Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c14nz zuigt carter leeg via luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2011 om 14:30 #17231486
hallo,
ik heb een a corsa met 1.4i c14nz geloof ik,
en me auto rookt onwijs uit de uitlaat, ik ff kijken of ik wat kon vinden hele motorblok onder de olie:o
de olie komt uit het luchtfilter daarkomt het in via de dikke slang die op het huis zit en die gaat naar een tankje onder het inlaatspruitstuk en dat tankje zit vast aan je onderblok!
aan dat tankje zit nog een dun slangentje die gaan naar me spruitstuk net onder de gasklep,
is hier een oplossing voor ik rij liever op benzine dan op motorolie dit is namelijk erg duur 0,5liter op 2 kilometer,
mvg mike
22 januari 2011 om 14:34 #17802945Dat tankje hoort volgens mij niet op een 1400 motor. Is dat niet een Catchtank die iemand daar ooit eens opgezet heeft?
Vanaf het kleppendeksel gaat er een slang naar het luchtfilter. Daar loopt carterdamp door, dat komt boven de injector uit zodat het een beetje verbrand kan worden.
Ik denk dat je ergens een verstopping hebt zitten waardoor die olie opzuigt. Voel je ook veel druk bij een lopende motor, als je de oliedop er af hebt?
Kan je een foto maken van dat tankje waar je het over hebt? ik geloof niet dat die daar officieel hoort te zitten.
22 januari 2011 om 14:38 #17802946het is een orgineel GM roestig uitziende tank die tegen het onderblok aan geschroeft zit.
uit te dikke slang voel ik hem blazen bij stationair dan komt er geen olie uit!! en bij meer gas geven ook niet, maar zo dra ik ga rijden wel!! kan dat tankje niet goed zijn,kan nergens een slang vinden van me kleppendeksel naar luchtfilter of gasklep,
me kadett met 2.0s heeft dat wel.
22 januari 2011 om 16:24 #17802947zet anders ff n foto hierbij, voor ons makkelijker kijken en uitleggen, rij zelf ook met n c14nz maar ik weet niks van n olie tankje en heel da verhaal wa jij erbij hebt staan. Zit er bij mij allemaal nie op hoor.
Gr’s22 januari 2011 om 17:12 #17802948dit tankje onder het inlaat spruitstuk is moeilijk foto maken
de dikke slang met slangklem gaat naar me luchtfilter, het andere dunne slangetje komt net onder me gasklep uit.
voor de rest zit hij met een pijp aan me onderblok geschroefd die ik niet kan fotograveren
22 januari 2011 om 17:23 #17802949Zal wel een ander motortype zijn als een 1400nz…
Trek die slangen eens los en maak alles is goed schoon, mischien heb je een verstopte leiding oid.
22 januari 2011 om 17:28 #17802950ik zal het kenteken bewijs ff over type en dan kijk ik ff naar motorcode op het blok
22 januari 2011 om 17:31 #17802951kenteken gj-nh-03
opel corsa hatchback c14nz e2
chassisnummer vsx000093n4242502
het is allemaal orginele slangen overal staat GM op en op de motor staat ook c14nz
de slangen van en naar het tankje zijn goed, kan ik dat tankje niet weg laten ofzo? zit de carter ventilatie bij andere c14nz? uit corsa a van 1993
22 januari 2011 om 17:36 #17802952Ik heb zelf ook een 1400 gehad in mn oude a corsatje, alleen heb dit nooit gezien.
Die slangen kunnen er wel goed uit zien, maar als ze van binnen verstopt zitten dan werkt dat ook niet zoals het hoort natuurlijk.
22 januari 2011 om 17:39 #17802953dus mijn corsa is special::D, als jouw het niet heeft kan ik het er afhalen denk? maar ik heb geen gat in me kleppendeksel of iets anders waar de carterdampen er boven uit kunnen?
22 januari 2011 om 17:41 #17802954Ik heb die niet meer, motorblok is er toen uitgegaan en heb er een 1800 in gebouwd. Is er niet een nieuwer type motortje in jou corsa gezet? Denk haast een corsa b 1400 motor oid. Die hebben meerdere dingen anders als een corsa a motor, ivbm milieu
Er af laten zou ik niet doen, ik zou eerst willen weten of die niet verstopt zit. Daarna kijken of je probleem opgelost is.
