want anders kan ik niet bij het achterste boutje van het contactblokje.
Ben er al een tijdje mee bezig en denk dat het heel simpel is, maar ik kom er niet uit.:sleeping23 januari 2011 om 11:12 #17803474er zit een gaatje bij je slot waar je een pin in moet drukken
dan met je hem draaien met je sleutel en kan hij er uit
gaatje zit aan de zijkant van het slothuis
zoiets was het volgens mijmaar als alles goed is zoals je zegt ga je daar toch niet zoeken
is de startmotor nog wel helemaal goed dan23 januari 2011 om 11:18 #17803475startmotor is net vervangen. oude startmotor uit elkaar gehad bij de garage en daar konden we niet zien dat hij defect was.
maar probleem blijft.
maar moet het gehele deel eraf hebben. het hele contactslot wat om de stuurstang heen zit.
witte blokje zit met 2 hele kleine boutjes/schroefjes vast en 1 daarvan zit aan de kant van het dashboard.
kan er zo niet met een schroevendraaiertje bij.23 januari 2011 om 11:43 #17803476nee dat stuk om het stuur moet je laten zitten
krijg je er ook niet zo makkelijk af
daar zit een breek bout in die dan zou moeten uit boren
maar dat kan gewoon blijven zitten23 januari 2011 om 11:48 #17803477Maar hoe kom ik dan bij dat achtertse schroefje????
misschien toch meer met een schroevendraaier lopen pielen, om dat schroefje los te krijgen.23 januari 2011 om 12:01 #17803478Hamer en een beitel gaat ook wel…….:jerry
23 januari 2011 om 12:31 #17803479niet helemaal relevant , maar die afbreek bout kan je verwijderen door een bout er op te lassen , ik heb dat deze week ook gedaan
( ik kan absoluut niet lassen en is het toch gelukt )23 januari 2011 om 13:14 #17803480ga niet in me auto lassen.
straks me interieur naar de klote!23 januari 2011 om 13:25 #17803481Het is niet zo moeilijk.
je hebt 3 opties.1 het contactblokje met een schroevendraaiertje toch verwijderen door de kleine schroefjes los te halen.
2 het cylinderslot verwijderen door de sleutel in stand 1 te zetten en een pennetje in de metalen behuizing de drukken
3 het hele stuurslot + contactblokje + contactslot verwijderen. hiervoor moet je een breekbout los halen.JOU beste optie lijkt mij, net als de meesten hier. beter je best doen met een schroevendraaiertje om zo toch het achterste schroefje te verwijderen.
het enige wat mis kan gaan is dat je met de schroevendraaier in het gaatje van optie 2 aan het pielen bent in plaats van die met het schroefje.
succes
23 januari 2011 om 14:20 #17803482het is me gelukt.
zit onder het dashboard nog een klepje en via dat gst kon ik met een schroevendraaier bij het schroefje.
alleen schroefje net iets te ver losgedraait, want hij viel eruit.
met veel pijn en moeite schroefje weer terug gekregen, maar er scheef in gedraait.
maar contactblokje is vervangen en nu maar hopen dat het probleem weg is en blijft.24 januari 2011 om 22:38 #17803483ik had erbij moeten zetten dat mijn gsi de sloop in gaat
had niet stil gestaan bij de bekledingdaar boven op was het bedoeld als laatste middel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.