Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › hoge temp koelvloeistof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2011 om 21:21 #17231462
ik heb een c kadett coupe g/te 2.0. nu werd de temperatuur van de auto te hoog (hij stond nog net niet in het rode vlak) ik heb nu de waterpomp vervangen en de temperatuursensor en de thermostaat. nu slaat de meter weer uit vlak onder het rode vlak. het waterniveau is ook goed. weet iemand mischen wat het wel kan zijn? hiervoor stond de meter altijd goed. d.w.z. in het midden. wat voor thermostaat (aantal graden dat hij opent) moet er in een 2.0 E. alvast bedankt voor de reakties.:wtf:wtf:wtf:hmmz:hmmz:hmmz
21 januari 2011 om 21:31 #17802630Heb je last die ie omhoog schiet bij het stilstaan en bij zeg snelwegwind wel een beetje op temperatuur blijft? kan vanalles zijn.. kaduuke kachelslang tot geplofte koppakking (geloof me, I’ve been there)
21 januari 2011 om 21:40 #17802631nee. de motor komt bij het rijden op temperatuur en gaat dan heel langzaam naar het rode gebied toe en blijft tegen het rode vlak staan. ik heb er laatst nog ongeveer een 400 km mee gereden. ik vind het alleen niet zo prettig dat hij tegen het rode vlak staat, mede omdat ik over een maand een heel stuk duitsland in moet.:hmmz:hmmz
21 januari 2011 om 21:50 #17802632Thermostaat = nieuw?
Heb je de snaar goed gespannen? Niet dat de waterpomp half meedraait.
21 januari 2011 om 22:04 #17802633ja de thermostaat en temperatuur voeler zijn nieuw en de snaar staat ook op de goede spanning.:hmmz:hmmz
22 januari 2011 om 08:26 #17802634Spannings stabilisator op de tellers goed???
tellers zelf wijken ook vaak af.
Willem
22 januari 2011 om 09:07 #17802635idd dat kleine schijt blokje achterop je klok kan een hele grote boosdoener zijn ik spreek uit ervaring.
bij mij gaf hij na 5 min rijden al een temp aan dat ik dacht dat ding ontploft zo.
vervang deze maar eens je zult verbaasd zijn22 januari 2011 om 11:35 #17802636Zou de ventilator niet aan moeten gaan als de motor daadwerkelijk heel warm zou worden?
22 januari 2011 om 11:42 #17802637normaal zit er in een gte een vaste/visco vin. dus die draait wel mee…
als je de auto langs de kant zet, blijft hij dan zo hoog?
ik zit meer aan het spanningsregelaartje te denken, aangezien je zoon beetje alles vervangen hebt.je merkt dat die stuk is als je tank meter 120% aan geeft bij een volle tank ;)
je temp en tank zitten op de zelfde regelaar. en die gaan nogal eens stuk. je zou het kunnen meten, als je de regelaar eruit haalt, en aan een 12v (13,8v)hij zou dan op de uitgaande aansluiting (staan tekentjes bij) 10v moeten geven, waarschijnlijk is dat bij jou dan gewoon 12v of 13,8v)
spannings regelaar is een klein blokje van 1cm bij 3cm, met 3 pootjes, je trekt hem zo achter van je klokken setje af.
22 januari 2011 om 11:46 #17802638Ik had het zelfde probleem als jou.
De temperatuurmeter bleef net onder het rode hangen
en ook de benzine meter gäf verkeerd aan.Je kan een termometer in je radiateur laten zakken,
bij mij was de temperatuur van de koelvloeistof 55 graden.
Terwijl de meter tegen het rode aan stond.Als dit bij jou ook zo is dan is de oplossing vrij simpel.
Bij de opel dealer zijn nieuwe stabilisator blokjes verkrijgbaar.
Deze kosten ruim 100 euro,beter is om hier op het forum
te zoeken naar een gebruikte maar met nieuw binnenwerk.
Deze zijn veel goedkoper en werken perfect.Succes
23 januari 2011 om 18:45 #17802639bedankt voor jullie reakties :thumbupmaar nu moet ik nog aan zo’n onderdeel zien te komen . wie weet waar ik dit kan kopen. bij de opel dealer? die verkopen toch bijna geen onderdelen van klassieke auto’s meer.:thumbdownwie kan mij daar bij helpen.:hmmz:hmmz alvast bedankt voor de reakties.
23 januari 2011 om 19:39 #17802640zou het hier even via de “marktplaats” proberen te vinden of even een advertentie zetten bij gevraagd
weet niet of je al gebruik maakt van het c kadett forum? anders is er daar vast en zeker iemand die je verder kan helpen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.