22 januari 2011 om 17:48 #17802955als er nou iemand weet hoe dit systeem werkt kan het miss gemaakt worden,
zou het een corsa b 1,4 kunnen zijn oid?
iemand die dit herkent kan mijn wel helpen,
nieuwe type hebben toch injecitie in hun klepdeksel staan ik heb alleen ohc erin staan?
22 januari 2011 om 19:16 #17802956dat ‘tankje’ is een soort van filter, die scheidt de oliedampen in damp en olie (die dus terug het carter in kan lopen). Zou hem sowieso niet weg halen. Heb je al eens olie gepeild? Zit er niet veel te veel in?
Kan ook zijn dat de zuigerveren gaar zijn, en je daardoor een te hoge carterdruk hebt… Als je bij lopende motor de oliedop eraf haalt, blaast ie dan erg veel?23 januari 2011 om 14:47 #17802957ik heb het idee dat me peil stok er kort is kan iemand zijn peil stok op meten van ze c14nz?
hij stond net op minimum en als ik 0.5 bij vul steigt hij 3mm op de peilstok dus dan zou beteken dat ik meer als 1.5 moet bijvullen
23 januari 2011 om 15:17 #17802958Dat filter hoort er gewoon tussen.
Laat je carter eens leeglopen en vang alles op. Meet dan hoeveel olie je erin hebt zitten. Het klinkt alsof je er teveel in gedaan hebt.
Na het meten de juiste hoeveelheid terug in je motordoen en dan een tijdje rijden waarbij je motor en uitlaat echt goed warm worden. uitlaat zit nu vol met olie en dat moet eruit gebrand worden. Katalisator kan nu wel stuk zijn.23 januari 2011 om 18:24 #17802959Dat potje gaat wel eens dicht zitten, en ja dit potje is standaard op de corsa-A met C14NZ motor.
je kan m eens los halen om te kijken of deze verstopt zit.
Willem
25 januari 2011 om 19:40 #17802960probleem opgelost:o zat verkeerde pijltstok in, deze is ooit gelast:argue:argue
26 januari 2011 om 12:26 #17802961[rquote=1851625&tid=141053&author=kiyamizio]probleem opgelost:o zat verkeerde pijltstok in, deze is ooit gelast:argue:argue[/rquote]
Hoeveel liter zat er nou te veel in?
26 januari 2011 om 12:39 #17802962[rquote=1851625&tid=141053&author=kiyamizio]probleem opgelost:o zat verkeerde pijltstok in, deze is ooit gelast:argue:argue[/rquote]
Wie doet DAT NOU ? Typisch een gevalletje van een verkeerde bezuiniging !!!
Fijn dat het opgelost is.
Groet, Rik
26 januari 2011 om 16:44 #17802963Holy…….:argue
Daar ga je dan natuurlijk ook weer niet vanuit:o
Let nou maar wel op dat er niet toevallig ergens een keerring iets naar buiten is gekomen. Dat kan al gebeuren bij een halve liter te veel. Wordt je ook niet vrolijk van. En hopen dat je kat. niet overleden is door overmatig olie verbranden.
26 januari 2011 om 17:46 #17802964god mag weten welke klote klappers aan deze corsa heeft gesleutelt wat een onbenullen,
de auto heeft 500m gereden ongeveer, voor de rest alleen stationair, KAT gaan we zien bij de APK volgende week:(
carter pakking legt eruit, ik heb hem nu afgetapt en 3,5 ingegooit moet alleen nog andere peilstok van welke auto’s is hij allemaal het zelfde
27 januari 2011 om 16:59 #17802965:oholy shit je zal je blok daardoor maar gaar rijden omdat een l#l de bahanger een beetje domme ideen heeft gehad .
maar ben wel benieuwd hoeveel er nu in heeft gezeten:hmmz27 januari 2011 om 17:26 #178029666,5 liter kwam er uit waarvan ik 3,5 terug gedaan heb, en ze rookt niet meer zal van de week ff aan de co tester hangen om te kijken hoe de kat is.
ik heb de carter er onder vandaan gehaald vandaag met nieuwe pakking, de peilstok komt net onder het onderblok uit als ik hem er in doen:o
wie o wie heb er een peilstok voor mijn motortje ik weet niet hoelang hij precies moet zijn IEMAND???
27 januari 2011 om 17:27 #17802967Trek je toch gewoon uit een corsa 1400 op de sloop?
27 januari 2011 om 17:37 #17802968zijn die van A en B het zelfde?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.